Skocz do zawartości
Gość artekziom

tarcze hamulcowe

Rekomendowane odpowiedzi

Gość artekziom

witam

chce wymienic tarcze hamulcowe ale nie wiem jaki klucz jest mi potrzebny musze go niestety kupic jesli ktos wie z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz koło,odkręcasz docisk hamulca imbusem 7,a potem uchwyt w którym zamocowany jest docisk dwie śruby chyba na 17 lub 16 klucz i wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nie bede zakladal nowego tematu, ale mam nadzieje, ze mi tu (w tym temacie) pomozecie, bo mam chyba powazny problem:(. Jak kiedys pisalem wlacza mi sie za kazdym razem kotrolka ABS i miga czerwona kontrolka z wykrzyknikiem. Kiedys po jakims czasie znikala ale ostatnio siweci na okraglo. Oczywiscie wtedy nie dziala ABS, ale same hamulce nie zauwazylem ani zeby tarly, ani zeby slabo hamowaly, ale moze sie myle, bo moja zona mowi ze mam paranoje na tle dzwiekow z auta (tzn slysze to, czego nikt inny nie slyszy). Dzisiaj wiec zdjalem przednie kola i tak: Jedna tarcza ma starte naciecia, druga nie? Skad takie cos? Jeszcze 2 miesiace temu chyba widzielm te naciecia na obydwoch tarczach. Dajej, na prawej tarczy (tej bez naciec) sporo rdzy usunalem z wierzchu samymi palcami, potem delikatnie pukalem pilnikiem i spadlo jej jeszcze wiecej. Oprocz walorow estetycznych, nic tam nie budzilo moich podejrzen (ale o to prosze Was - obejrzyjcie foto). Po zdjeciu lewego kola widze tarcze z nacieciami, duzo mniej rdzy (ale tez troche) i milimetr luzu tarczy... a to zapewne jest tez przyczyna, ze tarcza moge obracac a oska stoi w miejscu. ROzumiem wiec, ze wystarczy ja prykrecic tym duzym imbusem tak? No ale nie sadze, aby ten luz byl przyczyna zapalania sie kontrolek. Mam racje? Kabelki sprawdzalem, ale tak na prawde nie wiem, ktory jest od czego. Podociskalem, zebralem caly syf ktory tam sie osadzil i zakrecilem kola. Wlaczam stacyjke i znowu kontrolki i bip, ale jade do domu i gdzies przy 140kmh zgasly. Hamujac nie slyszalem i nie czulem ani drgan ani tarcia (bo klocki chyba sa OK), jedynie od zimowek bardzo leciutkie pukanie (ale to tez tylko ja slysze i nikt inny) - psycho?;)). Dobra, wiec prosze, luknijcue te foty i powiedzcie mi :

A) co to za tarcze byly

B) dlaczego tylko jedna jest zdarta

C) w jakim sa stanie

D) ktory kabelek to ABS

E) ewentualnie jakies sugestie.

 

Bede baaardzo wdzieczny, bo nie wiem czy sam to opykam czy jechac do mechanika.

lewa tarcza1.jpg

lewa tarcza2.jpg

prawa tarcza1.jpg

prawa tarcza2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Stary, tarcze są do natychmiastowej wymiany. To jest już tatalny złomowiec, są tragiczne - kosz. Te tarcze to są albo bardziej były ATE PowerDisk. Jak zaczyna znikać z nich widoczne ryflowaie to są na wymianę. Kolcki wg. mnie też niedługo bedą lipne. Co zalecam to wymiana tarcz hamulcowych na nowe + wymiana klocków hamulcowych oraz chociaż lekka regenaracji zacisków hamulcowych. Przeczysczenie tego lub jeszcze lepiej wypiaskowanie zacisków i wymiana uszczelnień zacisku, tłoczka itp. Komplet na przód wyjdzie Cię w tej samej konfiguracji wraz z regenaracją zacisków i wymianą uszczelnień, nowy płyn - około 900zł. Po takim zabiegu bedziesz miał pewność, że równomiernie zużywają się tarcze i klocki.

Aż wolę nie wiedzieć jak wygląda częśc tylna czyli tarcze, klocki i zaciski tył. :eek: Najpierw załatw to a potem dopiero poszukuj dlaczego coś dzieje się z ABS - tymi kontrolkami. Kabel ABS idzie wewnątrz zwrotnicy.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzieki hha, bo wlasnie liczylem ze Ty sie wypowiesz;) No to zamiawiam tarcze w IC z wysylka, bo tutej chca 100€ za jedna tarcze... Tyl sprawdze chociaz sie boje ze znowu dostane po portfelu, ale trudno. Poki co przod. Dzieki raz jeszcze,.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kincior

Mam też kilka pytań w sprawie hamulców w B5 z przodu:

 

1. Wymieniałem ostatnio klocki, bez wymiany tarcz. Po obejrzeniu powyższych zdjęć tarcz zastanawiam się czy oby dobrze zrobiłem, że nie wymieniłem tych tarcz. Czy mógłbym teraz wymienić same tarcze? Na klockach zrobiłem z 250 km.

 

2. czy to normalne, że prawa tarcza obraca się swobodnie wokół piasty i nie jest w żaden sposób do niej mocowana? Natomiast lewa tarcza siedzi mocno, nie do ruszenia, chyba, że z piastą.

 

3. Zauważyłem, że w jarzmie z lewej strony jeden z tych dwóch trzpieni rusza się nieco luźniej (ma większy luz na boki). Jarzmo koniecznie do wymiany? Jaka może być tego cena?

 

4. Jakiej firmy najlepiej tarcze? Interesuje mnie cena / jakość (wyważenie tego).

DSC00032.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw
Mam też kilka pytań w sprawie hamulców w B5 z przodu:

 

1. Wymieniałem ostatnio klocki, bez wymiany tarcz. Po obejrzeniu powyższych zdjęć tarcz zastanawiam się czy oby dobrze zrobiłem, że nie wymieniłem tych tarcz. Czy mógłbym teraz wymienić same tarcze? Na klockach zrobiłem z 250 km.

 

2. czy to normalne, że prawa tarcza obraca się swobodnie wokół piasty i nie jest w żaden sposób do niej mocowana? Natomiast lewa tarcza siedzi mocno, nie do ruszenia, chyba, że z piastą.

 

3. Zauważyłem, że w jarzmie z lewej strony jeden z tych dwóch trzpieni rusza się nieco luźniej (ma większy luz na boki). Jarzmo koniecznie do wymiany? Jaka może być tego cena?

 

4. Jakiej firmy najlepiej tarcze? Interesuje mnie cena / jakość (wyważenie tego).

 

1. Twoje tarcze sa oryginalne jeszcze, sprawdź grubość, i ocen czy nie pordzewiałe mocno.raczej wymienia sie tarcze tylko z klockami, ale zastanawia w tym przypadku ze tylko 250km maja, trochę ich zal...

2.tarcze do piast niczym przymocowane nie są oprócz śrub felgi, jak jedna jest na twardo to znaczy tyle ze rdza ja zapiekła.

3. nie wiem

4. ja kupiłem brembo max, wentylowane,nacinane i sobie chwale pięknie sie hamuje tym w połączeniu z klockami ferrodo premier a i cena przystępna, coś mniej niż 650 mi wyszło za wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie czy wymieniając tarcze i klocki z przodu muszę robić to na dwa razy, tzn. najpierw klocki, złożyć zacisk, później wykręcić cały zacisk i wymienić tarczę, czy może od razu wykręcić cały zacisk i zmienić jedno i drugie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykręcasz zacisk wymieniasz tarcze wkładasz klocki przykręcasz zacisk i po robocie. Jedno i drugie naraz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wykręcasz zacisk wymieniasz tarcze wkładasz klocki przykręcasz zacisk i po robocie. Jedno i drugie naraz:)

Wczoraj wymieniłem, zrobiłem na dwa razy, jak odkręciłem sam zacisk nie mogłem zciągnąć go z tarczy, poza tym przy robocie na dwa razy dużo lepszy jest dostęp do śrub mocujących zacisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak odkręciłem sam zacisk nie mogłem zciągnąć go z tarczy

 

U mnie zszedł bez problemu i miejsca też było sporo no ale najważniejsze że wymieniłeś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duże ranty na tarczach i problem cofnięciem tłoczka, a reszta ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a wie ktos jak wymienic tarcze hamulcowa z tyłu ? przygladałem sie ale kurcze niewiem . czy to jest tak jak z przodu ? tylko ze z przodu tarcza to praktycznie po odkreceniu koła sama az chce zejsc a z tyłu to sie trzyma ze szok . pomoze ktos ?

Edytowane przez rafalbazar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a z tyłu to sie trzyma ze szok

odkręcisz jarzmo i też zejdzie, ew. lekko postukasz w nią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności