Skocz do zawartości
r1278

B4 stuki po wymianie amortyzatorów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów i pozdrawiam na wstepie mam takie pytanie,wczoraj wymieniałem amortyzatory z tyłu w B4 passacie kombi razem ze sprężymami,i po wymianie z jednej strony na nierównościach sastuki takie jak by metal o metal uderzał z górnej czesci kolumny resorującej, myslałem ze to moze mocowanie pasów ale nie rozebrałem ponownie całą kolumne i nic wszystko ok,na co zwrócic jeszcze uwage,z drugiej strony jest ok.Dziękuje za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napewno wszystko założone?

A jeśli tak, to czy góra jest dobrze dokręcona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory zakładał mi mechanik, a ja dzisiaj sprawdzałem czy wszystko jest ok, i moim zdaniem jest,ale stuka.góra też, jest moim zdaniem mocno przykrecona.czy wkładając amortyzatory w sprezyny,można je włożyc i złożyć żle? Poczekam kilka dni i rozbiore ponownie i zobacze gdzie sa slady od tego pukania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcąc sprawdzić, czy jest luz możesz pojechać na stację diagnostyczną na stanowisko badania amortyzatorów.

Jeśli będzie luz to będzie to bardzo wyraźnie widać na wykresie.

Daj gościowi dychę, dwie i będziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

Kuzyn ma tak w fordzie orionie też jeden stuka wymienił całe zawieszenie ale dalej stuka i sie już do tego przyzwyczaił. Był na badaniu technicznym i nic nie wykazało.

Jeżelki znajdziesz przyczyne to napisz co to może u niego coś podobnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko na amortyzatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze stuka sprezyna ktora jest " nie na swoim miejscu " i przeskakuje i stad te stuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem trase 900km i cały czas stuka tak jak by połozył dwie blachy i jechał po dołach taki to jest dzwiek,czy jest taka mozliwosc zeby zle załozyc sprężyny,co do łożysk to z tyłu nie ma łozysk amortyzatorów sa tylko z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość święty

Oczywiście że "wali" łożysko na górnym mocowaniu kolumny Mc Phersona.

Mało który mechanik zawraca sobie głowę dodatkową robotą i takie są tego skutki.

Jedno łożysko dobrej klasy to ok 50 zł + robota.

A żeby było śmieszniej, takie kłopoty z zawieszeniem są tylko na Polskich drogach, w europie to zjawisko nie występuje.

Jeszcze jedno, sugeruje wymiane po obu stronach zawieszenia a wtedy jest spoko na 2 do 3 lat.( na naszych " drogach " )

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

święty, pisałem o tym w tym wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK,to dzięki panowie za podpowiedz to w takim razie pędze do sklepu po łożysko na tył,ale jedna rzecz mnie zastanawia czemu na starych amorkach mi nie stukało i nawet gdy sprężyna była pęknieta tylko strasznie bujało tyłem.To w B4 w takim razie szybciej sie zuzywaja tylne łożyska niz B3,miałem wczesniej B3 z przebiegiem 400tys km i wystarczyło wymienic same amorki bez łożysk a B4 ma 250 tys przebiegu sprowadzona od pierwszego własciciela z niemczech i prosze jakie cyrki.Dziękuje za podpowiedzi jak wymienie łożyska to powróce do tematu i napisze czy pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jestem ponownie,objezdziłem pięć sklepów i Panowie, z tyłu w passacie B4 , NIE MA ŁOŻYSK !!!! są tylko poduszki amortyzatora,łozyska sa z przodu i kosztują 50-60zł za sztuke,w passatach B5 może i są łożyska, tego nie wiem,ale we wszystkich sklepach zgodnie mi powiedzieli ze łożysk nie ma to są poduszki amortyzatora cena 10zł za sztuke.Zauwazyłem jedną rzecz że orginalne sprężyny były na 1/2 swojej długości oblane gumą a te nie są i może w któryms momencie udeżąja o kielich lub padnieta jest ta poduszka, ale po obu stronach było by to samo ??? Zamówiłem poduszki i maja byc na czwartek jak wymienie to dam znac.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

Pukanie w McPhersonie to efekt niedbalstwa Twojego mechanika. Nie chciało mu się sprawdzić, czy elementy gumowo-metalowe dobrze przylegają do całości po skręceniu. Zasada wymieniania wszelkich form gumowo-metalowych jest taka sama jak wymiana uszczelek w silniku: WYMIENIASZ JE NA NOWE, a nie sztukujesz przy naprawie ze starych na wpół oderwanych, na wpół wypaczonych.

Zwróć uwagę na wszystkie pierścienie łożyskujace, podkładki uszczelniajace, elementy gumowo-metalowe w całej kolumnie (resor i amor). Tam coś Ci lotto ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie zamierzam zmienić mechanika,teraz to żałuje że sam nie wymieniłem tych amorków,bo napewno zrobiłbym to dokładniej,zamówiłem juz elementy, które nie zostały wymienione i sam je wymienie ,a mysle ,że po wskazówkach jakich udzielili mi koledzy z tego forum powinno byc OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dena5

longines, na jakim systemie działa Ci ETKA ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może odpowiem za longinesa.

Pisana jest ona pod windę i na takiej chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dena5
Może odpowiem za longinesa.

Pisana jest ona pod windę i na takiej chodzi

 

 

To ze chodzi pod windą to wiem, ale czy 98 czy XP. Bo ja miałem pod XP i nie mogłem jej uruchomić. A tak wogóle to gdzie można się zaopatrzyć w ETKę która chodzi bez problemu pod XP ? :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmienic rozdzielczosc w kompie ale chyba wyskakuje Ci komunikat jakiej rozdzielczosci potrzebuje :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark
Pukanie w McPhersonie to efekt niedbalstwa Twojego mechanika. Nie chciało mu się sprawdzić, czy elementy gumowo-metalowe dobrze przylegają do całości po skręceniu. Zasada wymieniania wszelkich form gumowo-metalowych jest taka sama jak wymiana uszczelek w silniku: WYMIENIASZ JE NA NOWE, a nie sztukujesz przy naprawie ze starych na wpół oderwanych, na wpół wypaczonych.

Zwróć uwagę na wszystkie pierścienie łożyskujace, podkładki uszczelniajace, elementy gumowo-metalowe w całej kolumnie (resor i amor). Tam coś Ci lotto ;-)

 

Wydaje mi się że tam chodzi o tył a nie przód. Chyba że to auto z napędem 4x4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Panowie,chodzi o problem z pukaniem z tyłu B4 kombi,po wymianie amorków i sprężyn na nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności