Skocz do zawartości
Gość lobo6666

zaciski tył w B4 - czy pasują z nowszych modeli???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lobo6666

witam kolegów

 

w moim passku (b4 variant, tdi 110km afn) tradycyjnie zapiekł się ręczny, po obu stronach (na uśmiechy kolegów - używałem codziennie aż pewnego dnia... koło się zadymiło. klucz 13, wejście pod samochód i odblokowałem ale chodzą bardzo ciężko)

 

zaciski były już regenerowane ze 2 razy i mam generalnie dość tematu.

 

moje pytanie - może ktoś z kolegów ćwiczył temat - czy do passata b4 można włożyć zaciski tylne od czegoś nowszego (passat b5/b6, golf 4/5, audi jakieś)???? pytam bo podobno tam są zaciski z aluminium nie z żeliwa i tak często się ośka nie przyciera

 

będę wdzięczny za podpowiedzi

 

pozdrawiam

 

lobo6666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lobo6666

Dla kolegów których zmęczyła regeneracja tylnych zacisków i chcą mieć spokój:

 

do B4 pasują zaciski od golfa 4, trzeba tylko zmodyfikować przewody hamulcowe (ja kupiłem od octavii za 50 zł). poza tym wszystko inne bez przeróbek, pasują na stare jarzma.

 

koszt używanego zacisku od golfa 4 to koło 100-150zł

 

plusem jest na pewno to że są (1) aluminiowe = nie rdzewieją, (2) o kilka lat młodsze niż nasze :)

 

pozdrawiam

 

może komuś to pomoże

 

lobo6666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem napisać że do B4 VR6 pasują od octawii :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak z czystej ciekawości: czy AFN i VR6 mają takie same zaciski jak 1Z?

 

raz miałem przygodę z zaciskiem, z tym że żeby uściślić zapiekł się prowadnik zacisku a nie sam zacisk, zapiekł się bo tradycyjnie 10-letnia gumka nie podołała już a i smaru może od nowego nie wiedział ;)

zapiekł się do tego stopnia ze przy próbie wyjęcia/wykręcenia ukręcił się i został w jarzmie :( i niestety wiertarka, rozwiercenie jarzma, bo myslałem że jak zrobie otwór 8mm to wybiję prowadnik, zostało na myśleniu :( dwa wybijaki poszły się ... a ułamany prowadnik został nietknięty jakby go zespawało, dopiero rozwiercenie go prawie całego pomogło, a w dziurkę fi10 :( poszedł gwint i kawałeczek śruby ze łbem na zaślepkę, takie udoskonalone jarzmo wyszło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Na przyszłość jak ci sie coś tak konkretnie zapiecze to bierzesz palnik grzejesz i na zmianę polewasz wodą powinno odpuścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko, widzisz, nie zawsze w sobotnie popołudnie ma się pod ręką palnik :(

a tak trochę dłubaniny, zorganizowanie dojazdu nowego prowadnika, i na niedzielę auto było gotowe :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to w B4 na tyle był jeden rodzaj zacisków i tarcz, nie wiem jak w syncro....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj walczyłem z heblami a moim głównym celem oprócz wymiany klocków przód/tył było uruchomienie ręcznego. Ręczny chodzi ale po japońsku-jako tako... Trzeba będzie poszukać zacisków z golfa skoro pasują :) lobo6666 co tzn że przewody nie pasują? inny skok gwintu, inny rozmiar i czy od octawi kupować odcinek do trójnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the saint

a w jakim stanie masz tarcze? klocki sie ulozyly? w moim B3 tarcze sa biedne strasznie juz, zaciski oryginalne po wymianie gumek, czyszczeniu +nowe linki i reczny ładny jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe tarcze, nowe klocki, nowe linki, zaciski rozbierane i wyczyszczone, zobaczymy jak sie wszystko ułoży, ręczny wydaje mi się że lekko trzyma ale daje mu czas. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj mu ze 200km na ułozenie sie - w tłoczkach masz samoregulacje, do tego tarcze musza sie dotrzec

ja sobie zdalem sprawe z tego ze nawet nowe tarcze z klockami musza sie dotrzec jak zmienilem tarcze w b2 i prawie wogole nie hamowal, a po 100km po miescie prawie kierownice pocałowałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, B4 tył -zaciski pasują od Golfa IV, dziś zamontowałam i działa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś podrzucić jakie duże muszą być tarcze?? lenia mam nie chce mi się kola ściągać i robić szkicu z wymiarami, ja mam tarcze do wymiany i regeneracji zaciski i ręczny...posiadam B4 varianta 2.0 85kw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może ktoś podrzucić jakie duże muszą być tarcze?? lenia mam nie chce mi się kola ściągać i robić szkicu z wymiarami, ja mam tarcze do wymiany i regeneracji zaciski i ręczny...posiadam B4 varianta 2.0 85kw

 

wszystkie hamulce tarczowe w B4 na tyle miały wymiar tarczy 226x10, różnica to tylko liczba otworów na śruby koła, u ciebie jest 4 a w AFN, ABF i AAA jest 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o bębnach w tym samym modelu, u mnie się dzieje czysta parodia. Linki wymienione, szczęki niby w dobrym stanie, a hamuje oporowo.

 

Czy wymiana z bębnów na tarcze będzie pasować p&p?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeśli chodzi o tłoczki docisków?? bo w sklepie powiedzieli że są 3 rozmiary.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeśli chodzi o tłoczki docisków?? bo w sklepie powiedzieli że są 3 rozmiary.

Na tyle? Nie sądzę...mi coś świta cyfra 38....średnica tłoczka...jak kupowałem nowy to nawet gość nie szukał, powiedział ze w VW były takie (położył na ladzie) i miał skubany rację....;)....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie - można założyć tarcze zamiast bębnów do 1Z ze starszym modelem hamuców (nie wentylowane z przodu)?

mam w sumie dość dobre hamulce ale ręczny idzie opornie - trzeba mocno ciągnąć - linki ustawione, kliny sprawdzone (trochę nadspawane rozpieraki), przejechane dość dużo (nie wiem czy da się lepiej je dotrzeć)- moim zdaniem bębny już by się przydało wymienić bo wytarte są i szczęki się nie mogą do końca dotrzeć. Do tego chyba mi się trafiły ferrody i są troszku twarde.

Nowe bębny po 150 zł za sztukę to może coś udoskonalić (tarcze)?? wiem ze z zaciskami przy tarczach bywają problemy tak jak piszecie i w sumie nie wiem czy się męczyć bo i czujniki od ABS są chyba inne.

drażni mnie bo teraz to robi mi się już taki efekt że jak zostawię auto na ręcznym nawet na kilka godzin to robi się efekt przyklejonych okładzin - zrywa przy ruszaniu. Podejrzewam ze szczeki sa za mocno rozsunięte i się klinują o "talerz" od hamulców

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz dobry ręczny to zostawiłbym bębny, chyba że pokusisz się od razu o nowszy typ zacisków z octavi np.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawny ręczny w zaciskach wcale nie jest gorszy od bębnów. Możesz bez problemu zrobić taką zmianę ja tak zrobiłem u siebie. nowszy typ np od octavi wcale nie jest lepszy to taki sam zacisk ale aluminiowy (więc nawet gorszy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności