Gość boosterek Zgłoś #1 Napisano 12 Stycznia 2008 Drodzy koledzy, mam problem, jeśli ktoś jest mi w stanie jakoś pomóc to proszę wyrazić swoje zdanie! Problem jest następujący: mój passat B5FL 1.9 TDI 130 KM 2001r. był u mechanika na wymianie filtrów paliwa i powietrza, a także wymianie wszelkich uszczelek w pompie paliwowej ponieważ lekko sie pocił z paliwa, autko mi przywiózł mechanik, mnie akurat nie było i gdy wróciłem wieczorem do domu odpaliłem fure i pojechałem się przejechać. Przy przegazowaniu usłyszałem "chlipanie" (niby wody) gdzieś tak jakby spod deski rozdzielczej, podczas szybszej jazdy cały czas było to słychać, po czym zaświeciła się kontrolka temperatury silnika i komunikat STOP. Zobaczyłem pod maske i sie okazało że nie ma praktycznie w zbiorniczku płynu do układu chłodzenia - cały gdzieś uciekł. Nie ma go jednak nigdzie na silniku ani pod autem, wnioskuję że poleciał gdzieś gdzie nie powinien i teraz pytanko: gdzie uciekł? - podejrzewam że mechanik podczas wymontowywania pompy paliwa cos zawalił. Na domiar złego wyjechał na tygodniowy urlop, a ja nie zamierzam płacić za jego błędy w innym warsztacie, może wie ktoś co należałoby zrobić? Z góry dziękuję. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #2 Napisano 12 Stycznia 2008 dolej przejedź się i zobacz co się dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 12 Stycznia 2008 Raczej dolej płyn odpowietrz za pomocą lewego przewodu na podszybiu (przy aku) uruchom silnik i obserwuj gdzie ci płyn ucieka . Jak będziesz jeżdził to paska zatrzesz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #4 Napisano 12 Stycznia 2008 ten model się sam odpowietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2008 Sprawdź też pod dywanikami z przodu czy czasem nie jest tam mokro. Może rozciekła się nagrzewnica lub jakieś przyłącze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boosterek Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2008 podejrzewam ze to z nagrzewnica nie ma nic wspolnego, raczej z tym ze mechanik wyciagal pompe by ją uszczelnic i tam cos spierniczyl... takich dzis mamy mechanikow, jedno zrobi drugie spier*** przez weekend nie mialem czasu, jutro od rana sie za to biore pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2008 A moze to nie to w koncu nie znam sie na mechanice za bardzo, ale zobacz pod zbiorniczek wyrównawczy. Tam powinien być tzw. zawór bezpieczeństwa. On ma za zadanie w razie potrzeby zmniejszyć cisnienie płynu chłodniczego. Były przypadki na forum ze tam uciekało. Niektórzy wsadzali pod ten zawór butelke i patrzyli czy nie ma tam płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #8 Napisano 13 Stycznia 2008 Zawsze mogę się mylić,ale zbiegu okoliczności nie można wykluczyć. Napisz co było powodem wycieku ponieważ człowiek uczy się całe życie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 13 Stycznia 2008 A moze to nie to w koncu nie znam sie na mechanice za bardzo, ale zobacz pod zbiorniczek wyrównawczy. Tam powinien być tzw. zawór bezpieczeństwa. On ma za zadanie w razie potrzeby zmniejszyć cisnienie płynu chłodniczego. Były przypadki na forum ze tam uciekało. Niektórzy wsadzali pod ten zawór butelke i patrzyli czy nie ma tam płynu. Za właściwe ciśnienie w układzie chłodzenia odpowiedzialny jest korek zbiornika wyrównawczego.Jest on wyposażony w zawór podciśnieniowy i zawór nadciśnieniowy.Przez zawór podciśnieniowy jest zasysane do układu powietrze,gdy plyn chłodzący stygnie i zmniejsza swoją objętość.Butelkę należy podłożyć pod otwór przelewowy zbiorniczka płynu wyrównawczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boosterek Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2008 no juz wszystko wiem i naprawione okazalo sie ze sie zwyczajnie zapowietrzyl uklad, trzeba bylo dolac plynu konkretnie i sie wszystko powoli stabilizuje dziekuje wszystkim za chec pomocy i pozdrawiam ! http://www.autofan.info zapraszam jakby ktos chcial sobie przyciemnic szybki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach