WW Zgłoś #1 Napisano 31 Grudnia 2007 Witam Jakie jest dopuszczalne zuzycie oleju?. Od przeglądu przejechałem (wymiana oleju)5,5 kkm. i musiałem dolać 1 litr oleju, co by było "full". Tak więc bierze ok 200 ml oleju na tysiąc kilometrów.. Silnik ma 300 kkm. przejechane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #2 Napisano 31 Grudnia 2007 W instrukcji producent zastrzega sobie o ile pamietam litre na 1000 kilometrow ,chyba ze sie myle :vw:wiadomo ze to teoria, ja ostanio na 11 tys dolalem 250 ml a mam napukane 230 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #3 Napisano 31 Grudnia 2007 Przy tym przebiegu, taki "pobór" oleju nie jest niczym nagannym... Ale sprawdź czy nie ma nigdzie wycieków... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #4 Napisano 31 Grudnia 2007 Miałem ten sam problem po zakupie mojego Paska, poprzedni własciciel jeździł oleju Shella, takim zwykłym sysntetykiem, ale od czasu jak go zalałem olejej do silników TDI z PD problem znikł, przejechałem już na nim 7000 km i poziom zmalał minimalnie tak że nie trzeba dolewać. Wcześniej po przejechaniu 4000 km musialem dolać litr oleju. Ale widzę że ty niemasz silnika z PD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #5 Napisano 31 Grudnia 2007 Co to jest PD ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #6 Napisano 31 Grudnia 2007 PD pompowtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #7 Napisano 31 Grudnia 2007 Tak jak nakonr, napisał są to pompowtryski, ale ty ich nie masz w swoim samochodzie. Jaki masz olej w swoim pasku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #8 Napisano 31 Grudnia 2007 Mobil 1, 5W50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2007 Witam!Ja miałem ten sam problem.Zawsze jeżdziłem na oleju Mobil,syntetyku.Przy przebiegu ok.250tys.km.zaczął pić mi coraz więcej oleju.Przeszedłem ma Mobila półsyntetyka 10W/40 do Turbo Diesli.Tak,jak Ty nie mam w moim 90KM pompowtryskiwaczy/one powinny jeżdzić tylko na syntetyku/.Teraz co wymianę oleju tj.10tys.km.dolewam max 0,5l.oleju.Może przy Twoim przebiegu też już powinieneś przejść na półsyntetyk,jeżeli nie masz żadnych wycieków.Najlepszego w Nowym 2008r.!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2008 I co kolego,jaki wlałeś olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2008 Mobil 1, 5W50 no i masz odpowiedz dlaczego ci ubywa oleju, jest rzadki jak na taki przebieg,zalej 10W40 powinno pomóc chodz jak koledzy piszą takie spalanie oleju przy takim przebiegu to nie tragedia jeszcze. Ogólnie zasada taka ze im przebieg wiekszy tym gestszy lejesz olej,ale z drugiej strony jak masz 250 tys i zalany 10W40 i nie ubywa ci go to nie zalewsz 15W40 bo po co.Bedzie gestszy i na zimno tylko obciąża niepotrzebnie silnik. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2008 Zgadzam się w 100% z NIWDEW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2008 Dzięki za rady. Jak dożyje do następnego przeglądu, jeszcze 4,5 kkm. to zaleje gęstszy. "Dożyje" - bo zamiaruje go sprzedać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość k62 Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2008 no i masz odpowiedz dlaczego ci ubywa oleju, jest rzadki jak na taki przebieg,zalej 10W40 powinno pomóc Nóż się w kieszeni otwiera, jak czytam takie rzeczy. Co to znaczy rzadki? Używajmy terminów jednoznacznych. Przy temperaturze otoczenia +40 st C olej 5W50 będzie bardziej lepki niż olej 10W40, który w zasadzie nie nadaje się do pracy w takiej temp. Warto przeczytać to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2008 Nóż się w kieszeni otwiera, jak czytam takie rzeczy.Co to znaczy rzadki? Używajmy terminów jednoznacznych. Przy temperaturze otoczenia +40 st C olej 5W50 będzie bardziej lepki niż olej 10W40, który w zasadzie nie nadaje się do pracy w takiej temp. Warto przeczytać to Masz rację tylko najwieksze zurzycie oleju jest przy zimnym silniku i tracąc na smarowaniu zimnego silnika (stosując bardziej lepki przy niższych temperaturach ) zmniejsza się jego zurzycie co nie dotyczy wycieków bo tu jest odwrotnie i mogą się powiększyć . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2008 Nóż się w kieszeni otwiera, jak czytam takie rzeczy.Co to znaczy rzadki? Używajmy terminów jednoznacznych. Rzadki - zachodzący rzadko - półpłynny, mający półpłynną konsystencję; rozrzedzony - o elementach porozmieszczanych rzadko Tyle w kwestii wyjaśnienia.Teksty zamieszczane tutaj mają na celu wyaśnić najprostszą drogą dane zagadnienie a nie wprowadzać w zawiłości technologii rafinacji ropy. Oznaczenia wg symboliki SAE tak jak napisałeś oznaczają lepkość oleju w warunkach letnich i zimowych jednak kiedy sie zastanowisz to dojdziesz do wniosku że oleje o mniejszej lepkości są rzadsze, natomiast te o wiekszej lepkości są zwyczajnie gęstsze :604: Ot i cały problem. Wyjaśniałem w tym wątku to że używając oleju o oznaczenu 5Wxx bedzie on rzadszy od oleju 15Wxx ( ma to bezpośredni związek z lepkością) i w silniku o znacznym przebiegu może wydostawac się przez nieszczelności układu w wiekszym stopniu niż olej o lepkości większej (czyli gęstszy) 15Wxx. Chodziło mi wiec o drugie znaczenie wg w/w systematyzacji. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość malwina Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2008 Ja mam 18T i jestem przerazony pobieraniem oleju. Czy mial ktos jakies podobne problemy???? Ma przejechane ok. 102400 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2008 Ja mam 18T i jestem przerazony pobieraniem oleju. a ile ci bierze oleju? ksiazka pisze ze do litra na 10k to norma a na pewno ten olej ginie (spala się) a nie wycieka którędyś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2008 Witam! jesli nie zajechałes turbiny zła eksploatacja i zależy jaki olej masz zalany w swoim 1.8 T .temat ostatnio poruszany ,więc warto poszukac . w drodze przypomnienia , moj 1.8 T AEB brał prawie 2 litry oleju 5w50(mobil 1) na 10 tys km przy przebiegu 150 tkm. w tej chwili jezdze na pełnisyntetycznym 10w60 castrola i szacowane zuzycie około 1,3- l / 10 000 km (163000km).silnik bardzo zadbany ekploatacyjnie(oryginalne uszczelniacze, pierscienie, nigdy nie regenerowane turbo i brak istotnych wycieków) . po prostu przy tym przebiegu 1.8 t swoje pije i jest to zjawisko jak najbardziej naturalne (turbina i 20 uszczelniaczy zaworowych ). z reszta nawet dolewki rzedu 2l na 5 tys km oleju półsyntetycznego 10w40 sa jeszcze do zaakceptowania i nie ma powodu do ingerencji mechanika(podejrzewam ,ze jezdzisz na pełnisyntetyku) . jesli bardzo Ci przeszkadza to mały remoncik głowicy przy około 150 tkm za 3000 zł (przy okazji wymiany łancucha rozrzadu i kompensatorów z uszczelniaczami zaworowymi ) powinien uczknąc jakies 50 % zuzycia . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #20 Napisano 4 Stycznia 2008 dzizzzz. 1.8T musi brac olej mi bierze roznie w zaleznosic czy trasa/miasto ale max 0,5l na 10tkm. i leje 5w50. moj ziom ma 1.8T z przelotem 240tkm i zuzycie ma identyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach