Gość _Marek_ Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2006 Witam, muszę zdemontować zderzak (tył) w moim autku (przypomnę, że to kombi). Nie przymierzałem się jeszcze do tego, a jedynie oglądałem z zewnątrz co by trzeba było odkręcić. Potrzebuję zdjąć część plastikową - zresztą nie wiem czy ona jest rozdzielna z resztą (wzmocnienia, itp.). Widziełem kilka śrub w okolicy załamania przy klapie. Nie wiem czy od spodu są jakieś. Proszę o pomoc, wskazówki jak to zrobić by nie zepsuć. Pozdrawiam, Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2006 heh podlanczam sie do tematu. musze lepiej ustawic swoje swiatla i zderzak wysunac. musze obluzowac pare srob... jakich i gdzie nie mam wzasadzie pojecia. Jezeli Ktos wie jak sciagnac PRZEDNI zderzak to prosilbym bardzo o jakies wskazowki (blacharze zle spasowali elementy , acha a moze Ktos wiedzialby rownierz na jakiej zasadzie reguluje sie drzwi tylnie w pasku? sa deczko opadniete ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2006 W 3BG odkręca się torxowe śruby przy nadkolach, od dołu oraz odkręca się grill a potem resztę śrub ze zderzaka. Grill spięty jest ze zderzakiem takich spinkami rozporowymi. Ściąga się max 10 minut i tyle samo się go montuje. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #4 Napisano 29 Kwietnia 2006 hha jaki gril ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość AIRWOLF Zgłoś #5 Napisano 29 Kwietnia 2006 chyba mu sie pomyliło z przeodem albo chodziło mu o grill na kiełbaski co lezy w bagażniku :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #6 Napisano 30 Kwietnia 2006 chyba mu sie pomyliło z przeodem albo chodziło mu o grill na kiełbaski co lezy w bagażniku ja pytalemo przod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MrsVariant Zgłoś #7 Napisano 30 Kwietnia 2006 Cześć, jeśli chodzi o 3BG Variant zderzak tylni to zdejmowałem z 2 miechy temu aby założyć czujniki cofania, jest on zamocowany 4 torxami które widać na wysokości lamp tylnych po otwarciu klapy, kolejne to cztery torxy mocujące chlapacz, jak mnie pamięc nie myli to 3 na strone trzymają chlapacz a jeden koniec zderzaka lub wszystkie 4 trzymają chlapacz z czego jedna ta od samej góry przechodzi przez chlapacz, trzyma zderzak, chlapacze trzeba zsunąć bo trzymają się jeszcze na metalowych klamrach, następnie należy odkręcić 3 torxy od dołu zderzaka i 2 * po jednej na strone, po tej operacji zajmującej 15 min zderzaczek fajnie wysuwa się do tyłu. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość _Marek_ Zgłoś #8 Napisano 4 Maja 2006 Cześć,jeśli chodzi o 3BG Variant zderzak tylni to zdejmowałem z 2 miechy temu aby założyć czujniki cofania, jest on zamocowany 4 torxami które widać na wysokości lamp tylnych po otwarciu klapy, kolejne to cztery torxy mocujące chlapacz, jak mnie pamięc nie myli to 3 na strone trzymają chlapacz a jeden koniec zderzaka lub wszystkie 4 trzymają chlapacz z czego jedna ta od samej góry przechodzi przez chlapacz, trzyma zderzak, chlapacze trzeba zsunąć bo trzymają się jeszcze na metalowych klamrach, następnie należy odkręcić 3 torxy od dołu zderzaka i 2 * po jednej na strone, po tej operacji zajmującej 15 min zderzaczek fajnie wysuwa się do tyłu. Pzdr. No ja właśnie chcę montować czujniki. Mam pytanie czy chlapacz to to samo co nadkole? Bo ja mianem chlapacz określam ten mały gumowy lizak, co go się na wkręty montuje przy dolnej krawędzi nadkola. A gdzie zamontowałeś brzęczyk od czujników - czy może masz jakąś wypasioną opcję z wyświetlaczem? Jak mam jedynie czujniki na tył, bez wyświetlacza i chcę wpakować brzęczyk do schowka oboz zmieniarki CD. Czy musiałeś wiercić otwór w karoserii by posiągnąć przewód do centraliki czy są tam jakieś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2006 Fabryczne miejsce na brzęczek jest w w lewym trzecim słupku czyli lewy słupek który jest za pasażerem siedzacym za kierowcą Ten pomiędzy tylną kanapą a bagaznikiem. Jest tam zaczep do wkręcenia brzęczka. Dodatkowo orginalnie dochodzi taka listwa czarna pod lakierowany zdrzak, która ma fabryczne otwory na czujniki. Koszt takiej listwy to na giełdzie bądź allegro max 150zł. Ja kiedyś zamieszczałem fotkę tej listwy zderzakowej na naszym forum Nadkole to nadkole to coś co wypełnia wnękę pod błotnikiem auta a chlapacz to chlapacz, fartuch, błotochron. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość _Marek_ Zgłoś #10 Napisano 4 Maja 2006 Fabryczne miejsce na brzęczek jest w w lewym trzecim słupku czyli lewy słupek który jest za pasażerem siedzacym za kierowcą Ten pomiędzy tylną kanapą a bagaznikiem. Jest tam zaczep do wkręcenia brzęczka. Dodatkowo orginalnie dochodzi taka listwa czarna pod lakierowany zdrzak, która ma fabryczne otwory na czujniki. Koszt takiej listwy to na giełdzie bądź allegro max 150zł. Ja kiedyś zamieszczałem fotkę tej listwy zderzakowej na naszym forum Nadkole to nadkole to coś co wypełnia wnękę pod błotnikiem auta a chlapacz to chlapacz, fartuch, błotochron. HHA Uuu widzę, że mam szansę chociaż brzęczyk zamontowac w oryginalnym miejscu - dzięki HHA. A może ktoś pomoże zlokalizować fotkę zderzaka lub wstawi inną. Zastanawiam się na jakiej wysokości je montować. Mój zderzak jest od połowy czarny ale listwy tam nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 5 Maja 2006 Proszę uprzejmie HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2006 Jestem przed zdejmowaniem zderzaka przedniego więc jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć jak to zrobić byłbym wdzięczny. Chodzi mi o w miarę dokładny opis, które śruby, zaczepy i jak odkręcić. NIe chcę czegoś urwać i jednocześnie niepotrzebnie rozkręcać połowy samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość _Marek_ Zgłoś #13 Napisano 5 Maja 2006 Proszę uprzejmie dziękuję uprzejmie No widać teraz dokładnie, że one są bardzo nisko zamontowane ale wygląda to super. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2006 Owszem są nisko zamontowane ale patrzą lekko do góry przez co nie wyłapują fałłszywych alarmów typu nierówna nawierzchnia lub jakiś mały niegroźny kamień. Borsztajna już wyłapią :641: HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MrsVariant Zgłoś #15 Napisano 10 Maja 2006 ja wierciłem otwory w zderzaku mam czujnik cofania z allegro Golden Eye z wyświetlaczem o zasięgu 2,5 m. Moja uwaga w tym temacie- jeśli wiercicie otwory w zderzaku nie kupujcie zujników o tak dużym zasięgu, zderzak ma skos, nachylone są w stronę ziemi co ciągle powoduje fałszywe sygnały , dałem dystanse skośne, już lepiej ale brzydko to wyglada i do końca sprawy nie załatwia- podczas cofania zjadą tylne koła z krawężnika też czasami fałszuje. Ta listwa o której mówi HHA to fajna sprawa i może wyeliminować te kłopoty z którymi ja się borykam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MrsVariant Zgłoś #16 Napisano 10 Maja 2006 Jestem przed zdejmowaniem zderzaka przedniego więc jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć jak to zrobić byłbym wdzięczny. Chodzi mi o w miarę dokładny opis, które śruby, zaczepy i jak odkręcić. NIe chcę czegoś urwać i jednocześnie niepotrzebnie rozkręcać połowy samochodu. Spróbuje ci opisać- w nadkolach masz 3 śróbki torx skierowane równolegle do podłoża i jedną skierowaną prostopadle do podłoża, od dołu zderzaka masz jedną śróbę którą przekrecasz jeden obrót i wychodzi- tu możesz mieć więcej bo u mnie nie ma osłony dolnej silnika, od góry odkręcasz 2 sróby torx mocujące grill, w grillu masz zaczep do otwierania maski, musisz odsunąć do góry zaczep z blaszki po czym rozchylić wąsy tego zaczepu aby zeszły z kołków. wysuwasz grill do góry, zobaczysz wtedy cztery torxy mocujące zdzerzak które zasłaniała dolna część grilla, wysuwasz zderzak do przodu i po sprawie. Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #17 Napisano 10 Maja 2006 Ta listwa o której mówi HHA to fajna sprawa i może wyeliminować te kłopoty z którymi ja się borykam. Sprowadzałem parę dni temu taką dla jednego jegomościa za 180zł do lekkiej regeneracji bo była porysowana. Odpowiednia szpachla oraz odpowiedni i specjalny lakier do tworzyw sztucznych, który daje efekt leciutko chropowatego plastiku pięknie załatwia sprawę Jak słusznie zostało wspomniane taka listwa załatwia sprawę gdyż w cześci osadzeia czujników "patrzy" ona lekko w górę co likwiduje efekty "fałszywych alarmów" HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #18 Napisano 10 Maja 2006 hha mam pytanie do Ciebie odnosnie tej wstawki pod zderzak do czujnikow, tez sie przymierzam do kupna takich czujnikow i pytanie czy pod ten zderazk tez mozna to zamontowac, chodzi mi o ten plastki, bo raczej malomiejsca juz tam jest! patrzalem na allegro nic takiego do B5 nie ma, no chyba ze zle szukam, to juz inna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #19 Napisano 11 Maja 2006 Ja mogę załatwić 3 sztuki takiej orginalnej listwy z otworami na PDC w cenie 180zł + przesyłka. Zaznaczam, że najlepiej jest poddać listwę lekkiej regeneracji, która pociągnie parę dodatkowych złotych. Poprostu demontujesz zderzak i rozpinasz dolną czarną cześć zderzaczka od cześci lakierowanej. W miejsce tej starej wstawiasz element z otworami czyli cała listwę dolną. Ona jest prawie identyczna co masz teraz tyle, że jest wyprofilowana inaczej w swej tylnej części i ma otwory na czujniki. Ponadto od drugiej strony listwy są zaczepy na czujniki oraz na przewody z instalacji. Listwa podchodzi idealnie i nigdzie nie brakuje miejsca. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #20 Napisano 11 Maja 2006 Rozumiem dzieki za info, tyle ze zastanawia mnie jedno ze nie bedzie w kolorze Moze malo istotne ale moze mocno sie rzucac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach