Gość nikonel Zgłoś #1 Napisano 1 Stycznia 2008 Cześć wszystkim. Mam problem z samochodem. Nie było żadnych oznak źle działającego silnika. Wczoraj moja żona zgasiła silnik i już było po imprezie. Świecą się kontrolki ale przy przekręceniu kluczyka wszystkie zaczynają bardzo szybko mrugać i słychać trykanie. Na climie wyskoczyły mi następujące błędy. 214, 4f8, 4fa. Dodam że ma automata. Myślałem że może akumulator ale podłączyłem go na całą noc do ładowania i niestety nic to nie dało. Co myślicie o moim problemie i może wiecie co oznaczają te kody. Pozdrawiam wszystkich w nowym roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #2 Napisano 1 Stycznia 2008 Musisz coś więcej napisać, przede wszystkim jaki silnik, przebieg itp. Jak silnik nie kręci to rozrusznik pewnie lub akumulator, jak kręci, to możliwości jest kilka z pękniętym (lub przesuniętym) paskiem rozrządu na czele. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #3 Napisano 1 Stycznia 2008 To, że go podłączyłeś do ładowania, jeszcze nic nie znaczy (aku może być i tak za słaby). Podobne objawy występują kiedy zasyfione/obluzowane są klemy i jest problem z kontaktem elektrycznym. Polecam wyciągnąć aku, pożyczyć na chwilę inny od sąsiada i włożyć do swojego samochodu (po uprzednim oczyszczeniu klem). Jak to zrobisz, to będziemy się dalej zastanawiać. P.S. Podłączanie drugiego aku za pomocą przewodów może nie zdać egzaminu, dlatego najlepiej podmień aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marena Zgłoś #4 Napisano 1 Stycznia 2008 Zajrzyj pod wykładzinę od strony kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel Zgłoś #5 Napisano 1 Stycznia 2008 (edytowane) Właśnie biorę się za podłączenie drugiego akumulatora. Mam samochód 2000r. silnik 1.9 tdi 130 km. przebieg 180.000 km. Dodam jeszcze że kiedy żona wsiadła do samochodu i wsadziła kluczyki do stacyjki to od razu zamknął się centralny zamek. Tak było ze trzy razy a potem objawy jak opisuję wyżej. Marena, po co mam zaglądać pod tą wykładzinę. Edytowane 18 Października 2008 przez nikonel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #6 Napisano 1 Stycznia 2008 W poszukiwaniu wody w samochodzie i przegnitej instalacji. Ale najpierw upewnij się, że masz z czego startować i podmień aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2008 podłączyłem nowy akumulator ( w pełni działający ) i rozrusznik robi na nim za każdym razem pół obrotu po czym włącza się miganie kontrolek trykanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel Zgłoś #8 Napisano 1 Stycznia 2008 patrzyłem pod fotel kierowcy i niestety nie znalazłem tam niczego oprócz wylotów nadmuchu na nogi. Nie ma tam żadnej klapki ani żadnej przerwy w wykładzinie żeby można było znaleźć jakiś otwór czy schowek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #9 Napisano 1 Stycznia 2008 Jak wiesz że to nie aku, to przestań już kręcić. Sprawdź pasek rozrządu, ogólnie przeczytaj ten temat. Moduł komfortu jest pod wykładziną - użyj wyszukiwarki, aby dowiedzieć się więcej. Generalnie zataszcz auto do warsztatu, jeśli nie masz wiedzy/praktyki nt naprawiania samochodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #10 Napisano 1 Stycznia 2008 Nie wiem, czy tym kręceniem nie narobiłeś sobie kipiszu w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #11 Napisano 1 Stycznia 2008 Nie wiem, czy tym kręceniem nie narobiłeś sobie kipiszu w silniku. Jeśli tak, to już za pierwszym razem, kiedy okazało się, że nie pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #12 Napisano 1 Stycznia 2008 Noooooo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #13 Napisano 1 Stycznia 2008 hmm wiem ze akus sprawdzony ale ja mialem identyczne objawy ( wk...wiony na stacji benzynowej ) i mialem zly styk na klemach, mianowicie centralny wariowal, silnik obracal pol obrotu po czym kontrolki zaczynaly mrugac i pojawialo sie szyyyybkie tykanie z okolic licznika ? Co ja bym na twoim miejscu wczesniej sprawdzil to wszystkie przekzniki idace do rozrusznika, bezpieczniki, przewody masy i plusa, sruby na rozruszniku i akus ( co wiem ze juz uczyniles ) a pozniej sie martwil rozrzadem bo ja sam piszesz auto chodzilo normalnie do ostatniego zgaszenia. Ja stawiam na elektryke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #14 Napisano 1 Stycznia 2008 Sprawdz czy jest dobra masa do silnika ,jesli mowisz ze niebardzo chce krecic , ostatnio byl w opelku taki problem , 2 razy zakrecil i stop nawet dymek sie pojawial spod deski, podlaczylismy kabelek masy odzielny do silnika i autko zasmigalo, no a potem znalezlismy zasniedziale przewody do masy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #15 Napisano 1 Stycznia 2008 Jak na mój gust coś z rozrusznikiem. Poczekaj może jak Hha się na forum zjawi. Doradzi ci pewnie co masz sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #16 Napisano 1 Stycznia 2008 Skoro sprawdził aku i kable (zakładam, że tak było), to na własną rękę bez narzędzi będzie mu ciężko cokolwiek zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baciar Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2008 mogą to byc również wyrobione tuleje na wałku rozrusznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #18 Napisano 1 Stycznia 2008 Sprawdzamy po kolei: Aku 13V? masa do aku i rozrusznika i do silnika? Rozrusznik/automat czy nie robi zwarcia - szczotki? Jest gdzieś bardzo duży pobór prądu przy rozruchu i dlatego wariują kontrolki oraz centralny również wariuje bo spada minimalne napięcie na całej instalacji. Najlepiej jednak warto było by podjechać gdzieś do elektryka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikonel Zgłoś #19 Napisano 1 Stycznia 2008 Sprawdziłem bezpieczniki i są OK. Prawdę mówiąc chyba mnie przerasta ta robota i będę musiał zajrzeć do warsztatu. Klemy na aku są czyste, brak zaśniedzenia. Mój znajomy też mówi że to może być rozrusznik. Zobaczę jeszcze z masą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #20 Napisano 1 Stycznia 2008 214 - http://wiki.ross-tech.com/index.php/00532 Blad oznacza ze byl dosc duzy spadek napiecia w instalacji. 4f8 - http://wiki.ross-tech.com/index.php/01272 4fa - http://wiki.ross-tech.com/index.php/01274 Te bledy raczej nie maja wplywu na tak duze spadki napiecia. Sprawdzilbym podlaczenia grubych przewodow akumulator-rozrusznik, akumulator-masa, silnik-masa. Nastepnie sprobowac puknac w rozusznik mlotkiem. W ksiazce napraw jest opisane ja sprawdzic rozrusznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach