Skocz do zawartości
MALON_GT

Jaki płyn do wspomagania kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy zbiorniczek od płynu wspomagania kierownicy znajduję się obok (patrząc w dół) zbiornika płynu do spryskiwaczy:confused:

 

Chciałbym się dowiedzieć jaki płyn do wspomagania mam wlać do mojego Paska:confused: Bo sprawdzałem i jest już na minimum.

 

B5 12.97

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten zbiorniczek a płyn to najlepiej z górnej półki i jeszcze najlepiej sprawdz kolor płynu który jest już zalany żeby nie mieszac. Bo ja kiedys pomieszałem i pompa kaput.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak to ten zbiorniczek a płyn to najlepiej z górnej półki

 

Czyli jaki:p Co konkretnie mógłbyś polecić:confused: Kolor ma ciemny (czarniawy) :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ciemny, to zapewne rodzaj płynu - ZIELONY - ale ręki uciąć nie dam :D

 

Najlepiej kup taki

pynfebiwspomaganiejq7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kolor ciemny to pewnie kiedyś był czerwony. Ja doradzam Shell. Kiedys do swego B3 zalałem jakiś za pare zł tj. jak sie nie myle to za 7 zł i było tak jak opisałem wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Danek75. Na zbiorniczku powinno być napisane jaki płyn, jeśli pisze mineral to zielony. Tez mam rocznik 97 i płyn jest mineral zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zapchaj strzykawe pociągnij i bedziesz wiedział jaki kolor sie przeswituje bo byc może naprawde zielony jak sądzą moi przedmówcy. Warto dobrze sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie po bliższym przyjrzeniu się wygląda na zielony:)

 

Na zbiorniczku napisane jest:

 

NUR MINERAL

HYDRAULIKOL

 

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc zielony. Kup taki jak jest na zdjęciu Danek75, koszt tej butelki jakieś 35-40 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolor płynu sprawdza się najlepiej na zewnatrz (czyli poza zbiorniczkiem). To że wewnątrz wygląda na czerwony czy tam bardzo ciemny - nie oznacza, ze to jest akurat syntetyk. Z pomysły, uwagi i sprawy dotyczące forum starosci oraz brudu - płyn mógł stracić kolor. Jak to wcześniej pisano - najlepiej sprawdzic strzykawka. A jeśli nie masz, to kawałek rurki i jak to na zajęciach z chemii było .... :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy pasek bialej kartki zamoczyc i zobaczysz dokladnie jaki to kolor ,na serwisie wlasnie tak mi sprawdzali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu, jeśli można to się podepnę. Zauważyłem, że na zimnym silniku mam trochę poniżej min płynu od wspomagania, na ciepłym silniku jest ze 3mm powyżej minimum. Pomyśłałem, że dolej trochę no i tu pojawił się problem. Zakrętkę mam zieloną, na zbiorniku pisze jak wół tylko mineralny no to myślę kupię zielony płyn i będzie ok. Dzisiaj płyn kupiłem zanim dolałem zanurzyłem kartkę białego papieru w zbiorniczku i oczom mym ukazał się kolor jakby zabrudzony pomarańczowy możliwe, że taki kolor zrobił się z zielonego? Zastanawiam się teraz czy wymienić cały płyn czy dolać trochę zielonego. Jak radzicie? Możliwe że był tam wlany jakiś pomarańczowy płyn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie będę zakładał nowego tematu, jeśli można to się podepnę. Zauważyłem, że na zimnym silniku mam trochę poniżej min płynu od wspomagania, na ciepłym silniku jest ze 3mm powyżej minimum. Pomyśłałem, że dolej trochę no i tu pojawił się problem. Zakrętkę mam zieloną, na zbiorniku pisze jak wół tylko mineralny no to myślę kupię zielony płyn i będzie ok. Dzisiaj płyn kupiłem zanim dolałem zanurzyłem kartkę białego papieru w zbiorniczku i oczom mym ukazał się kolor jakby zabrudzony pomarańczowy możliwe, że taki kolor zrobił się z zielonego? Zastanawiam się teraz czy wymienić cały płyn czy dolać trochę zielonego. Jak radzicie? Możliwe że był tam wlany jakiś pomarańczowy płyn?

Jeśli kupowałeś auto serwisowane na zachodzie to mało prawdopodobne aby pomylili płyny. Jesli kupowałeś u nas to jest takie prawdopodobieństwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FEBI 6162 mineralny zielony OK !!

FEBI 6161 syntetyk zolty NIE !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vw powinien mieć płyn do wspomagania koloru zielonego a pomarańczowy się zrobił bo podejrzewam że ktoś pomieszał i dlatego jest pomarańczowy ja wymieniałem w swoim pasku magiel i zalałem go zielonym ravenolem i po jakimś czasie zrobił się pomarańczowy bo musiało zostać w maglu trochę czerwonego i dlatego zmienił kolor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie jadę na wymianę płynu. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie.

Zaszla potrzeba dolewki plynu - jest pozniej miarki.

Kolor w strzykawce czerowno zolty, na bialej kartce zolty.

Konsystencha bardziej wodnista niz oleista.

W okol zbiorniczka brak opisu dot. oleju, tylko same nry czesci.

Nakretka zielona, ale to chyba standard.

 

Czy FEBI 6161 bedzie tym co nalezy zalac?

 

Druga sprawa, to mam juz drugiego passka B5 FL i wspomaganie dziala duzo ciezej w porownaniu do kumpla A6 2,5TDi 2000. Czy tak ma byc? U niego krecac w miejscu nie czuc prawie zadnego oporu na kierownicy, a w passku juz jest wyczuwalny. Co prawda na upartego mozna krecic palcem, ale do przyjemnych czynnosci nie bedzie to nalezalo ;)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymień cały płyn na dedykowany z ASO G00400M2 1l, którego ostatnio kupowałem za 43zł. Po wymianie powinno wspomaganie pracować dużo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

wspomaganie dziala duzo ciezej

 

Pompa wspomagania ci siada. Ja uzywkę za 100 zeta kupiłem i pomogło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jericho , jak kupowałem auto musiałem dolać płyn , zalałem febi , zielona butelka , syntetyk , kolor złoty/żółty . Po ponad roku brak ubytku i nic sie nie dzieje. Na twoim miejscu bym tylko dolał syntetyku i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności