Skocz do zawartości
Gość michalko_t

[ zawieszenie] Tylna tuleja wachacza przedniego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michalko_t

Witam. Czy mozliwa jest samodzielna wymiana ww. tuleji? Może ktoś wymieniał, jakieś porady, instrukcje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się, ale dobrze jest dysponować jakąś prasą. Może być przenośna.

W warunkach garażowych można się posiłkować imadłem.

 

Wymieniając należy zwrócić uwagę na punkty.

Jeden naniesiony na silentblok -strzałka, drugi na wahaczu, tuż przy gnieździe silentbloku. Oba znaki mają być skierowane do siebie.

Przed wymontowaniem silentbloku zwróć uwagę na to, że jego część gumowa jest niesymetryczna. Z jednej strony ma większą ilość gumy.

Montuj identycznie. Metalowa tulejka zwinięta z blachy ma za zadanie tylko i wyłącznie właściwe prowadzenie i umiejscowienie wahacza podczas skręcania srub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

witam rob sam szybka i latwa robota. masz kanal imadlo mlot i troche kluczy oraz pojecia to no problem. 3 sruby i wachacz wyjety. ale moze sprawdz ja dobrze najpierw abys nie robil nadarmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś wymieniał tuleje w wahaczu tylnym wzdłużnym w pasku b6? Czy jest to w ogóle wymienialne, czy trzeba wymienić cały wahacz z tuleją? Czy po wymianie jest potrzebna zbierznoś tylnego zawieszenia, czy można samemu przeprowadzić wymianę, posiadając kanał i potrzebne klucze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może ktoś wymieniał tuleje w wahaczu tylnym wzdłużnym w pasku b6?
kolego pewnie ktoś robił taką naprawę ale chyba niestety raczej nikt stąd tu mamy dział b3/b4 więc wątpię czy uzyskasz odpowiedź na swoje pytanie :/: koledzy w dziale b6 na pewno chętnie pomogą :) pozdraVWiam :) Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tond

mam nadzieję że specjalnie to napisałeś żeby sprawdzić czy ktoś uważne czyta Twoje wypowiedzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam nadzieję że specjalnie to napisałeś żeby sprawdzić czy ktoś uważne czyta Twoje wypowiedzi
:wmorde

 

Qdlik trafiłeś w dziesiątkę! biggrin.gif za uważne czytanie dla Ciebie beer.gif

trzeba chyba z powrotem iść do szkoły :lol poprawie bo wstyd :lol3

Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie, czas wrócić do szkoły
:wmorde :wmorde porażka i to chyba do samego przedszkola :lol jaki ja :debil ale przynajmniej ktoś to czyta uważnie :ok Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, z roztargnienia pomyliłem sie i tyle. W b6 nic nie znalazłem:/:

 

---------- Dodano o 19:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:21 ----------

 

Poszukam b6 i tam napiszę :jasne Ale czujność macie na 5! :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, coś pokombinuje:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jezeli chodzi o wymiane takiej tuleii w przednim wachaczu to nie ma problemu ja wymienialem taka tuleje na autostradzie w Czechach , wiec mysle ze w garazu czy przed domem nie bedziesz mial wiekszych problemow ,wyjac stara tuleje jest bardzo latwo ja uzylem do tego pilki (brzeszczot) z racjii ze tulejki sa aluminiowe , wiec latwo je przeciac a do wlozenia nowej uzylem sciagacza do lozysk domowej roboty czyli 10cm gwintu 10 ,2 duze podkladki i 2 nakretki 10 i tak jak na prasie poprostu skrecilem to do kupy a potem rozkrecilem, troche to dziwnie brzmi ale bez zdjec ciezko mi to innaczej wyjasnic

Zycze powodzenia w wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie wymiana tulei wahacza i wiem juz jak poradzić sobie z tymi z tyłu. Tylko co z tymi z przodu? Brzeszczotem to nie za bardzo... Chyba ze wiertarka i na przód. Potem w imadle (nie mam prasy) to założe czy skasuje tą tuleje w taki sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko co z tymi z przodu?

tych przednich się przeważnie nie wymienia bo nie ma takiej potrzeby.. sprawdź je zanim się za nie weźmiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brzeszczotem to nie za bardzo... Chyba ze wiertarka i na przód.
ale co kolego chcesz tą wiertarką tam robić?? :hmm jeśli chodzi o wyciąganie to brzeszczota wciśniesz trochę ciężko ale daje rade ja tak zrobiłem potem delikatnie wbić jakiś śrubokręt i gra ;)

 

Potem w imadle (nie mam prasy) to założe czy skasuje tą tuleje w taki sposób?
troszkę ciężko jest ale daje się zrobić imadłem ja brałem do wciskania obudowy łożysk jakiejś heblarki i udało się wcisnąć bez problemu ale potrzeba do tego cierpliwości troszkę i dodatkowej pary rąk ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko co z tymi z przodu?

jak fabryczne to są wieczne.....

Prędzej wahacz zgnije niż one się wybiją.

Ja bym nie ruszał....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że jak fabryczne to nie ruszac? Hmm... W sumie nie wiem jakie są. Jedna jest dziwnie sfałdowana. Może zrobię kilka zdjęć i wrzuce tutaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zdjęcia tych tulei przednich. ta z napisem 357... siedzi jeszcze w oryginalnym wahaczu, a drugi widzę, że był wymieniany. nie wiem czy tak ma być czy jest coś z nimi nie tak patrząc na te sfałdowania na pierwszym zdjęciu.

http://dc601.4shared.com/download/B0n0crr7/tsid20120518-174842-ad09721a/DSC00553.JPG

http://dc601.4shared.com/download/yoAZleHT/tsid20120518-174802-c7e570c9/DSC00552.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na igła to one raczej wygladac nie bedą , ale skoro nie ma na nim luzu to mozna zostawic.

Nowe gumy jak będą kiepskie (zalezy od firmy) to już tyle nie wytrzymają.

A co do montażu nowych to używamy sporej ilości mydlin plus długa śruba z pełnym gwintem (najlepiej taka z metra) z dużą podkładką która zaprze się o otwór w wahaczu i guma wchodzi jak ta lala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zmienił te gumki jak robić to robić komplet tym bardziej że słabo ta jedna wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności