Skocz do zawartości
DJ.Tuning

[Passat B3] Felgi i opony

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie zajefajne fele:D właśnie wczoraj dotarły. No i teraz mam zgryza bo nie jestem pewny czy one wejdą bez przeróbek:( no i nie mam pojęcia jakie opony będą optymalne

Dane felg: 8J x 17 H2 ET 35

A oto foto

 

http://www.polifreshya.pl/foto,pokaz,u-50436,id-4407

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oponki 215/40/17 lub jak chcesz hardcore twarde to 225/35/17 i do tego jakieś dystanse bo podejrzewam że bez będzie Ci obcierać o amortyzatory albo wogóle nie podejdzie i będzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem sobie zajefajne fele:D właśnie wczoraj dotarły. No i teraz mam zgryza bo nie jestem pewny czy one wejdą bez przeróbek:( no i nie mam pojęcia jakie opony będą optymalne

 

Dane felg: 8J x 17 H2 ET 35

A oto foto

 

http://www.polifreshya.pl/foto,pokaz,u-50436,id-4407

powinny podejść ET 35 OKI - domniemam że otworki to 4 x 100 no i otwór centrujący z tego co pamiętam 57,1.

Jeśli będzie większy musisz kupić taki pierścień centrujący ,

http://moto.allegro.pl/18735_kola_felgi_opony_pierscienie_centrujace.html

ale jeśli będzie mniejszy to trzeba będzie kombinować z dystansami (pierścień dobierasz tak że koryguje różnicę otworu centralnego )ale przy feldze 8j będzie ocieranko bo felga z dystanesem pójdzie bardziej na zewnątrz.

Co do opon jeśli masz rozmiar fabryczny185/65/14 to:

oponka205/40/17to masz-0,1% różnicy (99,9km/h)

oponka 215/40/17to masz+1,3% (101,3km/h)

oponka 225/35/17 -1,2 % (98,8).

http://www.ostragorka.eu.org/%7Eswietokrzyska/opony.html tu możesz sobie po przeliczać.

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinny podejść ET 35 OKI - domniemam że otworki to 4 x 100 no i otwór centrujący z tego co pamiętam 57,1.

Jeśli będzie większy musisz kupić taki pierścień centrujący ,

http://moto.allegro.pl/18735_kola_felgi_opony_pierscienie_centrujace.html

ale jeśli będzie mniejszy to trzeba będzie kombinować z dystansami (pierścień dobierasz tak że koryguje różnicę otworu centralnego )ale przy feldze 8j będzie ocieranko bo felga z dystanesem pójdzie bardziej na zewnątrz.

Co do opon jeśli masz rozmiar fabryczny185/65/14 to:

oponka205/40/17to masz-0,1% różnicy (99,9km/h)

oponka 215/40/17to masz+1,3% (101,3km/h)

oponka 225/35/17 -1,2 % (98,8).

http://www.ostragorka.eu.org/%7Eswietokrzyska/opony.html tu możesz sobie po przeliczać.

Pozdrawiam :vw:

Felgi pasują idealnie Tylko truchleję nad oponami powiedzcie jakie mam założyć żeby mi nie ocierały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Felgi pasują idealnie Tylko truchleję nad oponami powiedzcie jakie mam założyć żeby mi nie ocierały?

Jakie masz teraz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie masz teraz??

 

Do teraz letnie miałem 195/65 R14

I one prawie się równają z podstawą sprężyny a na tych nowych felgach to nie mogę sobie zbytnio pozwolić bo ona jest 2 cm od amortyzatora i na pewno się nie minie z podstawą jeśli opona będzie za wysoka a wolał bym uniknąć sytuacji gdzie będę przekładał 10 kompletów opon bo moje felgi mogą tego nie wytrzymać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do teraz letnie miałem 195/65 R14

I one prawie się równają z podstawą sprężyny a na tych nowych felgach to nie mogę sobie zbytnio pozwolić bo ona jest 2 cm od amortyzatora i na pewno się nie minie z podstawą jeśli opona będzie za wysoka a wolał bym uniknąć sytuacji gdzie będę przekładał 10 kompletów opon bo moje felgi mogą tego nie wytrzymać

najlepsze by były 225/40/17 +0,4% 100,4km/h szersze 3cm

215/40/17 -0,9% czyli 99,1 km/h szersze 2cm

205/40/17 2,2% czyli 97,8 km/h szersze 1cm

195/40/17 -3,6% czyli 96,4km/h takie same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wskazania licznika nie są dla mnie az tak istotne tym bardziej że różnice są znikome martwi mnie jedynie ocieranie opony o podstawkę sprężyny ale po użyciu sówmiarki to już obawy rozwiałem prawie zupełnie i zdecyduję się z przodu 205/40 a z tyłu albo 215 albo 225 ale muszę najpierw pojechać do serwisu ogumienia i zobaczyć jak to będzie wyglądało bo totalnego walca nie chciał bym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wskazania licznika nie są dla mnie az tak istotne tym bardziej że różnice są znikome martwi mnie jedynie ocieranie opony o podstawkę sprężyny ale po użyciu sówmiarki to już obawy rozwiałem prawie zupełnie i zdecyduję się z przodu 205/40 a z tyłu albo 215 albo 225 ale muszę najpierw pojechać do serwisu ogumienia i zobaczyć jak to będzie wyglądało bo totalnego walca nie chciał bym zrobić.
dokładnie taki mam zestawik przód 205/40 tył 215/40 nie ma tragedii :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I już wiem z przodu już mam 205/40 R17

a z tyłu wylądują 225/35 R17

 

Zastanawiałem się nad /40 ale po przeliczeniu okazało się że tył będzie o 8mm wyższy profil a przy 35/ to zaledwie 3,25mm niżej niż z przodu.

 

A może przesadzam?? i powinienem założyć te /40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności