Gość kozawoj Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2008 Witam! Wiem, że było już setki razy ale u mnie jest to szczególnie dziwne. Kupiłem autko było mułem tzn nie wkręcało się na obroty nie było czuć pracy turbiny. Dzięki forum dowiedziałem sie o przyczynach, pojechałem na komputer wyszło: zawór N75, czujnik temperatury płynu, czujnik temp paliwa G81. Winą za mułowatość mechanik obarczył zawór ja na podstawie forum także. Kupiłem oryginał za 400zł wymieniłem + jeszcze czujnik temperatury , skasował błędy(został jeszcze ten G81). Jazda próbna autko idzie lepiej ale to jeszcze wg mnie nie to. Jest lepiej dużo lepiej na 1 i 2 wgniata w fotel autko bez oporu kręci do 4000rpm na 3 biegu od 90km/h przy przyspieszaniu łapie mułka wyraźnie czuć tj spadek doładowania. Subiektywnie to tak jakby nagle coś przytkało turbinę nie dało jej się wkręcić do końca. Na komputerze żadnych błędów mechanik mówi że jest ok ale jak on jechał akurat autko szło, muła łapie losowo- najczęściej przy wyższych obrotach i prędkościach rzadziej na 1 i 2-ce. Dziś jechałem do krakowa i na trasie chciałem go pogonić do 140km/h i już sie ledwo zbiera znów jakby uczucie niepełnej pracy turbiny, jakby nie w pełni doładowywała. Turbinę słychać na pierwszych biegach ładuje aż miło. Auto nie wyświetla żadnych check engine i innych błęów. PROSZĘ O POMOC! Na kompie ponoć wyszło że turbina daje ciśnienie jak nowa! ps. użyłem opcji szukaj i wydaje mi się że mogę mieć przytarte kierowniczki w turbinie ale wtedy na VAGU by coś chyba pokazło. ps.Proszę o namiar na jakiś dobry niedrogi serwis od TDi w okolicu Olkusza, Krakowa, Katowic. ps. błąd G81 z tego co szukałem na forum nie ma wpływu na prace silnika, mechanik mówi że ma wpływ na pracę silnika i tez on może być powodem zmulenia i żebym wymienił jeszcze to a jak nic nie da to będziemy czyścić turbinę i przepływkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Worian Zgłoś #2 Napisano 6 Stycznia 2008 Mam podobny problem z moim AJM byłem na kompie i wszystko ok zero błędów ! i u fachowców słysze tylko spekulacje i chore teorie np. padnieta turbina to przepływka to moze to a może tamto ....... no jasne a ja mam kase na kupce i powoli bede bymieniał wszystko pokolei co im sie przysni bez zadnych uzasadnien i potwierdzen w diagnostyce !!!dodam jescze ze autko nigdy mi jeszcze nie zakopciło na czarno nawet przy pełnym bucie i pod góre :mad: ja chce konretnie np padł silnik i tyle to jest przyczyna w 100% iwtedy wiem na czym stoje ! nie lubie jak ktos na mnie się uczy i to niestety mojim kosztem!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #3 Napisano 6 Stycznia 2008 cze. a zawór EGR? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #4 Napisano 6 Stycznia 2008 Podłączcie pod VAG i analizować logi bo inaczej to będzie gdybanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kato Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2008 Dobry mechanik jest w Olkuszu, robiłem u niego tylko rozrząd, paski, olej, płyny i inne pierdoły. Ale znajomi robili u niego poważniejsze rzeczy (Audi i Volkswageny) i podobno gość jest niezły. Niestety nie jest najtańszy Nie pamietam jak sie nazywa tylko telefon 501 501 284. Daj znać co i jak bo objawy mam podobne tyle że bardzo sporadycznie. pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kozawoj Zgłoś #6 Napisano 7 Stycznia 2008 Już chyba wszystko jasne podpieliśmy VAGA i jazda w trase turbina ciśnienie ok nie przeładowuje, ale wyskoczył błąd przepływki :-) którego przed wymianą N75 nie było. Jutro zamawiam myślę na wkładką firmy Pietburg na allegro ok 190zł. Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2008 Ciekawe czy jak wymienisz przeplywke to czy nie bedzie tego samego...... U mnie jest podobnie czyli gdy pocisne go na wyzszych obrotach to przy 110-120 km/h przechodzi w tryb serwisowy - czyli momentalnie go zamula.Tez nie wiem co to jest a nie chce wymieniac wszystkiego po kolei.Zamowilem Vag-a ale dotrze do mnie pod koniec tygodnia.Dodam ze przeplywke i N75 czyscilem: http://www.forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=181238&postcount=5 http://www.forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=181348&postcount=7 I znowu ten sam problem od jakiegos czasu:wsciekly: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kozawoj Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2008 Witam Peter 2906. Ty masz silnik AFN i twój opis o przejściu w auta w tryb awaryjny sugeruje częstą usterkę w tych silnikach ,mianowicie zapieczone kierowniczki turbiny. Oddaj do czyszczenie ewentualnie regeneracji i będzie ok. Dla pewności podłącz VAGA. pzdr ps. Czy w AJM też są słynne kierowniczki, wszystkie problemy z tym związane na forum tyczą się AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #9 Napisano 8 Stycznia 2008 Tylko watpie zeby te slynne kierowniczki dotyczyly mojego problemu.Turbinka pieknie gwizdze i sztanga od turba plynnie i sporo sie przesuwa.Podejrzewam inne rzeczy.Byc moze przeplywka,albo ten N75 a moze poprostu jakis waz jest gdzies nieszczelny.Sprawdzilem wiekszosc wezykow podcisnienia(tych latwo dostepnych) ale wiadomo jaka jest robota na dworze na mrozie.Moze VAG by cos pokazal ale jego brak. kozawoj-tobie ktos diagnozowal Vagiem czy sam bo jestem z Twoich okolic.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kozawoj Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2008 VAGIEM mechanik w Olkuszu dobry fachowiec od VW, Audi i Opla, nie jest najtańszy ale zna sie na autach. tel do niego: 606-812-366. Wadą jego jest że on nie bawi sie w naprawy tylko wymienia części na nowe(chodzi mi np o switche w zamkach np zamki ). Montuje tylko oryginały np przepływki za 100zł nawet jak dasz swoją nie bardzo będzie chciał Ci założyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #11 Napisano 9 Stycznia 2008 jak będziesz chciał pierburga to mam dla ciebie propozycje. to moja aukcja która sie zakonczyla. http://www.allegro.pl/item281355136_przeplywomierz_passat_b5_vw_audi_skoda_pierburg.html Nowka przejechałem 20 km dla sprawdzenia bo jezdze na boschu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kozawoj Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2008 Kupiłem przepływkę Bosch - 270zł wymienili i nareszcie autko śmiga :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #13 Napisano 15 Stycznia 2008 cze. mam nadzieje że kupawałeś w ASO... jak oddajesz swoją starą to przepływka kosztuje Cię 350pln i 12 m-cy gwarancji serwisu pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrtur Zgłoś #14 Napisano 26 Stycznia 2008 Pozwolę sobie na małe wołanie o pomoc. Miesiąc temu sprowadziłem Paska 3BG 130KM Kombi rocznik 2004 (tzw wersja B5/B6). Wszystko cacy aż do momentu jak przyszły większe mrozy. Zapaliła się kontrolka silnika i komunikat aby na warsztat. W warsztacie podłączyli pod komputer wyskoczył błąd (numeru nie pamiętam) mówiący coś o przeładowaniu turbiny. Mechanik zapowiedział,że przyczyn może być kilka ale najczęściej jest to jakiś tam zawór i zabrał się do roboty. Coś mu tam nie wychodziło,trochę się pomęczył i w konsekwencji tej zabawy stwierdził,że zamienione są jakieś przewody (!!!!) i gdy je z powrotem pozakładał błąd już nie wyskakuje i jest OK. Jeżdżę tak parę dni lecz zdecydowanie odczuwam spadek mocy szczególnie po przekroczeniu 3000 obr na niższych obrotach jest moim zdaniem OK (piszę moim bo jest to mój pierwszy samochód z TURBO Diesel i nigdy nie jeździłem autem z podobnym silnikiem więc nie mam jakiegoś porównania). Jest zdecydowany dyskomfort przy wyprzedzaniu i czuję się niepewnie podczas wykonywania tego manewru. Podjechałem do innego mechanika. Podłączył mnie pod kompa i wszystko OK,posprawdzał niby ciśnienia i stwierdził,że tak jest dobrze ale ja czuję podczas jazdy że NIE. Ogromna prośba(bo zielony jestem jak nic) Gdybym sam chciał się z tym problemem pobawić to niech ktoś mi napiszę jaki VAG mam kupić(na allegro jak wpisałem VAG to jest tego tyle.....) Jeśli chodzi o jakieś tam czyszczenie zaworu to myślę,że sobie bym poradził gorzej z elektroniką. Może ktoś zna dobry namiar na konkretnego mechanika z rejonu Mosina-Puszczykowo-Luboń-Poznań co by poradził sobie z tym problemem. Nie mogę tak do końca się autkiem nacieszyć Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #15 Napisano 26 Stycznia 2008 Dowiedz sie dokladnie jak maja byc przewody podcisnienia bo moze byly dobrze a tamten mechanik je zamienil niepotrzebnie.Szkoda ze nie pamietasz numeru bledu.Przyczyn moze byc kilka.. zawor podcisnienia i przewody(sprawdz czy ktorys nie jest dziurawy czy pekniety),przeplywomierz,turbina itd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrtur Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2008 Na pewno zamienił przewody. Twierdził,że teraz jest dobrze a przedtem były zamienione i dlatego wywalało błąd bo za duże było ciśnienie(ale ja już nim trochę pojeździłem nawet dłuższa trasa 400km,autostrada ponad 180km/h i nic się nie działo).Ja się na tym nie znam. Był na tyle uczciwy i przyznał się,że tak do końca nie jest pewien poprawnej naprawy cytuje jego słowa " przed zamianą auto idzie jak głupie ale nie mogę sobie poradzić z tym wyskakiwaniem błędu,teraz błąd nie wyskakuje ale auto trochę przymuliło" Może mi się uda,podjadę do niego w poniedziałek poproszę o zamianę przewodów z powrotem i niech wywali błąd to poznam numer błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #17 Napisano 26 Stycznia 2008 Proponuje juz nie odwiedzac tego mechanika bo widac ze nie ma o tym pojecia.Zamienia weze na chybil-trafil:eek:.Jezeli samochod chodzil lepiej przed zamiana to wtedy bylo dobrze a nie teraz.Jesli nie pamietasz,ktore weze pozamienial to popros ktoregos z kolegow z forum,ktory ma taki sam silnik jak Ty zeby zrobil dla ciebie fotke albo jakis wykres(jesli takowych nie ma juz na forum) jak maja byc prawidlowo zalozone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2008 Poczytaj trochę tu to będziesz mądrzejszy. http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=930 Zrobiłbym zdjęcie ale żonka pojechała autkiem do pracy. Ale jak wróci rozbiorę maskownicę i zrobię zdjęcia (jak nie zapomnę). No chyba że wcześniej znajdziesz na forum bo podejrzewam że gdzieś są (zbyt częsta usterka). A tu masz jeszcze linka do strony z kodami błędów http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2538&highlight=zaw%F3r+N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrtur Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2008 Chętnie obejrzałbym zdjęcie poprawnego podłączenia, Tak mgliście więc niepewnie po wejściu na stronę z kodami wydaje mi się że to był ten błąd: 17965 P1557 Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania. Było coś o turbinie i ciśnieniu dodatnim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2008 mrtur namówiłeś mnie i jak obiecałem po powrocie żonki z pracy w niedzielę rozebrałem mojego pasiaczka z koszulki. Porobiłem zdjęcia silnika oraz zaworów przy turbinie i to wrzucam na forum jeśli ci to pomoże to sie cieszę. Przy okazji znalazłem dwie rzeczy u siebie do zrobienia, ale z tym poczekam na cieplejsze dni. to jest zdjęcie komory silnika od strony turbiny to jest zdjęcie bez koszulki silnika od czoła to jest zdjęcie zaworów ERG i słynny N75 (jeśli nie niech ktoś mnie poprawi) to jest to samo tylko z innego ujęcia to jest zdjęcie zaworu który znajduje się bezpośrednio nad turbiną to jest następne zdjęcie tego zaworu i to jest ostatnie ze zdjęc. Jeśli poznałes na którymkolwiek z nich ten zawór na którym zamieniono przewody to sie cieszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach