Skocz do zawartości
Gość shel

Grupy Vag i rodzaje silników?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość shel

Witam, jest może jakiś spis grup w vagu i odpowiadające im silnki?

ponieważ nie wszystkie grupy w danym silniku są wykorzystywane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodzi Ci o adresy przy skanowaniu?

jeśli tak to raczej nie ma - bo kazdy model ma ilości zależne od wyposażenia a nie od silnika:

silnik zawsze ma adres 01, a np licznik(instrumenty) 17 itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lista adresów sterowników:

00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)

01 - elektronika silnika

02 - automatyczna skrzynia biegów

03 - układy wspomagania hamulców - ABS

 

08 - klimatyzacja - ogrzewanie

09 - centralna elektryka

 

12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)

 

14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu

15 - poduszka powietrzna - rlirbag 25 - alarm

16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)

17 - tablica rozdzielcza

18 - ogrzewanie

 

22 - napęd 4*4 (elektronika)

 

24 - układ regulacji momentu napędowego

 

26 - elektrycznie otwierany dach

 

34 - układ regulacja poziomu auta

35 - centralny zamek

36 - regulacja fotela kierowcy

37 - system nawigacyjny

 

41 - sterowanie pompą w silniku Diesla

 

46 - moduł centralny systemu komfortu

47 - nagłośnienie

 

55 - regulacja zasięgu świateł

56 - radio

 

65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach

66 - regulacja lusterek i foteli

 

75 - moduł bezpieczeństwa

76 - pomoc w parkowaniu

Oczywiście nie są to wszystkie adresy, ale jeśli ktos chce, to instalujac np. VAGCom bez problemu mozna poznać pozostałe grupy

 

 

 

 

Dla każdego sterownika pojawia się okno z poleceniami:

01 - identyfikacja sterownika

02 - odczyt kodów usterek

03 - wysterowanie nastawników i podzespołów wykonawczych

04 - nastawy podstawowe

05 - kasowanie pamięci usterek

06 - zakończenie transmisji

07 - kodowanie sterownika

08 - odczyt bloku wartości zmierzonych

09 - odczyt pojedynczej wartości

10 - adaptacja

11 - zalogowanie

15 - gotowość kodu

 

01 - Odczytanie numeru sterownika, nazwy systemu, oznakowania zastosowanego oprogramowania sterownika oraz aktualne kodowanie sterownika.

Wskazówka: Niektóre przyrządy sterujące po wielokrotnym uruchamianiu tej funkcji każdorazowo pokazują inne identyfikacje (np.: numer seryjny). Dzieje się tak, gdy przyrząd sterujący cechuje długa droga identyfikacji przy jednoczesnym zadaniu wyświetlenia pełnych informacji.

 

02 - Odczytanie wszystkich kodów błędów zawartych w pamięci sterownika.

Jeśli będzie więcej błędów niż może się zmieścić na ekranie to po prawej stronie pojawi się pasek przewijania. Przy pomocy myszy lub strzałkami z klawiatury można poruszać się po ekranie w górę i w dół.

Przykład informacji w tekście: najpierw podane jest miejsce błędu, w drugiej linijce rodzaj błędu, jeśli jest to jakiś sporadyczny błąd to pojawi się dodatkowo trzecia linijka.

W przypadku gdy rodzaj i miejsce występowania błędu jest nieznane, podane zostaną tylko liczby.

 

03 - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych.

Po wciśnięciu "Abbruch" (wyjście) test wykonywany zostanie zakończony. Z wciśnięciem "Nachstes Stellglied" zostanie włączony następny test.

Liczba i kolejność wykonywanych testów jest ściśle przekazywana do przyrządu sterującego. Po wykonaniu diagnozy załączona sekwencja zostanie zakonczona.

 

04 - Nastawy podstawowe.

W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przeglądu muszą zostać wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, że regulacja komputera została przełączona na niezmienne wartości. Jeżeli system znajduje się w nastawach podstawowych można np. wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu.

Nastawy podstawowe należy wykonywać dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczać 80 °C. Niektóre komputery oferują pomoc w regulacji podając obowiązujące wartości pomiarowe.

 

05 - Kasowanie kodów błędów.

Aby skasować kody błędów należy je chociaż raz odczytać. Jeśli nie, zaświeci się meldunek o złym poleceniu z odpowiednią informacją. Wynik kasowania kodów będzie pokazany i musi zostać potwierdzony.

 

06 - Przerwanie i zakończenie komunikacji z wybranym sterownikiem. Można wówczas rozpocząć pracę z innym sterownikiem.

 

07 - Kodowanie sterownika.

Poprzez tą funkcję można zmienić zawartość pamięci w sterowniku. Następuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakości paliwa i innych warunków pracy. Dane szczegółowe w instrukcjach napraw.

 

08 - Odczyt bloku wartości zmierzonych.

Odczyt parametrów wejściowych systemu - parametry podzielone są na kanały pomiarowe Messwertbloki - należy podać numer kanału.

Jakie kanały istnieją i jakie znaczenie maja zależy od przyrządu sterującego.

 

09 - Odczyt pojedynczej wartości.

 

10 - Adaptacja sterownika.

Istnieje możliwość zmiany w sterowniku wartości korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jałowego, dawki paliwa itp. Musi to być dokonane w trzech krokach - odczytanie wartości, testowanie wartości, zapisanie jej w pamięci.

 

11- Zalogowanie.

Podany numer kodu musi być miedzy 0 a 65535. Z prawdziwymi numerami legitymuje się użytkownik. Przyrząd sterujący potrzebuje numer kodu do odczytania jemu potrzebnych danych określonych odpowiednim tokiem postępowania.

 

 

 

15 - Informacja o gotowości kodu.

Pokazane zostaną wykorzystane do ww.procesu wartości pomiarowe i wynik, a wiec albo: Test kompletny lub Test nie kompletny

Przy przyrządach sterujących, które tego zadania nie akceptują i pokazują fałszywą grupę wartości, następuje zdanie:

Nieznany numer normy !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest coś takiego jak spis wszystkich grup i odpowiadających im bloków:

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

 

Poczytaj również czołowe tamaty z działu Diagnostyka VAG - sporo się dowiesz

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10528

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności