Skocz do zawartości
Gość grzenio

Łożyska kół tylnych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzenio

Mam problem z łożyskami w tylnych kołach. Otóż niedługo po wymianie zaczynają wyć. Może jast to kwestia dociągania, ale myśle że nie tylko. Zostały wymienione w obydwu kołach i jedno przejechało ponad 20 tyś. km. a drugie w tym czasie było wymienione 5 razy i jak tylko zostanie dociągnięte tak żeby nie było luzu to po 1000 jest kaput. Niektórzy twierdzą że może to być wina piasty albo bębna, inni mówią że jest to taki feler tych autek. Ja już nie mam do tego nerwów. Nie ma różnicy czy jest to SKF, FAG, czy inne badziewie. Każde padnie. POMOCY. Z góry DZIĘKI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jak tylko zostanie dociągnięte tak żeby nie było luzu

 

luz ma być, ale bardzo minimalny - to raz

dwa - łożysko może padać z powodu zdeformowania/zużycia czopa piasty. Można tego dokonać w skutek b. mocnego przegrzania (np jazda z zapieczonym hamulcem) lub poprzez długą jazdę na rozwalonym łożysku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, w takich przypadkach podobno pomaga wymiana razem z łożyskiem czopa piasty, też tak słyszałem, oczywiście zakładając że poprawnie wymieniałeś te 5 łożysk (poprawnie tzn. z odpowiednim luzem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy mówią że łożyska należy dociągnąć do wyczówalnego oporu a następnie cofnąć o 1/2 obrotu. Ja jednak zawsze dociągałem na 2 razy tzn. lekko tak żeby z założonym kołem wyczuwać lekki luz potem po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów sprawdzałem luzy bez podnoszenia auta wystarczy nogą popchać koło jeśli luz był za durzy to dociągałem jeśli nie to zostawiałem. Warto po dłuższej trasie odrazu po zatrymaniu auta sprawdzić czy się nie grzeją (oczywiście trasa bez ostrego chamowania na koniec) jeśli się grzeją a luzu brak to oznacza że za mocno jest dociągnięte.

łożysko może polecieć jeśli urzyjesz nieodpowiedniego tawotu lub/i jeśli będze piasek w łożysku (ale to chyba każdy wie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sposób regulacji łożysk stożkowych w samochodach Volkswagen:

1. Dokręcamy nakrętkę piasty do oporu (oczywiście z wyczuciem), cały czas obracając kołem w jedną i w drugą stronę (jest to niezbędne do prawidłowego ułożenia się łożyska);

2. Następnie odkręcamy nakrętkę, też cały czas obracając kołem, do momentu aż będziemy mogli przesuwać podkładkę znajdującą się pod nakrętką śrubokrętem bez stosowania dźwigni;

3. Zabezpieczamy nakrętkę nasadką koronkową i zawleczką.

Jest to prawidłowy sposób regulacji podany przez producenta i stosowany w serwisach VW. Ja praktycznie robię to w ten sposób, że wyczuwam ten moment, o którym pisałem, następnie lekko dociskam łożysko do tego stopnia, żeby móc z trudem przesuwać podkładkę śrubokrętem (oczywiście ten śrubokręt ma być mały, a nie ogromny). Wtedy łożysko ma lekko wyczuwalny luz. I tak ma być.

Łożyska stożkowe muszą mieć minimalny luz, żeby prawiłowo pracować i nie zużywać się za szybko.

Przestrzegam przed dociąganiem łozysk stożkowych w celu kasowania luzu. Takie postępowanie bardzo przyśpiesza zużycie łożysk. Lepiej niech łozysko ma za duży luz niż za mały.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Karolus

wymien na nowe lozysko z piasta i bedzie git, tez tak mialem....

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzenio

Dzięki za porady. Mam więc pytanko: czy zainwestować w jakieś dobre piasty, czy mogą być z tych tańszych? A jakie łożyska? Od zawsze wierzyłem w SKF, ale tutaj nic to nie dało. Czy dużo zależy od producenta łożysk czy są raczej podobne? Nie jestem zwolennikiem tanich zamienników, ale pytam z ciekawości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Karolus

ja mam tania piaste i ale to lepsze lozysko... wiesz, lozysko to lozysko... i hula mi do dzis, a pare tysiecy juz zrobilem..... wiec pozdrawiam i do roboty, bo jak wymienilem bez piasty to mi zgrzalo lozysko z piasta :D:D:D:D:D wtedy tylko mi gumowka pomogla, a ile sie natrudzilem zeby beben sciagnac??? heheheheh

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, zrób tak jak ci radzi Karolus, wymień łożysko +piastę Ja dodatkowo zainwestowałem w dobry smar ( Mobila). Rewelacja, pomógł mi już przy reanimacji łożysk lekko podupadłych w innych autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja trochę odgrzeję temat :)

o którym łozysku mowa gdy huczy mi prawy tył?

bo z tego co widzę to są 2 łożyska jedno wewnętrzne a drugie zewnętrzne...

jeszcze tego nie robiłem a wymienić muszę więc jakąś poradę moze otrzymam co i jak po kolei i co kupić w sklepie, żebym nie latał po kilka razy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożyska sprzedawane są w komplecie, razem z bieżniami i uszczelniaczami. Dokup jeszcze do tego smar.

Edytowane przez piter84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc "łożysko koła tylniego" mamy na myśli komplet czyli łożysko wewntrzne i zewnętrzne. Zawsze się wymienia razem.

Kolejność postępowania (hamulce tarczowe- ale chyba w bebnach wymienia się podobnie):

 

0. demontujesz zacisk hamulcowy(nie musisz odkręcać przewodów ani linek, najlepiej podwieś go sobe na jakimś sznureczku aby cie nie przeszkadzał ) dwie śruby klucz 13. Wyciągasz klocki.

0,5. odkręcasz jarzmo hamulca dwie sruby na klucz chyba 17

 

1. zdejmujesz kapselek osłaniający łożysko

2. wyciągasz zawleczkę

3. zdejmujesz zabezpieczenie (nasadka na śrubę z koronką)

4. odkręcasz nakrętkę

5. ściągasz podkładkę i łożysko zewętrzne (to mniejsze)

6. ściągasz tarczę

7. od wewnętrznej strony zdejmujesz uszczelnienie i łożysko wew.

8. musisz wybić przecinakiem lub śrubokrętem obie bieżnie (wewnątrz tarczy przy bieżniach znajdują się takie dwa wycięcia gdzie możesz oprzeć przecinak)

9.w sposób analogiczny składasz wszystko z powrotem używając nowych części

uważaj, żeby czasem nie wbić odwrotnie bieżni bo później cięzko będzie ją wybić.

 

Regulacje dokręcenia łożyska masz opisaną we wcześniejszych postach. Powodzenia, jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj.

Edytowane przez cysiokysio
zapomnia?em o hamulcach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiego producenta najlepiej kupić, żeby spokojnie pojeździć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja polecam Nachi, NSK, ale generalnie to unikaj chińszczyzny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, chyba dziś powalczę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dasz rade jak masz bebny to szybko pojdzie. Jak ja robilem to jedna strona kolo 30 minut :D

ja polecam łożyska SKF, Ruville. Nie kupuj Optilama - padło mi po jakiochś 10 k km, myślałem że źle założyłem, kupiłem znowu takie samo i padło. Teraz mam Ruville i jest wszystko ok.

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bębny :)

najwyżej jutro do roboty pojadę autobusem ;):D

...ja polecam łożyska SKF, Ruville. Nie kupuj Optilama - padło mi po jakiochś 10 k km, myślałem że źle założyłem, kupiłem znowu takie samo i padło. Teraz mam Ruville i jest wszystko ok.

 

właśnie się zastanawiałem nad Ruville :)

Edytowane przez gregusx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie dasz rady to dzwon do mnie to wpadne ci pomoge :)

Ruville powinny byc dobre. W intercars sprzedawca powiedzial, ze to to samo co SKF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:)

a jeszcze jedno - jaki smar?

towot czy coś w tym stylu?

bo w domu mam molibdenowy do przekładni różnego rodzaju (do drzwi w domu też się nadaje :D ) - dobry będzie czy raczej nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinien być litowy, z tego co widzę molibdenowy ma podobny zakres temperatur ale nie wiem jak z lepkością

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności