Skocz do zawartości
Zimek

Mechanizm podnoszenia szyb elektrycznych, przełącznik wycieraczek B4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jezeli pojawił sie juz taki temat to bardzo przepraszam ale nie moge czekac, bo jest to bardzo wazne dla mnie.

 

Mam kilka pytań dotyczacych części wymienionych w temacie. A mianowicie.

 

Mechanizm podnoszenia elektrycznych szyb:

Czy jest różnica między podnosnikiem w B3 a B4?

Czy jest mozliwośc wstawienia prawego podnośnika w lewe drzwi?

 

Przełącznik wycieraczek z komputerem pokładowym (MFA czy jakos tak) :

Czy przełącznik jest scalony wraz z kierunkowskazami i przyciskiem awaryjnych swiateł?

Czy to ma znaczenie że jest wyciągniety z wersji benzynowej a zamiar jest wstawienia do diesla?

I czy wymiana jest trudna i czaso chłonna?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na temat podnosników szyb nie wypowiem sie .

 

Przelącznik wycieraczek nie jest jedną czescia z przelacznikiem kierunków . Poszukaj sobie chociazby na allegro zdjec . Oba te przelaczniki da rade wymienic osobno .

 

Nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna ( jest roznica pomiedzy combi a sedanem - obsluga tylnej wycieraczki).

Trudna nie jest , a czy czasochlonna to zalezy tylko od Twoich umiejetnosci ( jezeli masz poduche to uwazaj z jej odpinaniem ).

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k

A ja w temacie podnośnika szyby.

Czy można zamienić to nie wiem.

A co u ciebie nawaliło?

Ja po prostu wstawiłem na korbkę i jest super. Ale u mnie był zużyty i mechanizm i silniczek szwankował (potrafił wyłączyć alarm i pootwierać drzwi!).

Od b3 nie pasuje.

Ale jak kupisz na korbkę to możesz odłączyć ją i założyć silniczek ze starego jeśli jest sprawny. Sam mechanizm jest uniwersalny co do napędu.

Za całość elektryczną nie znalazłem za mniej jak 250pln a za mech zapłaciłem 50pln.

Powodzonka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej a można wiedzieć gdzie ten mechanizm kupiłeś i jesteś pewien że można wsadzić do niego silnik? bo rozumiem że kupiłeś mechanizm od podnośnika ręcznego i wsadziłeś tam silnik czyli miał on również mocowanie na silnik i działa jak elektryczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja Ci powiem co wiem:

w zasadzie od b3 nie pasuje, wejdź na allegro i porównaj wygląd półksięzyca z B3 i B4, z tym, że w samej końcówce produkcji B3 montowane były mechanizmy takei jak w B4 z silniczkiem bez modułu czyli takim jak w starym B3, mi udało się na allegro wyrwać taki w extra stanie za 150 zeta, przełożyłem tylko swój silniczek z modułem i czeka na zarzucenie do auta,

z drzwi prawych do lewych nie pasuje bo jest "odwrotny",

inna "szkoła" opisywana na forum to wycięcie półksiężyca z dobrego podnośnika, i wspawanie go do swojego

naspawywania zębów nie polecam bo to za długo może nie pochodzić a roboty przy tym trochę,

zastabnawiałem sie też nad zakupem podnośnika na korbę, wywalenia korby i założenia silnika, ale po pierwsze najpierw trzeba by zakupić taki ręczny a nie wiadomo czy pasować będzie do silniczka (można by na szrocie czy na giełdzie sie przypasować ale ja takiej możliwości nie miałem) a po drugie znalazłem ten za 150 i mam oryginał niemal

bo jak dla mnie zastępowanie lewego podnośnika elektrycznego podnośnikiem na korbkę to taki krok wstecz, przyzwyczaiłem się już do elektryki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podnosnik z B3 do B4 i na odwrot bedzie pasowac. oczywiscie o samym podnosniku mowimy !! sterowanie juz jest inne, w B4 modul jest przy silniku.

 

i jako ciekawostke powiem Wam ze podnosnik lewy i prawy mozna stosowac zamiennie. pasuja miedzy sobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja w temacie podnośnika szyby.

Czy można zamienić to nie wiem.

A co u ciebie nawaliło?

Ja po prostu wstawiłem na korbkę i jest super. Ale u mnie był zużyty i mechanizm i silniczek szwankował (potrafił wyłączyć alarm i pootwierać drzwi!).

Od b3 nie pasuje.

Ale jak kupisz na korbkę to możesz odłączyć ją i założyć silniczek ze starego jeśli jest sprawny. Sam mechanizm jest uniwersalny co do napędu.

Za całość elektryczną nie znalazłem za mniej jak 250pln a za mech zapłaciłem 50pln.

Powodzonka.

 

U mnie w mechaniźmie dwa zemby się zerwały i jak maksymalnie otworze szybe to przeskakuje ;)

 

Dzieki wszyskim za pomoc.

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k

OK. Co do pasowania z b3 do b4 to opieram się na opiniach sprzedawców - gdzie nie dzwoniłem mówili że nie pasuje.

Zerwanie zębów to typowy objaw bo silnik zatrzymuje się poprzez opór szyby i stąd zużycie w skrajnych miejscach.

Ja wsadziłem z korbką i jest dobrze. Mam klimę więc i tak szyby prawie nie używam.

Jak miałem oba mechanizmy na wierzchu to były takie same. W tym na korbkę były otwory do zmocowania napędu elektrycznego. Wystarczyło by usunąć elementy do korbki. I te zęby były w idealnym stanie - a znaleźć elekt całość mało zużytą to pewnie sztuka.

A czy założenie mechanicznego napędu jest krokiem wstecz to bym się spierał - szczególnie w starszym pojeździe. Poza tym mam małe dzieci i wcale nie jestem zadowolony z elektr szyb.

Znajomy miał taką przygodę (co prawda w renówce) że zrobiło się zwarcie w alternatorze - poszło takie napięci na instalację że akumulator i żarówki padły a szyby zamknęły sie z taką siłą że aż strach. Więc wcale nie zachłystuje się takim rozwiązaniem. Przy napędzie mechanicznym musisz się postarać żeby coś zepsuć - a w elektr wiele elementów nawala. Najgorzej że niema jak pod blokiem zostawić auta z otwartą szybą.

I jeszcze jedna ciekawostka dal zachwyconych elektryką - niech porozmawiają z właścicielami no peugotów 307 gdzie tylna klapa zamyka się wyłącznie na elektromagnes i czasami zawodzi - to dopiero wentylacja w aucie.

 

Powodzonka w naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopie, nie przesadzaj

 

po prostu straciłeś elektrykę i ci teraz żal ;) to zrozumiałe ;)

ja niemówie ze to cud jakiś ta elektryka ale jeździłem ( a nawet cały czas jako drugim autem jeżdzę) bez elektryki a pasek ma takową na szybach przednich i jak dla mnie jest totalna różnica, klime też mam ale w przypadku manuala nie jest ona tak idealna w nastawach jak klimatronik, szyby używam jak również klimy, a także w innych przypadkach, mam też moduł komfortu podpięty do centrala więc szybki się same zamykają, nie musze latać dookoła auta ani zaglądać czy aby nie zostawiłem auta na wpół otwartego, dzieci nie wże z przodu więc nie demonizujmy tego ze mi powypadają ;) a jak ktoś ma też elektrykę z tyłu to ma na decse taki pstryczek-elektryczek którym zablokuje możliwość obsługi szybek przez dzieci, a gdybym portami trzasł na wypadek ewentualnej awarii elektryki to juz chyba wogóle nie trzebaby było wsiadać do auta ;)

i nie przeczę, wady swoje elektryka na szybach ma, w pasku to przede wszystkim te felerne ząbki, ale z mego punktu widzenia biorąc wszystkie za i przeciw to ja wybieram elektrykę i już

 

ps. porównywanie paska do peugeota jakiegoś czy renówki zakrawa na.....:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyrabiajace sie zeby jest to normalny objaw przy zlej regulacji mechanizmu.

radze sprawdzic kolegom ktorzy maja elektryke i jeszcze nic sie nie dzialo.

ja raz w roku rozbieram sobie boczek i sprawdzam mechanizm i jak cos mi nie pasi to reguluje, chodzi o regulacje skrajna zamkniecia szyby. szyba musi sie opierac na blokadzie (to takie koleczko z plastikiem na srodku mechanizmu), a nie na ramce drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyrabiajace sie zeby jest to normalny objaw przy zlej regulacji mechanizmu.

radze sprawdzic kolegom ktorzy maja elektryke i jeszcze nic sie nie dzialo.

ja raz w roku rozbieram sobie boczek i sprawdzam mechanizm i jak cos mi nie pasi to reguluje, chodzi o regulacje skrajna zamkniecia szyby. szyba musi sie opierac na blokadzie (to takie koleczko z plastikiem na srodku mechanizmu), a nie na ramce drzwi

 

A o tym to nawet nie wiedziałem, tylko szkoda że za puźno sie dowiedziałem :D

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam problem z prawym przednim podnośnikiem szyb, gdyż cały czas mam to odłączone, a jak podłącze to gdy jest lekka wilgoć albo woda np deszcz to silnik głupieje i sam otwiera sobie szybę nawet po wyjściu z auta i załączeniu alarmu z domykaniem szyb!.:confused: Gdzie można kupić takie ustrojstwo?:636: Dodam jeszcze że kable są dobre...

Edytowane przez grave_digger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Czy ktoś może potwierdzić, że do mechanizmu manualnego można bez problemu "zaadoptować" silniczek z elektrycznego?. W moim (elektryk) wytarły się dwa ząbki, a ciężko jest znaleźć mechanizm do elektryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś o nadspawaniu ząbków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie da "przerobić" z ręcznego, to będę musiał poprosić firmowych "wirtuozów" TIGa o małe napawanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie w tym temacie- czy silniczek do podnoszenia jest taki sam po obu stronach, czy są są one tzw. lustrzanym odbiciem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

wg etki:

* silnik lewy 357 959 801

* silnik prawy 357 959 802

pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może potwierdzić, że do mechanizmu manualnego można bez problemu "zaadoptować" silniczek z elektrycznego?. W moim (elektryk) wytarły się dwa ząbki, a ciężko jest znaleźć mechanizm do elektryki.

Nie można, w tym sensie że nie jest to plug & play.

Mam identyczny problem w moim paszczaku...

A czy sama listwa zębata jest taka sama w manualu i elektryku? Dałoby się do wersji manualnej zamocować podstawę silnika z wersji elektrycznej? Np. w nowym manualu rozwiercić oś, na której obraca się ta listwa zębata, przełożyć stare mocowanie silniczka z wersji elektrycznej i wstawić nową ośkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności