bobi220 Zgłoś #1 Napisano 31 Grudnia 2007 Witam. Zauważyłem ostatnio że cieknie mi pompa wtryskowa, na razie tylko na zimnym silniku. Cieknie od strony bloku silnika w miejscu gdzie jest dźwigienka od przyśpieszacza (ssania) wiec nie ma jak tam dojść. Samemu uszczelniać jej nie zamierzam, chciałem auto odstawić do pompiarza ale powiedział mi że całego auta nie chce, potrzebna mu tylko pompa. I będę musiał ją wymontować i tu pojawia się kilka pytań: Czy pompę można odkręcić z całym wspornikiem do którym jest przykręcona?? Jak nie to czy; po zdjęciu koła zębatego pompy będę miał dobry dostęp do śrub mocujących pompę do wspornika, czy może będzie konieczne zdjęcie osłony blaszanej paska rozrządu a co za tym idzie koła zębatego wałka rozrządu? czy po (szczęśliwym ) zamontowaniu pompy z powrotem konieczna będzie regulacja jej położenia u pompiarza (mimo zaznaczenia sobie jej położenia przed demontażem) ?? Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki dotyczące demontażu pompy to chętnie przeczytam. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobi220 Zgłoś #2 Napisano 1 Stycznia 2008 Widzę, że nikt chyba jeszcze tego samemu nie robił, albo temat nie trafił jeszcze na odpowiedniego użytkownika. Odnowię parę razy temat, operację mam zamiar przeprowadzić 14 stycznia więc jeszcze trochę czasu jest. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dan1974 Zgłoś #3 Napisano 1 Stycznia 2008 ostatnio wymienialem w b5 wiec moze moge pomóc; musisz sciagnac pasek rozrzadu i kolo zebate,pompa jest mocowana pod kolem paska na trzy sruby i jedna z tylu pod przewodami wysokiego cisnienia i to tyle jest twoja-przy montazu zalozysz tak jak byla i powinno byc OK,jak odpalisz to bedziesz wiedzial. Powodzenia i niezapomnij sprawdzic zaplon po montazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Madrid Zgłoś #4 Napisano 6 Stycznia 2008 Napiszę małą instrukcję demontażu i montażu pompy: 1) odłącz akumulator - najpierw odkręć przewód ujemny, potem dodatni 2) ustaw wał korbowy silnika tak, żeby pierwszy tłok (ten od strony koła rozrządu, pompy) był w górnym położeniu - na obudowie sprzęgła jest taka gumowa zaślepka, zdejmujesz ją i przekręcasz wałem do momentu, aż znak na kole zamachowym zrówna się z wypustką na obudowie sprzęgła) 3)zdemontuj filtr powietrza i plastikową obudowę filtra powietrza - 4 zatrzaski 4)zdemontuj przewód doprowadzający powietrze z filtra do turbiny - zaciski 5) odkręć pokrywę z głowicy zaworów - klucz 10 6) zdemontuj plastikową osłonę paska rozrządu 6) zdemontuj przewody paliwowe z pompy - klucz nasadowy 17 7) zdemontuj wszystko, co będzie Ci przeszkadzać w wyjęciu pompy: przewody elektryczne, przewody ciśnieniowe zasilające wtryskiwacze, gumowy przewód nadmiarowy z wtryskiwacza, gumowy przewód ciśnienia idący od kolektora ssącego, itp. ważna kolejność w dwóch poniższych punktach 8) poluzuj śrubę koła zębatego na wałku rozrządu, a następnie przy pomocy cienkiego, z płaską kocówką, pobijaka o średnicy około 5 mm zbij z wyczuciem zębate koło rozrządu (nie uszkadzając go) - do odkręcenia może być potrzebna pomoc drugiej osoby 9) odkręć trzy śruby mocujące kółko zębate pompy - klucz 13 9) poluzuj śrubę napinacza paska rozrządu 10) zdejmij kółka zębate z wałka rozrządu i pompy paliwowej 11) pompa jest mocowana przy pomocy czterech śrub: trzy do tego czarnego wspornika, czwarta po przeciwnej stronie pompy na dole 12) wyjmij pompę Montaż i regulacja ustawienia: 1) zainstaluj i przykręć pompę paliwową 2) przykręć i podłącz wszystkie przewody paliwowe i elektryczne do pompy 3) przy pomocy klucza nasadowego (18 mm) ustaw tak pompę, żeby wcięcie na kole i dziura w pompie pokrywały się - zablokuj ją w tym położeniu poprzez przełożenie np. wiertła 6 mm przez otwór w kole i dziurkę w obudowie pompy (górne położenie) 4) załóż koło zębate wałka rozrządu i dokręć śrubę lekko palcami, tak, żeby możliwe było obracanie się koła 5) załóż pasek rozrządu na koło rozrządu i (kombinując) kółko zębate pompy paliwowej razem z paskiem rozrządu - otwory na śruby muszą tak się pokrywać z dziurami w kółku zębatym, żeby były w połowie ich długości (możliwość regulacji) 6) wkręć palcami śruby mocujące kółko na pompie, ale tak, żeby mogło się obracać 7) przy pomocy płaskownika o grubości 4,5 mm zablokuj wałek rozrządu - po przeciwnej stronie wałka rozrządu jest płaskie wcięcie - płaskownik musi tam wejść i opierać się na głowicy, jeśli jest luz, to zmierz go i podłóż dwie blaszki (każda grubości połowy luzu) z jednej i drugiej strony, tak, żeby płaskownik był równolegle do głowicy 8) naciągnij napinacz tak, żeby klucz którym napinasz był odchylony od pionu o około 35 stopni i dokręć śrubę napinacza 9) dokręć śruby koła rozrządu i koła pompy paliwowej 10) zdemontuj: płaskownik blokujący wałek rozrządu oraz wiertło, którym była zablokowana pompa! 11) przekręć silnikiem dwa pełne obroty - klucz nasadowy 12-kątny 19 mm, śruba na wale rozrządu - tylko nie rób tego rozrusznikiem 12) ustaw wał w górnym położeniu i sprawdź położenie: wałka rozrządu (wkładając płaskownik, jak do regulacji) oraz położenie koła pompy - wiertło powinno przejść bez oporu, a otwory nie powinny być przesunięte, jeśli coś się przestawiło, to wyreguluj jeszcze raz 13) jeśli wszystko jest OK, to wyreguluj napinacz i dokręć go (19 Nm) 14) załóż pokrywę zaworów i dokręć ją 16) jeszcze raz ręcznie przekręć silnikiem dwa pełne obroty, żeby mieć pewność, że żaden zawór nie uderzy w tłok 15) podłącz akumulator: najpierw przewód plusowy, potem przewód ujemny 16) z drżeniem serca odpal dziada 17) jeśli odpalił bez problemu, to zgaś go i spokojnie zamontuj pozostałe elementy Jeśli o czymś zapomniałem, to proszę każdego o napisanie o tym, bo błąd w regulacji paska rozrządu ma poważne konsekwencje dla silnika i portfela. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobi220 Zgłoś #5 Napisano 11 Stycznia 2008 Cześć, miałem zabrać się do wszystkiego w poniedziałek, zrobiłem sobie nawet taki ściągacz do koła zębatego pompy wtryskowej jaki jest na zdjęciu w książce ale braku czasu postanowiłem oddać auto do pompiarza.Sam sobie wymontuje, uszczelni i zamontuje. Weźmie tylko 100zł więcej a pogoda teraz nie sprzyja działaniom terenowym. Zastanawia mnie jednak w tym opisie po co należy zdemontować koło zębate wałka rozrządu: "8) poluzuj śrubę koła zębatego na wałku rozrządu, a następnie przy pomocy cienkiego, z płaską kocówką, pobijaka o średnicy około 5 mm zbij z wyczuciem zębate koło rozrządu (nie uszkadzając go) - do odkręcenia może być potrzebna pomoc drugiej osoby" ? Według mnie chodziło tu raczej o koło zębate pompy za którym są śruby mocujące pompę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach