Gość Locutus85 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2008 Witam i znowu problem ;/ Przy wymiane czujnika HALLA trzeba bylo zdjac taki napinacz od tego paska co napedza alternator i cala reszte. Po zlozeniu wszystkiego spowrotem cos zaczelo piszczec. Wszystko wskazywalo na ow napinacz ale po zdjeciu paska dalej slychac piski taki metaliczny dzwiek. Co to moze byc ?? Czujnik byl wymieniany z powodu bledu pokazywanego przez komputer "Przestawienie walka rozrzadu" (czy cos takiego) jednak wymiana czujnika nic nie dala i dalej to samo ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2008 Piszczeć może któraś rolka ze względu na zbyt duże naprężenie paska. Ewentualnie łożysko na wałku - wewnatrz napędzanego agregatu. A co do czujnika Halla - to albo ja się mylę - albo ty, ale czujnik Halla jest z tyłu silnika (blizej grodzi silnikowej). Natomiast to o czym piszesz, to czujnik położenia wałka rozrządu. Skoro wymieniałes, to przypatrz się raz jeszcze, bo moze masz przewody zamienione w kostce przy czujniku. Ewentualnie jakaś "zwora" lub przerwa na przewodach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85 Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2008 No tak sie sklada ze zamowilem czujnik Halla i przyslali taka sama czesc wymienilem i pasowala idealnie nawet tak samo wyglada Wiec raczej chyba wszystko OK ?? a to lozysko to gdzie sie znajduje i jak droga naprawa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85 Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2008 Do tego jeszcze jest blad Czujnika Halla Zwarcie do Plusa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2008 Łożysko to tak jak pisałem - zapewne gdzieś na wałku, ktory napedza wirnik danego urzadzenia. U mnie jak była zwora, to elektryk grzebał z tyłu silnika, bo tam jest ten czujnik. Kostka do niego jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Chyba druga od lewej - ale pewny nie jestem. Jak odkręcisz zbiorniczek, to zobaczysz tam kostki. Popatrz, posprawdzaj. No i dziwi mnie, ze skoro ci niby taka samą cześć przysłali, to dlaczego nadal jest ten błąd Zmień moze elektryka na poczatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85 Zgłoś #6 Napisano 8 Stycznia 2008 Dobra, ale to piszczenie bardziej wskazuje na ktorys pasek. Po zdjeciu tego co napedza alternator i reszte tez piszczy. Wiec co to moze byc ? P. rozrzadu ?? nawet nie by ruszany. A czy w samym silniku ma prawo tak piszczesc jakis element ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2008 A może to pompa wody lub ten zewnętrzny napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85 Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2008 A zauwazylem jeszcze cos w momencie zgaszenia silnika jeszcze przez sekunde slychac to po przekreceniu kluczyka. Ale po zdjeciu paska tez slychac piski wiec czy to napewno ow napinacz ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach