Gość aginan Zgłoś #1 Napisano 2 Maja 2006 Witam serdecznie wszystkich użytkowników passatów. Od ponad tygodnia jestem użytkownikiem passata b 5 1,9 TDI 115 PS, 2000 rok. Same problemy. Chciałbym poradzić się i podpytać co jest nie tak z moim autem, a mianowicie: - po nocy aby odpalić muszę kręcić ok 20 sekund aby zaskoczył. Jak zgasną świeczki, przekręce kluczyk, silnik odezwie się i potem muszę go kręcić, ale zaraz po odpaleniu jak zgaszę to odpala od ręki. (wygląda to tak jak by nie dostawał paliwa). Przejechałem 1500 km, nie wziął oleju ani grama, nie kopci, więc nie wiem co jest grane. - drugi problem może być związany z tym pierwszym (tak myslę), to uszkodzony przepływomierz masy powietrza. Raz auto jedzie jak żółw a czasami trochę lepiej.Kupiłem używany i chodził jak rakieta-dwa dni i teraz jest znowu to samo. - jeszcze jedno, płakac mi się chcialo jak zabaczyłem filtr powietrza. Tak brudnego filtra to w życiu nie widziałem, juz jest wymieniony. Proszę o porady, swoje doświadczenia i spostrzeżenia. Niebawem wybieram się do serwisu i na pewno jeżeli się dowiem co jest przyczyną opiszę na forum. Pozdrawiam i z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2006 Na początek to po tak tragicznym filtrze powietrza możesz się rzecziwuście spodzewać uwalognego przepływomierza. Warto go wymienić w ASO w ramach programu regeneracyjnego Boscha za cenę około 400zł z pełną 2-letnią gwarancją. Resztę trzeba diagnozować komputerem i niekoniecznie w ASO tylo u jakiegoś dobrego i rozgarniętego fachowca. W ASO pracują tylko wymieniacze więc nie potrafią niczego naprawić tylko wymienić na nowe za poteżne pieniądze. Życzę powrotu autecza do zdrowia HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2006 W jakim mieście jest serwis, do którego jedziesz? Bo znam dobrego fachowca w Koszalinie, a masz ciut dalej niż do Szczecina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aginan Zgłoś #4 Napisano 4 Maja 2006 Witam. Dziękuje bardzo za odpowiedż i rady. Wybieram się dzisiaj do mechanika do Szczecina pracującego w serwisie-zobaczymy co powie i pomoże. Nową przepływkę mam w bagażniku i jak trzeba to od razu wymienię. Jutro napiszę co i jak. Mam prośbę do Pana z Koszalina o namiar na tego dobrego mechanika. Pozdrawiam. ________________ VW PASSAT VARIANT B5 |1,9 TDI 115 KM|ATJ| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aginan Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2006 Witam Byłem u gościa i zdiagnozował co boli moje auto. Okazało się, że poranne problemy z odpaleniem to nic innego jak nie działająca pompa paliwa w zbiorniku paliwa (passat był uderzony w tył). Wyjaśnił mi, że trzeba kupic pompe 1 barową i zamontować. Nie chciał jeździc ponieważ przepływka padła-już wymieniona i idzie jak rakieta. Również zakomunikował mi, że mozna się spodziewać czyszczenia turbiny jeżeli filtr powietrza był tak brudny, ale na razie jest ok. Do wymiany jest też termostat. Poza tym nic nie znalazł. Pompowtryskiwacze mają odchylenie 0,5 bara od normy, dopuszczalne jest do 2 barów. Więc chyba nie jest tak źle :611:. Jadę dzisiaj po pompę paliwa i montuję jak najszybciej a o rezultatach na pewno napiszę. Pozdrawiam ________________ VW PASSAT VARIANT B5 |1,9 TDI 115 KM|2000|ATJ| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 5 Maja 2006 Pewnie, że czekamy na wieści HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aginan Zgłoś #7 Napisano 17 Maja 2006 Witam. Okazało się, że mój diagnosta sie pomylił. :609: Wymieniłem wczoraj pompe paliwa w zbiorniku a problem z porannym odpalaniem jak był tak jest (po nocy aby odpalić muszę kręcić ok 20 sekund aby zaskoczył. Jak zgasną świeczki, przekręce kluczyk, silnik odezwie się i potem muszę go kręcić, ale zaraz po odpaleniu jak zgaszę to odpala od ręki. (wygląda to tak jak by nie dostawał paliwa). I nie wiem czego dalej szukać, może spotkał się ktoś z szanownych użytkowników passata z takim przypadkiem, proszę o pomoc. Pozdrawiam ________________ VW PASSAT VARIANT B5 |1,9 TDI 115 KM|2000|ATJ| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawek Zgłoś #8 Napisano 17 Maja 2006 Witam. Jeśli pompka chodzi,to upewnij się czy wszystkie świeczki grzeją aby wykluczyć ten wariant.Po drugie czy jak odpali chodzi równo, czy przez pare sekund telepie silnikiem.Taka nierówna praca silnika na początku,wskazywała by na cofanie się paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vskedzior Zgłoś #9 Napisano 17 Maja 2006 witam Mialem tak tylko z innym autem, wymienilem swiece zarowe i problem sie skonczyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aginan Zgłoś #10 Napisano 17 Maja 2006 Witam. Dzięki za odpowiedź. Otóż, jak auto odpali silnik pracuje równo. Co do świec, nie wiem czy to ich wina ale wiem, że świece włączają się dopiero poniżej 5 stopni. Zadzwoniłem do fachowca który, stwierdził, że trzeba sprawdzic pompę z tyłu silnika która podaje paliwo do pompowtryskiwaczów. Spotkał się juz z kilkoma przypadkami uszkodzenia tej pompy i objawy były podobne. Więc kombinuję kolejną pompę a o efektach napiszę. Co wy na to ????? Pozdrawiam ________________ VW PASSAT VARIANT B5 |1,9 TDI 115 KM|2000|ATJ| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #11 Napisano 17 Maja 2006 A dzwoniłeś do fachowca z Koszalina, którego nr podałem Ci na privie? Może jak mu opiszesz sytuację, to spróbuje Ci coś podpowiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darkob Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2006 Witam,pojedź do kogoś kto ma VAGa bo będziesz wszystko po kolei wymieniał i stracisz dużo kasy.Wystarczy że będziesz miał źle ustawiony kąt wtrysku pompy(zazwyczaj po wymianie paska)to też będziesz musiał długo kręcić.może się zapowietrza np.przy filtrze paliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aginan Zgłoś #13 Napisano 18 Maja 2006 Witam. Dzwoniłem do gościa z Koszalina i po opisaniu mu tego co sie dzieje stwierdził, że może to byc pompa przykręcona do głowicy (spotkał się z kilkoma takimi przypadkami). Już ją mam, pożyczyłem od kolegi i zobaczę czy wymiana pomoże jeżeli nie, to prowadze do dobrego mechanika. Pozdrawiam ________________ VW PASSAT VARIANT B5 |1,9 TDI 115 KM|2000|ATJ| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #14 Napisano 13 Marca 2007 aginan, Cześć właśnie w moim autku (ATJ 85kw/115km 2000r.) występuje ten sam problem jak postoi dwa dni to pali po 30 sekundach. Zauwżyłem jakiś wyciek oleju napędowego z tyłu silnika z urządzenia zabudowanego na głowicy. Podłączone są tam węże z układu chłodzenia i chyba paliwa? Jak sę to demontuje i czy tam jest jakaś uszczelka którą można wymienić bo przewody są chyba szczelne. [email protected] POMOCY DZIĘKI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość quati Zgłoś #15 Napisano 1 Listopada 2007 Witam mam takie samo autko(ATJ 85kw/115km 2000r.) i występuje ten sam problem. Jak postoi dwa dni lub więcej to cholernie cięzko go odpalic. Zwłaszcz jak załapie na 1-2 s i zgaśnie.Póżniej aby go odpalić muszę sie nieżle nakrecić rozrusznikiem aż zaskoczy. Jak juz odpale i pochodzi chociaż 2 min to mogę go zgasić i przy ponownym rozruchu pali bez problemu. POMOCY DZIĘKI. _________________ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #16 Napisano 1 Listopada 2007 mechaniczna pompa paliwa "vacum pompa" wygląda tak jak na tym zdjęciu, jeżeli nie ma nieszczelności w innym miejscu to nieszczelna jest właśnie w tej pompie. Przez tą pompę dostaję się powietrze do układu paliwowego i dlatego jest problem z odpaleniem. Wokół pompy może być sucho i nie musi być śladu paliwa, paliwo nie wycieka ale powietrze dostaje się do środka. Miałem taki sam przypadek, jak dobrze poszukacie to jest dobrze opisane, po wymienie tej pompy odpala na dotyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #17 Napisano 1 Listopada 2007 Całej pompy nie zmieniaj .Uzupełnij uszczelkę silikonem do wysokich temperatur.Odkęrasz kilka śrub i zdejmujesz pokrywę tej pompy i uzupełniasz uszczelkę. Podejście pod niektóre śruby nie jest takie łatwe. Ja to wymieniałem przy okazji czyszczenia zaworu EGR. Zdjęty zawór EGR ułatwił dojście do pokrywy i tym samym uszczelki pompy. Problem ustąpi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #18 Napisano 2 Listopada 2007 snake70 nieszczelności na waku pompie przy tylnej pokrywie wyciek paliwa wielokrornie uszczelniane ale bez efektów nadal sie zapowietrzał pomogła tyko wymiana waku-pompy koszt z robocizną 450 zł. vw passat 1.9 tdi 115 km pd.atj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robdol Zgłoś #19 Napisano 2 Listopada 2007 450 pln ? nówka czy używka to była ? pytam bo ja na razie uszczelniłem i czekam na rezultaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #20 Napisano 2 Listopada 2007 do mojego nówka kosztowała 1100zł z robocizną ... wydaje mi się że w 115PD będzie ta sama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach