Gość KbKristof Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2008 Samochód stał 2 lata nieruszany. Po odpaleniu pochodził troche ale zaczęła mrugać kontrolka oleju i zaczął piszczeć, zajżałem do oleju i było ledwo na koniuszku bagneta. Więc wymieniłem olej łącznie z płukanką całego obiegu, zalany jest 1 lub 2 mm pod górna kreske bagneta a dalej piszczy i mruga kontrolka. Czasami jest ok a czasami jak zapiszczy i wkręce na wyższe obroty to przestaje ale ogólnie mam z tym problem. Czym to może być spowodowane. Druga sprawa, po przekręceniu kluczyka w stacyjce i próbie odpalenia nic sie nie dzieje, czasami tak musze kręcić kluczykiem z 5 minut żeby załapał. W czym tkwi problem? Zaznaczam że ten Passat to mój pierwszy samochód i nie mam jeszcze za obszernej wiedzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #2 Napisano 30 Stycznia 2008 z zapalaniem to przekręć kluczyk na maksa i trzymaj w takim położeniu jednocześnie poruszając kluczem w stacyjce góra dół lewo prawo. Jeśli będzie zapalał to winna będzie kostka stacyjki. Co do oleju to może czujnik się uwalił? Na początek zdejmij klemę z akku na noc, rano podłącz i sprawdź. Może się skasuje i przestanie piskać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof Zgłoś #3 Napisano 30 Stycznia 2008 z zapalaniem to przekręć kluczyk na maksa i trzymaj w takim położeniu jednocześnie poruszając kluczem w stacyjce góra dół lewo prawo. Jeśli będzie zapalał to winna będzie kostka stacyjki. Tak też jest. Jeden problem rozwiązany... a z tym olejem to już mi dzisiaj ręce opadły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Loki Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2008 co do piszczenia to moze to byc pasek klinowy lub rozrządu.. moze byc tak ze sa juz do wymiany (ktorys z nich) lub poluźnił sie ktorys napinacz.. to jedno bo tez tak mialem.. a drugie to na wolnych obrotach to popiskuje mi koło pasowe.. jest juz chyba wyjeba... jak na nie tak popatrze to troszke skacze na wolnych obrotach ale coz tak to juz jest ze starym diselkiem.. Patrzac na rozrzad przyjrzyj sie głebiej to zaobaczysz koło pasowe takie duze przez ktore przechodzi pasek moze to to.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2008 Ale nie chodzi mi o piszczenie pasków tylko piszczenie ostrzegawcze gdy mruga ta kontrolka od oleju.(Mruga kontrolka i w rytm mrugania piszczy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #6 Napisano 30 Stycznia 2008 Jaki masz olej minerał czy syntetyk. Może masz za duży luz między zębami na pompie olejowej albo walnięty zawór zwrotny i nie daje właściwego ciśnienia. Kolega tak miał w golfie wymienił pompe i miał spój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2008 Zalałem minerala shell helix. Wymieniłem też filtr, ale to samo sie robiło na starym oleju... Jutro prowadze do koleżki do warsztatu to zrobi mu sie przegląd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2008 W takim razie skoro masz mineeralny to sądze, że to coś z pompą może być. Minerał jest gęstszy i luz między zębny może być minimalnie większy niż przy syntetyku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2008 W takim razie skoro masz mineeralny to sądze, że to coś z pompą może być. Minerał jest gęstszy i luz między zębny może być minimalnie większy niż przy syntetyku. Możesz objaśnić o czym piszesz, bo po tych dwóch zdaniach nie bardzo wiem o co ci biega Szczególnie chodzi mi o zależność między zastosowanym olejem a luzem międzyzębnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2008 chodzi mi o to że olej mineralny jest gęstszy od syntetyka. w związku z tym luz między zębami pompy olejowej może być minimalnie większy niż przy oleju syntetycznym. olej syntetyczny po nagrzaniu jest rzadki (jak woda) i pompa ma problem z jego tłoczeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2008 Sorki ale dalej nie wiem jak minerał zwiększa luz międzyzębny-wytłumacz to jak kucharzowi Olej rozpycha dwa ciasno pasowane koła i robi się większy luz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemo31_08 Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2008 Witam. Kolego Kb Kristof gdzieś juz był podobny wątek a w nim ktoś napisał ,że o ile mnie pamięć nie myli są dwa czujniki ciśnienia oleju. jeden działa w zakresie chyba do 2300 obr a drugi ponad to. Bo pompa moze dawać prawidłowe ciśnienie np do 2300 obr/min a potem za niskie i wtedy będzie kontrolka sie zapalała po przegazowaniu a na spokojnej jeździe będzie ok. może też być na odwrót. w dolnym zakresie obrotów będzie za małe ciśnienie pompa dawała a po wkręceniu na obroty wystarczające i czujnik wtedy sie wyłączy. Coś wten deseń było ale musisz poszukać bo nie chce ciebie w błąd wprowadzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grudyy Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2008 Sorki ale dalej nie wiem jak minerał zwiększa luz międzyzębny-wytłumacz to jak kucharzowi Olej rozpycha dwa ciasno pasowane koła i robi się większy luz? nie chodzi o rozpychanie tylko o zużycie zębów w trakcie eksploatacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach