Gość artekziom Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2008 witam chce wymienic tarcze hamulcowe ale nie wiem jaki klucz jest mi potrzebny musze go niestety kupic jesli ktos wie z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedi1975 Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2008 Odkręcasz koło,odkręcasz docisk hamulca imbusem 7,a potem uchwyt w którym zamocowany jest docisk dwie śruby chyba na 17 lub 16 klucz i wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2008 Dobra, nie bede zakladal nowego tematu, ale mam nadzieje, ze mi tu (w tym temacie) pomozecie, bo mam chyba powazny problem:(. Jak kiedys pisalem wlacza mi sie za kazdym razem kotrolka ABS i miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem. Kiedys po jakims czasie znikala ale ostatnio siweci na okraglo. Oczywiscie wtedy nie dziala ABS, ale same hamulce nie zauwazylem ani zeby tarly, ani zeby slabo hamowaly, ale moze sie myle, bo moja zona mowi ze mam paranoje na tle dzwiekow z auta (tzn slysze to, czego nikt inny nie slyszy). Dzisiaj wiec zdjalem przednie kola i tak: Jedna tarcza ma starte naciecia, druga nie? Skad takie cos? Jeszcze 2 miesiace temu chyba widzielm te naciecia na obydwoch tarczach. Dajej, na prawej tarczy (tej bez naciec) sporo rdzy usunalem z wierzchu samymi palcami, potem delikatnie pukalem pilnikiem i spadlo jej jeszcze wiecej. Oprocz walorow estetycznych, nic tam nie budzilo moich podejrzen (ale o to prosze Was - obejrzyjcie foto). Po zdjeciu lewego kola widze tarcze z nacieciami, duzo mniej rdzy (ale tez troche) i milimetr luzu tarczy... a to zapewne jest tez przyczyna, ze tarcza moge obracac a oska stoi w miejscu. ROzumiem wiec, ze wystarczy ja prykrecic tym duzym imbusem tak? No ale nie sadze, aby ten luz byl przyczyna zapalania sie kontrolek. Mam racje? Kabelki sprawdzalem, ale tak na prawde nie wiem, ktory jest od czego. Podociskalem, zebralem caly syf ktory tam sie osadzil i zakrecilem kola. Wlaczam stacyjke i znowu kontrolki i bip, ale jade do domu i gdzies przy 140kmh zgasly. Hamujac nie slyszalem i nie czulem ani drgan ani tarcia (bo klocki chyba sa OK), jedynie od zimowek bardzo leciutkie pukanie (ale to tez tylko ja slysze i nikt inny) - psycho?). Dobra, wiec prosze, luknijcue te foty i powiedzcie mi : A) co to za tarcze byly B) dlaczego tylko jedna jest zdarta C) w jakim sa stanie D) ktory kabelek to ABS E) ewentualnie jakies sugestie. Bede baaardzo wdzieczny, bo nie wiem czy sam to opykam czy jechac do mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2008 Stary, tarcze są do natychmiastowej wymiany. To jest już tatalny złomowiec, są tragiczne - kosz. Te tarcze to są albo bardziej były ATE PowerDisk. Jak zaczyna znikać z nich widoczne ryflowaie to są na wymianę. Kolcki wg. mnie też niedługo bedą lipne. Co zalecam to wymiana tarcz hamulcowych na nowe + wymiana klocków hamulcowych oraz chociaż lekka regenaracji zacisków hamulcowych. Przeczysczenie tego lub jeszcze lepiej wypiaskowanie zacisków i wymiana uszczelnień zacisku, tłoczka itp. Komplet na przód wyjdzie Cię w tej samej konfiguracji wraz z regenaracją zacisków i wymianą uszczelnień, nowy płyn - około 900zł. Po takim zabiegu bedziesz miał pewność, że równomiernie zużywają się tarcze i klocki. Aż wolę nie wiedzieć jak wygląda częśc tylna czyli tarcze, klocki i zaciski tył. Najpierw załatw to a potem dopiero poszukuj dlaczego coś dzieje się z ABS - tymi kontrolkami. Kabel ABS idzie wewnątrz zwrotnicy. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2008 OK, dzieki hha, bo wlasnie liczylem ze Ty sie wypowiesz;) No to zamiawiam tarcze w IC z wysylka, bo tutej chca 100€ za jedna tarcze... Tyl sprawdze chociaz sie boje ze znowu dostane po portfelu, ale trudno. Poki co przod. Dzieki raz jeszcze,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kincior Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2008 Mam też kilka pytań w sprawie hamulców w B5 z przodu: 1. Wymieniałem ostatnio klocki, bez wymiany tarcz. Po obejrzeniu powyższych zdjęć tarcz zastanawiam się czy oby dobrze zrobiłem, że nie wymieniłem tych tarcz. Czy mógłbym teraz wymienić same tarcze? Na klockach zrobiłem z 250 km. 2. czy to normalne, że prawa tarcza obraca się swobodnie wokół piasty i nie jest w żaden sposób do niej mocowana? Natomiast lewa tarcza siedzi mocno, nie do ruszenia, chyba, że z piastą. 3. Zauważyłem, że w jarzmie z lewej strony jeden z tych dwóch trzpieni rusza się nieco luźniej (ma większy luz na boki). Jarzmo koniecznie do wymiany? Jaka może być tego cena? 4. Jakiej firmy najlepiej tarcze? Interesuje mnie cena / jakość (wyważenie tego). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2008 Mam też kilka pytań w sprawie hamulców w B5 z przodu: 1. Wymieniałem ostatnio klocki, bez wymiany tarcz. Po obejrzeniu powyższych zdjęć tarcz zastanawiam się czy oby dobrze zrobiłem, że nie wymieniłem tych tarcz. Czy mógłbym teraz wymienić same tarcze? Na klockach zrobiłem z 250 km. 2. czy to normalne, że prawa tarcza obraca się swobodnie wokół piasty i nie jest w żaden sposób do niej mocowana? Natomiast lewa tarcza siedzi mocno, nie do ruszenia, chyba, że z piastą. 3. Zauważyłem, że w jarzmie z lewej strony jeden z tych dwóch trzpieni rusza się nieco luźniej (ma większy luz na boki). Jarzmo koniecznie do wymiany? Jaka może być tego cena? 4. Jakiej firmy najlepiej tarcze? Interesuje mnie cena / jakość (wyważenie tego). 1. Twoje tarcze sa oryginalne jeszcze, sprawdź grubość, i ocen czy nie pordzewiałe mocno.raczej wymienia sie tarcze tylko z klockami, ale zastanawia w tym przypadku ze tylko 250km maja, trochę ich zal... 2.tarcze do piast niczym przymocowane nie są oprócz śrub felgi, jak jedna jest na twardo to znaczy tyle ze rdza ja zapiekła. 3. nie wiem 4. ja kupiłem brembo max, wentylowane,nacinane i sobie chwale pięknie sie hamuje tym w połączeniu z klockami ferrodo premier a i cena przystępna, coś mniej niż 650 mi wyszło za wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2008 Witam. Mam pytanie czy wymieniając tarcze i klocki z przodu muszę robić to na dwa razy, tzn. najpierw klocki, złożyć zacisk, później wykręcić cały zacisk i wymienić tarczę, czy może od razu wykręcić cały zacisk i zmienić jedno i drugie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 12 Czerwca 2008 Wykręcasz zacisk wymieniasz tarcze wkładasz klocki przykręcasz zacisk i po robocie. Jedno i drugie naraz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2008 Wykręcasz zacisk wymieniasz tarcze wkładasz klocki przykręcasz zacisk i po robocie. Jedno i drugie naraz:) Wczoraj wymieniłem, zrobiłem na dwa razy, jak odkręciłem sam zacisk nie mogłem zciągnąć go z tarczy, poza tym przy robocie na dwa razy dużo lepszy jest dostęp do śrub mocujących zacisk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2008 jak odkręciłem sam zacisk nie mogłem zciągnąć go z tarczy U mnie zszedł bez problemu i miejsca też było sporo no ale najważniejsze że wymieniłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #12 Napisano 13 Czerwca 2008 Duże ranty na tarczach i problem cofnięciem tłoczka, a reszta ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #13 Napisano 9 Marca 2011 (edytowane) koledzy a wie ktos jak wymienic tarcze hamulcowa z tyłu ? przygladałem sie ale kurcze niewiem . czy to jest tak jak z przodu ? tylko ze z przodu tarcza to praktycznie po odkreceniu koła sama az chce zejsc a z tyłu to sie trzyma ze szok . pomoze ktos ? Edytowane 9 Marca 2011 przez rafalbazar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #14 Napisano 10 Marca 2011 a z tyłu to sie trzyma ze szok odkręcisz jarzmo i też zejdzie, ew. lekko postukasz w nią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach