daros105 Zgłoś #1 Napisano 1 Stycznia 2008 Witam mam takie pytanko??? Jaki moze bys problem i co jest nie tak jesli ciezko wchodza mi biegi,przewaznie dzieje sie to przy zimnym swierzo odpalonym silniku.Wystepuje rowniez zgrzyt na skrzyni,mysle ze nie jest to sprzeglo gdyz nie ma poslizgu i pracuje prawidlowo,czyli jest prawidlowe przyspieszenie,ruszanie z miejsca oraz zmiana i praca silnika tak jak powinno byc.Sprzeglo jest Hydrauliczne,z tego co wiem regulowac nie mozna ale z nowu po co jak jest dobrze?? Wiec jesli macie jakies porady i mozecie pomoc prosze!!! Jesli zapytania jeszcze jakies tez mile widziane.Pozdrawiam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 1 Stycznia 2008 Mozna odpowietrzyc i regulowac linki na wybieraku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daros105 Zgłoś #3 Napisano 1 Stycznia 2008 ;)A to dzieki kolego pakafoto poprobuje i zobacze co i jak!!! Jesli ktos jeszcze by cos wiedzial i poradzil piszcie prosze.Dzieki!!!>:521: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #4 Napisano 2 Stycznia 2008 Sugerowałbym olej w skrzyni. Może po prostu ten, który masz w tej chwili przy niskiej temperaturze jest bardzo gęsty (piszesz, że na ciepło nie ma problemu) miałem podobny problem w golfie mk2 - zniknął po wymianie skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Barry Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2008 Ja mam u siebie w pasku to samo. poprawilo sie troche przy zmianie oleju aczkolwiek w temp minusowych przez pierwsze 5 min jest masakra . zreszta synchronizator 2 biegu mam do wymiany. na wiosne jak znajde czesci do skrzyni to zrobie remont jak nie to co kolega wyzej mowil... wymiana na inna. To taka przypadlosc passatow ze sypie sie synchro 2 biegu oraz biegi ciezko wchodza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tester Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2008 Miałem ten sam problem (biegi 1 i 3), zastosowałem tak zwany olej do starych skrzyń z molibdenem, czy jakoś tak. Po tej wymianie żadnych problemów ze zmianą biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2008 tester mógłbyś podać mi nazwę tego oleju do starych skrzyń bo też mam problem z 1 i 3 a chce wymienić olej w skrzyni na dniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2008 ciezko wchodza mi biegi,przewaznie dzieje sie to przy zimnym swierzo odpalonym silniku. Mam to samo, szczególnie z biegiem 2. Z tego co wyczytałem już wcześniej na forum jest to "normalne" w naszych bolidach. W moim przypadku aby nie ułamać wajchy ruszam z dwójki (ciężko jest tylko przy zmianie z 1 na 2). Jak się lekko zagrzeje problem znika. Zauważyłem też, że przed odpaleniem pomaga kilkukrotna zmiana wszystkich biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daros105 Zgłoś #9 Napisano 3 Stycznia 2008 U mnie to jest tak juz pisze dokladnie niz zaczolem. Wiec na zimno masakra,wsteczny ze zgrzytem czesto ale nie zawsze,od 1 po 4 ciezko wchodza ale nieraz jest dobrze,na cieplo juz jest lepiej ale nieraz przy wcisnietym sprzegle do podlogi maly niezaskok i zgrzyt,ogolnie tez sam pedal sprzegla jest bardzo mieki i brak w nim jakiegokolwiek oporu.Kiedys tak nie bylo biegi wchodzily pieknie az bylo slychac cykanie po zalaczeniu ktoregos teraz nie wiem w co dokladnie uderzyc i naprawiac co moglo pasc.Pomozecie ustalic.Czyzby to faktycznie sprzeglo,ale znowu z drugiej strony nie slizga sie,wiec juz nie wiem.Jest jeszcze jeden taki minus tego ze jak mam zgaszony samochod i go zapalam na wlaczonej 1 i wcisnietym sprzegle to szarpnie do przodu tak jak bym wogule sprzegla nie wciskal,masakra.Moze taki obraz wam przyblizy ma usterke.Pozdrawiam koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2008 Jedna sprawa. Oleum do naszych skrzyn to 75W90, pelen syntetyk. Firma dowolna. Ja latam na Mobil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2008 ja takze mam ta przypadlosc ze na zimno biegi chodza coraz gorzej jak temperatura coraz nizsza, tez mysle zeby zmienic oliwke w skrzynce tylko ile jej tam sie wlewa?? po za tym w swojej mam taka przypadlosc ze nieraz niechce wskoczyc pierwszy bieg (np podczas postoju na swiatlach) i jedyne co pomaga (a zawsze pomaga) to wrzucenie wstecznego i potem jedynka wskakuje jak trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2008 Drodzy panowie jak macie mniej niż 500tyś to szkoda wymieniać olej zacznijcie od regulacji. Ja przy około 400-500 tyś zlałem olej to był on w miare czysty spokojnie przejechał by jeszcze te 200tyś. Ja wlałem akurat Castrol Taw-x bo zależało mi na spełnianiu normy VW. Co do precyzji lewarka to w naszych paskach standardem sa padniete synhronizatory u mnie np 1 i 2 bieg 5 tez dosyć cieszko chodzi ale to akurat nie synhornizator . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2008 a zastanawiam nad tzw ceramizerem - niby podobno moze cosik pomoc na te biegi, probowal ktos (dodac do oleju skrzyni)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tedy Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2008 witam wczoraj właśnie zamówiłem ceramizer do skrzyni biegów jak go dostanę i doleję to dam znać co i jak oczywiście po przejechaniu troszku kilometrów bo podobno musi upłynąć trochę czasu zanim powstanie powłoka ochronna co prawda wyjeżdzam 13 ale jak do tego czasu będzie jakaś różnica to zaraz napiszę co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daros105 Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2008 Jaki koszt jest ceramizera????,bo chyba zrobie najpierw takie dzialanie i wymienie calutki olej w skrzyni i zakupie ceramizer,teraz nie mam juz nic do stracenia a jedynie zyskania,bede widzial czy pomoze cos jak nie to bede wiedzial ze tego juz probowalem i wtedy bede dalej kminil co i jak polepszyc by te biegi mi ladnie cikaly.W najgorszym przypadku wymiana sprzegla lub skrzyni,ale to sie jeszcze okaze,poprobuje jak koledzy piszecie.Moze jeszcze ktos cos wie na ten caly nieszczesny temacik,by pomoc troszku darosowi hi hi:vw:(((( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fazol Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2008 koszt ceramizera ok 49 zł na allego popatrz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daros105 Zgłoś #17 Napisano 4 Stycznia 2008 koszt ceramizera ok 49 zł na allego popatrz Ok dzieki kolego polukam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tester Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2008 tester mógłbyś podać mi nazwę tego oleju do starych skrzyń bo też mam problem z 1 i 3 a chce wymienić olej w skrzyni na dniach Podjadę do tego warsztatu i zapytam o co kaman. Jeśli chodzi o ciężkie wchodzenie jedynki, ja radziłem sobie najpierw wrzucając dwójkę, wtedy obywało się bez zgrzytów. Daros, jeśli tak Ci szarpie, to może sprawdź pompę sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2008 Hej miałem ten sam problem w pasku B3 jak go kupiłem , wymieniłem olej na ELF , troche kosztuje ale po jakimś czasie wogóle nic nie zgrzytało a miałem problem ze wstecznym i chyba trójką , możesz dodac również , substancje zmniejszająca tercie w skrzyni , jakby co to powodzenia . Hej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #20 Napisano 4 Stycznia 2008 Na cieszko wchodzące biegi pomaga podwojne wysprzeglanie no ale ie o to kaman. Moim zdaniem trzeba pobawić sie regulacją jak cieszko wchodzą inne biegi poza 1. Na zgrzytanie jedynki nic juz nie poradzi synhronizatory w b4 sie dosyc szybko zuzywają. A co do ceramizera ta substancja zageszcza olej moze i nie znacznie ale synhornizator jest bardzo czuły na wszelkie zmiany dwa oleje o tej samej normie inaczej wspolpracuja a co dopiero bedzie po dodaniu tego?? Szczeze jestem ciekawy ale nie chciałem byc tym pierwszym co jak co ale nowy olej troche kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach