Gość ktom82 Zgłoś #1 Napisano 19 Stycznia 2008 Mam problem z klaksonem. Po wymianie przełącznika kierunkowskazów i ponownym złożeniu kierownicy i podłączeniu akumulatora włączył się klakson i cały czas działał. Ponownie rozebrałem kierownicę i złożyłem i dalej ciągle wył. Zrobiłem to jeszcze raz i dalej to samo. Musiałem odłączyć przewody żeby przestał ryczeć. Może mi ktoś napisać co mogłem zrobić nie tak bo jazda bez klaksonu nie jest zbyt bezpieczna. Mam passata 1.9 TDI, kombi '95 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #2 Napisano 19 Stycznia 2008 Mam problem podobny do ciebie więc nie zakładam nowego tematu. U mnie nic nie ruszałem i jak jest wilgotno to samochód sam sobie trąbi kiedy chce. Już nieraz widziałem jak ludzie niemal z chodnika nie pospadali ba akurat przed ich nosem chciał sobie potrąbić. Wolę aby ludzie nie oglądali się za moim wózkiem, nie mam na to wpływu.może macie pomysł gdzie zajrzeć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #3 Napisano 19 Stycznia 2008 Znajomy mial w seacie ponoc styki i ogolnie syf tam byl i przewaznie mu sie wlaczalo jak chamowal moze gdzies jest zwarcie czy co nie przygladalem sie jeszcze jak to u mnie jest i obym nie mia potrzeby takiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2008 Jednym z elementów powodujących niekontrolowane włączanie się klaksonu może być jedna z trzech śrub mocujących przełącznik kierunkowskazów. Wystarczy, że jedna z nich jest niedokładnie dokręcona i zwiera do pierścienia pod kierownicą. Najczęściej chodzi o najniższą śrubę, czyli tą przy ślizgaczu, który to powinien dotykać (ślizgać się) po pierścieniu pod kierownicą. U mnie przynajmniej te właśnie śrubki były powodem, że klakson wył czasami wtedy kiedy niekoniecznie tego chciałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #5 Napisano 22 Stycznia 2008 u mnie natomiat klakson nie działa a tez sprawdzałem po kolei i wyglada na ok i niewiem czemu nie drynda... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #6 Napisano 22 Stycznia 2008 kenor18 podlacz klakson na krotko, podmien przekaznik, sprawdz czy napiecie dochodzi do klaksonu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #7 Napisano 23 Stycznia 2008 czy aby dokręcić te trzy śruby to muszę kierownicę ściągać czy da się to zrobić inaczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #8 Napisano 23 Stycznia 2008 Kierownice musisz zdjac. Jak juz zdejmiesz to przeczysc styki benzyna ekstrakcyjna i psiknij elektrosolem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #9 Napisano 23 Stycznia 2008 Żeby to rzetelnie zrobić to niestety musisz zdemontować kierownicę (nie trzeba demontować osłony wału kierownicy), bo teoretycznie można dokręcić te śrubki, ale przy okazji jest możliwość uszkodzenia (porysowania) kierownicy. Tak więc lepiej zdjąć kierownicę (jest wygodniej i bezpieczniej dla (kierownicy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #10 Napisano 23 Stycznia 2008 A co z poduszką powietrzną? Wpierw odpiąć klemy czy jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #11 Napisano 23 Stycznia 2008 Przykro mi, ale nigdy nie miałem poduszki powietrznej i dlatego nie znam odpowiednich procedur przy odłączaniu poduszki powietrznej. Dlatego też nie chcę Ci czegokolwiek sugerować, żeby nie wprowadzić Cię w błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #12 Napisano 24 Stycznia 2008 Mam problem z klaksonem. Po wymianie przełącznika kierunkowskazów i ponownym złożeniu kierownicy i podłączeniu akumulatora włączył się klakson i cały czas działał. Ponownie rozebrałem kierownicę i złożyłem i dalej ciągle wył. Zrobiłem to jeszcze raz i dalej to samo. A czy przed złożeniem kierownicy tez działa bo wydaje mi sie ze masz po prostu zwarcie podczas składania kierownicy tam są te wsuwki pod katem i one może sie zwierają z masa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ktom82 Zgłoś #13 Napisano 24 Stycznia 2008 A czy przed złożeniem kierownicy tez działa bo wydaje mi sie ze masz po prostu zwarcie podczas składania kierownicy tam są te wsuwki pod katem i one może sie zwierają z masa Trochę boję się tak zrobić, bo mam poduszkę powietrzną i nie wiem czy jak podłącze akumulator przed jej założeniem to czy przypadkiem nie może wystrzelić! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo xxx Zgłoś #14 Napisano 24 Stycznia 2008 Pewnie chodzi tobie o sprawdzenie klaksonu przed ostatecznym montarzem. do rozmontowania kierownicy wystarczy,że nie masz kluczyka w stacyjce na włączonym zapłonie ale dla bezpieczeństwa zdejmij +klemę z AKU ale żeby sprawdzić klakson przez złożeniem wszystkiego to wg mnie wystarczy, że nie zepniesz wtyczki od poduchy. Powinien pokazać tylko błąd w postaci nie gasnącej kontrolki od poduch. Nie wiem tylko czy ten błąd tez nie zapisze sie na kompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #15 Napisano 24 Stycznia 2008 Nie wiem tylko czy ten błąd tez nie zapisze sie na kompie IMHO - zapisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #16 Napisano 24 Stycznia 2008 zapisze się niestety:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #17 Napisano 25 Stycznia 2008 A jak zdjąć tą kierownicę?, mam taką z dwoma przyciskami klaksonu po bokach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MArcIN1306 Zgłoś #18 Napisano 25 Stycznia 2008 ja u siebie wymienialem tasme od poduchy i sciagalem kilka razy kierowniece. po prostu odkercasz pierwsze poduszke jest przykrecoza z tylu kierownicy 2 srobkami na klucz imbusowy, ja delikatnie odpiolem tasme i juz nie martwilem sie o to czy mi zrobi bum:) po prostu musisz bardzo uwazac i byc delikatny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Giacobbe91 Zgłoś #19 Napisano 11 Sierpnia 2013 ja mam dość dziwny problem z klaksonem i proszę o pomoc: Mam problem z klaksonem, na krótko działa, bezpieczniki są ok, nie dochodzi prąd do kierownicy. Jeden elektryk mi mówił że brakuje takiego pierścienia o który ociera się to wszystko. Próbował na kabelki sprawdzić coś to jedyne co się robiło to takie pykanie. Stwierdził żebym skombinował pierścień i zobaczył czy przekaźnik też nie powinien być wymieniony. Co Wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #20 Napisano 11 Sierpnia 2013 nie dochodzi prąd do kierownicy. do kierownicy ma dochodzić masa. Do klaksonu ma dochodzić plus (z tego co pamiętam to po stacyjce ale mogę się mylić). Zamiast klaksonu podepnij żarówkę albo miernik i sprawdź czy jest plus i czy po zwarciu kabli w kierownicy dojdzie tam i masa. i zobaczył czy przekaźnik też nie powinien być wymieniony. skoro słychać jedyne co się robiło to takie pykanie. to przekaźnik się odzywa.. Zrób tak jak Ci napisałem i zobaczysz co jest nie tak.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach