Skocz do zawartości
Gość Nippy

Brak sterowania nawiewem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Nippy

Cześć,

mam niesprawne sterowanie kierunkiem nawiewu. Niezależnie, czy dam nawiew na kabinę, czy na szyby, czy na nogi, cały czas dmucha na kabinę. Wczoraj z rana dopiero po przejechaniu ok. 30 km. całkowicie rozmroziło mi przednią szybę. Również nic nie daję regulacja pokrętłem przy wylocie powietrza (góra-dół). Parę dni temu ten sam temat przerabiałem w Skodzie Fabi, wyrwałem linkę podczas demontarzu całego przodu. Linkę udało się wcisnąć i wszystko gra. Passata jeszcze nie rozbierałem. Jak można temu zaradzić. Gdzie trzeba odkręcić, żeby nie popsuć, co wymienić, co wyjąć, co wcisnąć, gdzie dokręcić, od czego zacząć...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znam ten bol, sam kiedys zerwalem, ale nie linke, a te ciegla od pokretel. Musisz odkrecic ten "panel" i zerknac czy aby Ci sie nie polamamly, a moze takie kolko z zebami wypadlo z prowadnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nippy

Właśnie problem jest w odkręceniu "tego" panelu. Wydaje mi się, że odkręciłem wszystkie możliwe śrubki i mam problem z jego wyjęciem. Być może muszę jeszcze coś odkręcić. Wydaje mi się, że są jeszcze jakieś śruby bardziej wewnątrz, które go trzymają. Brak mi chyba cierpliwości, by dalej go rozkręcać. Poza tym boję się, że coś zchrzanię. Chyba się poddam i zaprowadzę samochód do speca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie problem jest w odkręceniu "tego" panela. Wydaje mi się, że odkręciłem wszystkie możliwe śrubki i mam problem z jego wyjęciem. Być może muszę jeszcze coś odkręcić. Wydaje mi się, że są jeszcze jakieś śruby bardziej wewnątrz, które go trzymają. Brak mi chyba cierpliwości, by dalej go rozkręcać. Poza tym boję się, że coś zchrzanię. Chyba się poddam i zaprowadzę samochód do speca...

kurcze, wlasnie nie pamietam jak to bylo z tym odkrecaniem, bo robilem to bardzo dawno temu, a teraz mam climatronic wiec jest inaczej.ale nie przypominam sobie, zebym jakies kombinacje alpejskie z tym wyprawial :) chyba 4 srubki z przodu i to wsio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szorka

Przerabiałem to ostatnio:

-wyjmujesz radio ,kieszeń,odczepiasz kable

-wypychasz przyciski od przeciwmgielnych i podgrzewania szyby

-odkręcasz śruby 2 nad popielniczką i 4 w koło panela nawiewu

-wyjmujesz górne krratki wentylacyjne i odkręcasz 2 kolejne śruby

-poluzowujesz lub odkręcasz 2 śruby obudowy zegarów

-teraz możesz wyjąc całą ramkę

-zostaje ci panel trzymający się linek i kupa kabli

-ostrożnie odpinasz cięgna (zapamiętaj ich ustawienie tzn w którym dokładnie miejcu trzymają się te klipsy, bo potem będzie problem z ustawieniem wszystkich klapek)

 

Ja teraz robię to z zawiązanymi oczami :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nippy

Dziś byłem u mechaniora. Sprawa okazała się bardziej skomplikowana. Linki wszystkie są podłączone, nie reaguje tylko klapka gdzieś tam na górze, prawdopodobnie jest coś z nią nie tak, prawdopodobnie jest pęknięta? Ale naprawa tego wg niego wiąże się z odkręcaniem całej konsoli. Niestety nie podjął się tego z uwagi na zbyt skomplikowany i żmudny proces rozkręcania (poduszki powietrzne itp.). Dla mnie to już wyższa szkoła jazdy i chyba poszukam kogoś, kto się na tym zna.

 

Dzięki za podpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Akurat jeżeli chodzi o nawiew na szyby a całą resztę to (pod warunkiem że w b3 jest tak jak w b4)

dostęp do tej klapki jest bardzo łatwy. Wystarczy po odkręceniu wszystkiego z poprzedniego posta odkręcić jeszcze "rurę" która kieruje powietrze na nogi. Tuż nad nią jest ta klapka :) Do pozostałych klapek trzeba trafić po linkach ale nie gwarantuję że to będzie proste.

 

Pozdrawiam

ArturrO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nippy
ale nie gwarantuję że to będzie proste.

Czyli jednak może to nie być takie proste... Dotrzeć do niej po linkach i tylko dotknąć to jedno, a wymienić, jeśli jest uszkodzona, to drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zgadza sie. Więc jeżeli nie satysfakcjonuje Cie wymiana tylko jednej (bo tą na dole sobie spokojnie wyjmiesz) to jednak polecałbym jakiegoś mechaniora :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nippy

Byłem w ASO i przyczyną jest pęknięta obudowa nagrzewnicy.

 

obudowanagrzewnicy19aw.jpg

obudowanagrzewnicy23ww.jpg

 

Nowa kosztuje ponoć 1000 zł + robocizna w ASO ok. 800 zł. Chyba trzeba wybrać się na szrot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Byłem w ASO i przyczyną jest pęknięta obudowa nagrzewnicy

Z tego co zaznaczyles to to pekniecie ma byc gdzies od spodu.Ja bym to rozebral i zobaczyl czy nie da sie tego naprawic!!!Plastiki sa tam dosyc mocne,jezeli peklo na dzwigienkach to mozna zawsze czyms wzmocnic i np:zanitowac!!!Chyba ze takie rekodziela nie wchodza w rachube no to jak piszesz ...szrot!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

W moim pasku (1,9TD kombi B4) nawiew robi dużo hałasu na ostatnim biegu ale dmucha dosyć słabo. Czy to jest normalne w tych modelach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności