Skocz do zawartości
mateuszhg

Centralny na pilota w b3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem ze było juz o tym jak zrobić zwykłe centralne na pilota. Chciałem przerobić centralke na pilota a posiadam taką centralke na powietrze no i nie wiem czy ją sie da przerobić?? może mi ktoś pomoc ?? Prosił bym o wskazanie gdzie to trzeba się podpiąć gdzie znajduje się ta pompa powietrza. I jaki najlepszy pilot byl by do tego centralnego potrzebny. A no i zeby jeszcze migacze działały. z Góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, wiem ze było juz o tym jak zrobić zwykłe centralne na pilota. Chciałem przerobić centralke na pilota a posiadam taką centralke na powietrze no i nie wiem czy ją sie da przerobić?? może mi ktoś pomoc ?? Prosił bym o wskazanie gdzie to trzeba się podpiąć gdzie znajduje się ta pompa powietrza. I jaki najlepszy pilot byl by do tego centralnego potrzebny. A no i zeby jeszcze migacze działały. z Góry dziekuje

Najprościej kupić alarm i interfejs do centralnego zamka do pneumatyka.

Będzie ci otwierać i zamykać drzwi , będziesz miał 2 piloty i migacze też będą ci mrugać no i autko będzie pilnowane. Co i jak z podłączeniem nie pomogę , montował mi elektryk zapłaciłem z innymi pierdołami 100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przerabiam ten sam temat, dwa miechy temu kupiłem paska, no a jak wymieniałem lusterko okazało się że mam c.zamek. Wymieniłem 2 bezpieczniki, dołączyłem dwa kabelki do zasilania, połączyłem dwa gumowe wężyki i Hurra!! działa!!. W moim B3 combi pompka i sterownik(jedna rzecz,u mnie bez opcji pilot) znajdują się w bagażniku, w schowku obok koła zapasowego w takiej obudowie z gąbki.

Co do sterowania z pilota, u mnie jest tak że najważniejszym siłowiczkiem jest ten w drzwiach kierowcy(jak on się zamyka, zamykają się wszystkie, analogicznie z otwieraniem). Wystarczy wpiąć się z układzikiem od pilota ( np takiego: http://moto.allegro.pl/item298941159_sterowanie_c_zamkiem_najnowszy_pilot_scyzoryk.html)

w kabelki które dochodzą to tego siłowniczka (trzeba najpierw sprawdzić je, zwierając ze sobą, który za co odpowiada) i sprawa załatwiona masz centralny na pilota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz centralny zamek, a chciałbyś założyć sterowanie na pilota, tak zrozumiałem. Jeśli Cię interesuje ( odpowiedz) gdzieś mam zapisaną procedurę montażu krok po kroku, co prawda bez fotek ale już ktoś według tego podpinał z dobrym skutkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam koledzy a możecie powiedzieć jak jeszcze wpiąc do tego układu migacze ?? A i jak być mogł toldek1 to przeslij mi ten schemat krok po kroku. Będe Ci bardzo wdzięczny. A ten sterownik i pilot co przesłał mi cysiokysio to będzie pasować ?? moge to zamówić bez wahania ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik kup taki aby sterował plusem! Zaraz popatrzę to dam linka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nad czymś takim myślałem i czekam na przykładowego linka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś tu znajdziesz, to było pisane pod konkretny sterownik, więc niektórych rzeczy nie traktuj dosłownie. Kolory kabli masz.

 

Co potrzeba: sterownik zamka (sterowanie plusem), przekaźnik zwierny np.541w przypadku sterownika gdzie wyjście jest nisko prądowe , dwie diody zaporowe ( do kierunków), obudowa bezpiecznika i bezpiecznik 10A, kable zwykle posiada sterownik, chociaż dobrze jest mieć ok.1m przewodu do sygnalizacji kierunków, lutownica pistoletowa cyna.

Zdemontować trzeba półkę z zatyczką bezpieczników, chyba 4 śrubki

- z drzwi idą przewody i wchodzą w okolicy lewego słupka i tu się wpinamy

- interesują nas kable koloru – zielonego (otwiera), szarego( zamyka)

- usuwamy z nich w dogodnym miejscu izolację na odcinku 5 mm zabielamy cyną

- jeśli chcemy aby można było wszystko wypiąć bez problemów to do tych kabelków ( zielony i szary) dolutowujemy 5 cm odcinki kabla zakończone złączkami do których dopniemy kable sterownika, miejsca lutowania izolujemy

- w wolnych miejscach ( nie zamontowane przekaźniki ) znajdziemy jedno wejście ze stałym napięciem i stąd bierzemy zasilanie do sterownika przez bezpiecznik

- wyjście z bezpiecznika dwoma kablami jeden zasili sterownik drugi ( z dwoma złączkami ) przekaźnik do kierunków

- odkręcamy obudowę stacyjki duża kostka, odnajdujemy kabel czarny z białym paskiem i czarny z czerwonym paskiem (sygnalizacja kierunkami), usuwamy w dogodnym miejscu izolację na odcinku 5mm i zabielamy cyną

- do przekaźnika 541 podpinamy zasilanie na styk 30 i 85 ( w przypadku gdy sygnał sygnalizacji z sterownika jest minusem )

- na 86 podpinamy kabel sygnalizacji z sterownika (minus)

Nie podam Ci linka bo jestem w pracy a zablokowali te strony i inne też dobrze że fora zostały!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale do czego ten przekaźnik?

ja kupoiłem centralkę, zamontowalem i jest ok już dwa lata (sterowanie pilotem centralem oryginalnym pneumatycznym, sygnalizacja kierunkami, mozliwa też syrenką, wygaszanie czasowego podświetlenia wnętrza), przekaźników żadnych nie musiałem montować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w opisie aukcji nie jest napisane ktorym biegunem steruje centralnym zamkiem. jezeli ta centralka steruje minusem( a tak dzialaja uniwersalne zamki) to musisz podlaczyc jeden przekaznik pod zamykanie a drugi pod otwieranie. Lepiej poszukaj czegos co steruje plusem i ma impuls 3 s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

często sterowanie plusem/minusem jest ustawiane zworką na centralce, podobnie jak długość impulsu, zanim cokolwiek zakupisz podstawa to dokładnie zapytaj sprzedającego czy pasuje ten sterownik konkretnie to twego auta i czy dostaniesz szczegółową instrukcję montażu wraz ze schematem do paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sterownik kup taki aby sterował plusem! Zaraz popatrzę to dam linka.

 

zadna rozsadna cntralka nie ma steowania plusami, bylo pare takich ale to pala, trza zrobic na przekaznikach.

 

zajrzyj sobie kolego do dzialu b5 tam ktos prosil w poscie centralny zamek bez pilota...jak dorobic pilota o schemacik podlaczenia do paska b3, podalem cala procedure i rozrysowalem jak przekazniki sklepac zeby zamek sterowany plusami wysterowac centralka podajaca masy.

 

pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to znaczy ,,rozsądna centralka", po prostu jeśli jest robiona pod konkretne auto np. B3,B4,Golf sterowanie ma plusem, jeśli steruje minusem też założysz ale musisz użyć dwóch przekażników ( o czym wspminasz )

Panowie nie czepiamy się szczegółów, przecież napisałem na wstępie posta z podpięciem że był pisany pod konkretny sterownik!!!!! a w obecnym temacie nie wiemy jeszcze co będzie montowane, wiedzieć kolory przewodów to już dużo, reszta z opisu zakupionego sterownika.

Jeszcze opisywany przekaźnik służy do wysyłania sygnalizacji na kierunki - bo sterownik nie wytrzymał by takiego obciążenia ( wyjście nisko prądowe ) o czym łaskawie informował sprzedawca sterownika, cóż kosztował 60 PLN

Przewody do sygnalizacji kierunków czarny z białym paskiem ( lewy), czarny z zielonym paskiem ( prawy) wtyczka pod kierownicą z prawej strony czarna ( obok niej mała czerwona ) nr 1H0 053 633 na 7 pinów

interesują nas pin 3 (lewy kier.), pin 7 ( prawy kier.)

Kabelki do sterowania na słupku lewym zielony otwiera , szary zamyka, w przypadku elektrycznie otwieranych szyb jest parę o tym kolorze, wybieramy te ,,grubsze'' z mniejszej kostki, zresztą sprawdzenie banalnie proste, sprawdzamy na którym pojawia się + w momencie otwierania lub zamykania kluczykiem, wystarczy próbówka z żarówki12V 2W jedną stroną podpięta do ,,masy" drugim szukamy napięcia.

Powinno starczyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robert Pala

panowie ja mam golfa tez z pneumatycznym zamkiem ale w drzwiach kierowcy nie ma silownika tylko sam przelacznik ktory podaje sygnal do pompki.no chyba ze w passatach jest silownik w drzwiach lub ja mam zle informacje.trzeba by odkrecic boczek i jesli jest przewod powietrzny to silownik tez jest.moze ktos ma takie info zeby mi odpowiedziec czy w vw byly rozne rodzaje zamkow pneumatycznych.czy mozliwe jest zeby w drzwiach kierowcy byl sam przekaznik czy zawsze byl stosowany silownik bo jesli nie ma tam silownika to co otworzy zamek od kierowcy jak zalozymy centralke z pilotem.trzeba by np zamienic silownik z bagaznika i dac go do drzwi kierowcy.

sorry, ale do czego ten przekaźnik?

ja kupoiłem centralkę, zamontowalem i jest ok już dwa lata (sterowanie pilotem centralem oryginalnym pneumatycznym, sygnalizacja kierunkami, mozliwa też syrenką, wygaszanie czasowego podświetlenia wnętrza), przekaźników żadnych nie musiałem montować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:)

jeśli masz centralny to masz też siłownik, nojak sam piszesz co miałoby otworzyć zamek gdyby go nie było?

i owszem cały ten mechanizm ma funkcję sterowania centralem (co odbywa sie gdy przekręcasz kluczyk)

wogóle to poco chcesz się pchać do siłownika? wystarczy zajrzeć w złącze wiązki na przejściu słupek-drzwi (otwórz drzwi i odchyl gumę) albo plastik pod lewym butem zdejmij i tam się wepnij w odpowiednie przewody

i po krzyku, żadnych siłowników zamieniać ani zaczepiać wogóle nie trzeba, założyłem kilka centralek a siłowników w tych autach na oczy nie oglądałem bo i po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zajrzyj sobie kolego do dzialu b5 tam ktos prosil w poscie centralny zamek bez pilota...jak dorobic pilota o schemacik podlaczenia do paska b3, podalem cala procedure i rozrysowalem jak przekazniki sklepac zeby zamek sterowany plusami wysterowac centralka podajaca masy.pozdrawiam

Tomek

Właśnie znalazłem tego posta no i chodzi o to ze mam całkiem inne kolory kabli. Ten kolega co pytał o schemat to ma paska z 92r a moj jest z 89r. MAsz moze schema kolorów do takiego rocznika ??? Ze słupka wychodzi: brązowy dwa czerwone, czerwono zółty, czarny z białym,czarny z zółtym. W załączniku jest zdjecie.

P1010073.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze trzeba będzie próbówką szukać prądu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się ze trzeba będzie próbówką szukać prądu :(

 

i bardzo dobrze ci się wydaje, ja tak zawsze robiłem i zdawało egzamin, tyle że nie próbówką a miernikiem, wpinam go w przewód (końcówkę miernika w złącze na przejściu kabli przez słupek przed drzwiami albo igielka bezpośrednio w przewód i do niej miernik), kluczykiem zamykam drzwi i widzę czy mam reakcję na przewodzie czy nie, tak samo otwieranie, może trochę wiecej zabawy al nauczyłem sie pdchodzić ostrożnie do podpowiedzi na schematach i forach, wole namacalnie sprawdzić impuls na kablu zanim się do niego na stałe wepnę :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności