Gość conecho Zgłoś #1 Napisano 25 Stycznia 2008 Witam .. Wstęp Zatkane odpływy pod acu i Servo tak sie złożyło że Servo było nie szczelne i zassało wode do oleju. Wymiana Servo, płukanie silnika, zalany nowy olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W 40 syntetyk ( 4 litry ). Po przejechaniu 3 tyś km zaświeciła się kontrolka poziomu oleju.. ..Zaświeciła się zółta kontrolka oleju i napis aby sprawdzić stan, sprawdziłem- jest nadmiar około 3 mm. Pytanko.1 Czy kontrolka zaświeci się gdy poziom oleju jest ponad stan ? czy tylko jak jest go za mało ? Pytanko2. Czy ww olej jest odpowiedni to tego silnika ? ( passat TDI 130 KM -2002- ) Dziekuje Pozdrawiam Dodam że kontrolka nie mruga i jest jeden sygnał dzwiekowy przy odpalaniu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #2 Napisano 25 Stycznia 2008 Odnosnie 1 pytania. Poakzuje zbyt maly stan. Jesli sie zaswiecilo i otworzyles potem maske to przestanie siwiecic na okolo 100 km bo komp uzna ze cos z tym zrobiles. Olej pasuje bo spelnia normy do pompowtryskow. Nie mozna go stosowac tylko w przypadku gdy masz filtr czasteczek staylych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość conecho Zgłoś #3 Napisano 25 Stycznia 2008 Dziekuje za odp. Problem w tym ze tak powinno być ale po otwarciu maski niestety kontrolka dalej świeci i nie gaśnie. Czy może być przyczyna że przetarłem brzuszek na progu zwalniającym, nie było to mocno ale przetarłem i czy w tym przyadku nie "poszedł" czujnik ? dodam że kontrolka zapaliła się po przejechaniu około 6 km. Pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VinCe Zgłoś #4 Napisano 25 Stycznia 2008 nie sądze zeby szurniecie miało wpływ na to bo czujnik nie jest tak nisko. poza tym ja przy kazdym przejeździe szuram i nic sie nie dzieje. może VAG cos powie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość conecho Zgłoś #5 Napisano 23 Lutego 2008 Wszystko dobrze sie skonczyło po wymianie czujnika poziomu, oleju bo inaczej sie nie da i filtra . Komp pokazal uszkodzony czujnik po pewnym czasie ( sensor oli workshop ) przed tym caly czas palila się kontrolka bez migania i pokazywal tylko zeby sprawdzic poziom. Pozdrawiam i dzięki .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2008 Więc kontrolka oleju w kolorze pomarańczowym oznacza walnięty czujnik ciśnienia oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #7 Napisano 20 Listopada 2008 Więc kontrolka oleju w kolorze pomarańczowym oznacza walnięty czujnik ciśnienia oleju? nie walnięty czujnik tylko niski poziom oleju ale jeśli mimo to poziom oleju jest ok to należy się przyjrzeć w/w czujnikowi uprzednio podłączywszy auto pod kompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2008 nie walnięty czujnik tylko niski poziom oleju ale jeśli mimo to poziom oleju jest ok to należy się przyjrzeć w/w czujnikowi uprzednio podłączywszy auto pod kompa Od niskiego poziomu oleju to chyba czerwona jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #9 Napisano 21 Listopada 2008 Czerwona jest od niskiego ciśnienia oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #10 Napisano 21 Listopada 2008 Od niskiego poziomu oleju to chyba czerwona jest? kolego zastanów się zanim poddasz w wątpliwość czyjąś wypowiedz a czerwona to tak jak napisano wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #11 Napisano 21 Listopada 2008 kolego zastanów się zanim poddasz w wątpliwość czyjąś wypowiedz a czerwona to tak jak napisano wyżej To ty przeczytaj uważnie zanim odpowiesz. Domyślam się że pomarańczowa to czujnik ciśnienia. Ale ze nie było jasno napisane to zapytałem... konkretnie o pomarańczową a ty mi piszesz o poziomie oleju. Może masz problem z kolorami;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #12 Napisano 21 Listopada 2008 (edytowane) To ty przeczytaj uważnie zanim odpowiesz. Domyślam się że pomarańczowa to czujnik ciśnienia. Ale ze nie było jasno napisane to zapytałem... konkretnie o pomarańczową a ty mi piszesz o poziomie oleju. Może masz problem z kolorami;) Zapytałeś się czy żółta (pomarańczowa) kontrolka sygnalizuje walnięty czujnik. Więc ci odpisałem że nie sygnalizuje walniętego czujnika tylko niski poziom oleju. Na co ty poddałeś w wątpliwość moją wypowiedz pisząc że niski poziom oleju sygnalizuje chyba czerwona więc dostałeś odpowiedz od "pogromcy" że czerwona sygnalizuje brak ciśnienia oleju czy też zbyt niskie ciśnienie więc myślę że żaden z nas nie ma problemu z kolorami za to ty masz problem z analizowaniem swoich pytań i odpowiedzi jakie na nie otrzymujesz. oczywiście pisząc w swojej wypowiedzi o w/w czujniku miałem na myśli czujnik o którym pisał conecho Edytowane 21 Listopada 2008 przez wiolkor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2008 wiolkor W takim razie ma pytanie to Ciebie jako specjalisty od ciśnienia i poziomu oleju. Czy w pasacie sa czujniki które mierzą poziom i ciśnienie czy tylko ciśnienie. Bo chyba jest tylko od ciśnienia.. który kiedy się zapala to świadczy o braku cisnienia spowodowanym tym ze pompa oleju moze nie dziala jak trzeba lub tym ze nie ma na tyle oleju zeby wytworzyc to cisnienie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #14 Napisano 21 Listopada 2008 wiolkor W takim razie ma pytanie to Ciebie jako specjalisty od ciśnienia i poziomu oleju. Czy w pasacie sa czujniki które mierzą poziom i ciśnienie czy tylko ciśnienie. Bo chyba jest tylko od ciśnienia.. który kiedy się zapala to świadczy o braku cisnienia spowodowanym tym ze pompa oleju moze nie dziala jak trzeba lub tym ze nie ma na tyle oleju zeby wytworzyc to cisnienie.. Aby upewnić się w swoich przekonaniach i wiedzy może i małej ale jednak zadałem sobie trud i zadzwoniłem do dwóch serwisów VW i tam otrzymałem odpowiedz TAK są dwa osobne czujniki. Oczywiście dowiadywałem się o model auta kolegi który ten temat założył. A już pomijając całą tą polemikę to twoje pytanie brzmiało wyraźnie czy żółta kontrolka sygnalizuje walnięty czujnik ciśnienia. NIE ma za zadanie sygnalizować poziom oleju a jeśli on jest ok to należy podłączyć auto pod kompa i dowiedzieć się czy czujnik poziomu nie jest przypadkiem walnięty. Mam nadzieję że rozwiałem twoje wątpliwości i możemy zakończyć tą bezsensowną dyskusję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2008 zadałem sobie trud i zadzwoniłem do dwóch serwisów VW... szacun możemy zakończyć tą bezsensowną dyskusję Kończymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DariuszDK Zgłoś #16 Napisano 30 Listopada 2008 (edytowane) Pany, jak zmierzyć ciśnienie oleju w układzie..? U mnie momentami zapala się czerwona kontrolka od oleju Oleju nie ubywa, nic nie cieknie.. Edytowane 30 Listopada 2008 przez DariuszDK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #17 Napisano 1 Grudnia 2008 Pany, jak zmierzyć ciśnienie oleju w układzie..?U mnie momentami zapala się czerwona kontrolka od oleju Oleju nie ubywa, nic nie cieknie.. Wykręcić czujnik ciśnienia i wkręcić w jego miejsce specjalny przyrząd.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #18 Napisano 15 Grudnia 2008 Jadąc sobie spokojnie szosą rozległ się dzwięk i zapaliła się żółta kontrolka oleju... " Zbyt niski poziom oleju " więc udałem się na pierwszą lepszą stację by wymienić olej z filtrami... Po wymianie stwierdziłem że po odpaleniu auta owa zółta kontrolka dalej się pali... Mechanik poinformował mnie że trzeba podpiąć auto pod kompa i ją zresetować... hmmm... więc chyba nie ma się czym martwić... szkoda tylko że nie potrafił jej zresetować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sir_kula Zgłoś #19 Napisano 15 Grudnia 2008 Owa żółta kontrolka powinna zgasnąć po otwarciu maski i nie zapali się już jeżeli poziom oleju jest ok (bądź jeżeli nie jest uszkodzony czujnik). Jeżeli zaraz po zamknięciu maski i włączeniu zapłonu dalej się pali to najprawdopodobniej problem jest z komputerem przy zegarach (ja tak mam u siebie, że mimo iż czujnik jest dobry , to komputer myśli że jest zły :636:). Podjedź do elektryka który zna się na grzebaniu w fejsie vaga, powinien Ci to poprawić od ręki bądź wysłać na sprawdzenie czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2008 Owa żółta kontrolka powinna zgasnąć po otwarciu maski i nie zapali się już jeżeli poziom oleju jest ok (bądź jeżeli nie jest uszkodzony czujnik). Jeżeli zaraz po zamknięciu maski i włączeniu zapłonu dalej się pali to najprawdopodobniej problem jest z komputerem przy zegarach (ja tak mam u siebie, że mimo iż czujnik jest dobry , to komputer myśli że jest zły :636:). Podjedź do elektryka który zna się na grzebaniu w fejsie vaga, powinien Ci to poprawić od ręki bądź wysłać na sprawdzenie czujnika Właśnie dziś przerabiałem ową zółtą kontrolkę...udałem się do troche lepszej stacji rozkręcili mi zamek od pokrywy silnika bo stwierdzili że najprawdopodobniej coś tam jest nie tak... nie pomogło... więc od dołu zdjeli pokrywę twierdząc że kabelek musiał się przetrzeć... ale ten okazał się w dobrym stanie... Gdy zapytałem o czujnik zmarszczyli się trochę... stwierdzili że raczej jest dobry... poskręcali wszystko do kupy... i odesłali mnie do elektryka...W środę jadę do elektryka ( tj 17,12,08 ) facet ma renomę jako najlepszy w moim mieście... więc chyba sobie poradzi... a Olej jest wlany 4 litry Mobila 10W40 bo gość w niemczech zanim go kupiłem lał 10W60 Jeszcze raz dzięki za odpowiedz i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach