Gość maciek85 Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2008 Nie dalej jak 3 dni temu wymienilem w swoim aucie: amortyzatory tylnie (komplet), Olej (mineralny) Mobil 15w40, Filtry: oleju, powietrza, kabinowy. Zauważyłem, że po tej wymianie silnik w aucie wolniej się nagrzewa. Wcześniej było to jakieś 6 km nawet przy temperaturze okolo 0'C. Teraz jest to okolo 10 km. Co moze byc tego powodem i czy wszystko wróci do normy, a może mechanik coś skopał? Myślałem nad olejem, bo wczesniej mialem chyba polsyntetyczny. Czy przejscie z oleju polsyntetycznego na mineralny ma jakies znaczenie? Auto ma przebieg: 175 tys km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2008 a dlaczego minerala zalałeś? Ja z minerala na półsyntetyk wracam, bo jakiś baran wlał minerala dla oszczędności... Co do nagrzewania, to odpal, zagrzej poniżej 90 stopni i sprawdź temperaturę dolnego węża przy chłodnicy. Jeśli ciepły to uszkodzony termostat. A Maks temperaturę jaką masz przy dłuższej jedździe w trasie? Spada znacznie poniżej 90? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maciek85 Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2008 Mial byc polsyntetyczny. Wiec albo moj meczanik sie pomylil albo dal .... Zadzwonie do niego i sie zapytam bo troche przesadzil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 19 Stycznia 2008 a dlaczego minerala zalałeś? Ja z minerala na półsyntetyk wracam, bo jakiś baran wlał minerala dla oszczędności... Co do nagrzewania, to odpal, zagrzej poniżej 90 stopni i sprawdź temperaturę dolnego węża przy chłodnicy. Jeśli ciepły to uszkodzony termostat. A Maks temperaturę jaką masz przy dłuższej jedździe w trasie? Spada znacznie poniżej 90? Mój Pasek nagrzewał się do temp 73 st max , dolny wąż od chłodnicy był zimny. Po wymianie termostatu na nowy (Wahler) wskazówka temperatury na 90-aż miło patrzeć.Jeśli to kogoś zainteresuje , to oryginalny termostat był ze znakami Vw-Audi '' Behr'' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #5 Napisano 19 Stycznia 2008 wymień ten olej na ten co miałeś wcześniej jeśli nie masz żadnych wycieków itp. Nagrzewa się dłużej przez inny rodzaj oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laolao Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2014 Witam Posiadam Passata B5 FL 2003 rok z silnikiem 2.3 V5 170 KM. Zakładając instalacje LPG "gaziarz" poinformował mnie że mam do wymiany termostat ponieważ długo się silnik nagrzewa. Pojeździłem i sam stwierdziłem że dosyć dużo km trzeba robić by uzyskać temp. 90 C można nawet rzec że bardzo rzadko osiągam taką temp. a mamy aktualnie temperatury w kali 2-10 stopni C. Podłączyłem auto pod komputer, lecz nie zauważyłem żadnych błędów związanych z czujnikiem temp. Czy macie jakieś propozycję, sugestie, spostrzeżenia lub jakieś własne doświadczenia? Za odpowiedzi z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian2229 Zgłoś #7 Napisano 5 Listopada 2014 Sprawdź górny i dolny wąż od chłodnicy jeśli górny jest gorący a dolny lekko ciepły to na bank wymień termostat ? też tak miałem wymiana wszystko załatwiła. Możesz jeszcze poszukać w necie jak sprawdzić termostat przez vaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laolao Zgłoś #8 Napisano 9 Listopada 2014 Sprawdź górny i dolny wąż od chłodnicy jeśli górny jest gorący a dolny lekko ciepły to na bank wymień termostat też tak miałem wymiana wszystko załatwiła. Możesz jeszcze poszukać w necie jak sprawdzić termostat przez vaga Mam na górze gorący na dole jak mówisz lekko ciepły, jutro wymienię termostat zobaczę czy to załatwi temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laolao Zgłoś #9 Napisano 19 Listopada 2014 Wymiana termostatu załatwiła sprawę. Dzięki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach