Skocz do zawartości
WW

Zużycie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakie jest dopuszczalne zuzycie oleju?.

Od przeglądu przejechałem (wymiana oleju)5,5 kkm. i musiałem dolać 1 litr oleju, co by było "full".

Tak więc bierze ok 200 ml oleju na tysiąc kilometrów..

Silnik ma 300 kkm. przejechane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji producent zastrzega sobie o ile pamietam litre na 1000 kilometrow ,chyba ze sie myle :vw:wiadomo ze to teoria, ja ostanio na 11 tys dolalem 250 ml a mam napukane 230 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu, taki "pobór" oleju nie jest niczym nagannym... Ale sprawdź czy nie ma nigdzie wycieków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

Miałem ten sam problem po zakupie mojego Paska, poprzedni własciciel jeździł oleju Shella, takim zwykłym sysntetykiem, ale od czasu jak go zalałem olejej do silników TDI z PD problem znikł, przejechałem już na nim 7000 km i poziom zmalał minimalnie tak że nie trzeba dolewać.

Wcześniej po przejechaniu 4000 km musialem dolać litr oleju.

 

Ale widzę że ty niemasz silnika z PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to jest PD ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PD pompowtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

Tak jak nakonr, napisał są to pompowtryski, ale ty ich nie masz w swoim samochodzie. Jaki masz olej w swoim pasku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1, 5W50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!Ja miałem ten sam problem.Zawsze jeżdziłem na oleju Mobil,syntetyku.Przy przebiegu ok.250tys.km.zaczął pić mi coraz więcej oleju.Przeszedłem ma Mobila półsyntetyka 10W/40 do Turbo Diesli.Tak,jak Ty nie mam w moim 90KM pompowtryskiwaczy/one powinny jeżdzić tylko na syntetyku/.Teraz co wymianę oleju tj.10tys.km.dolewam max 0,5l.oleju.Może przy Twoim przebiegu też już powinieneś przejść na półsyntetyk,jeżeli nie masz żadnych wycieków.Najlepszego w Nowym 2008r.!!!!!!!!!!!!!! :ok::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co kolego,jaki wlałeś olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mobil 1, 5W50

no i masz odpowiedz dlaczego ci ubywa oleju, jest rzadki jak na taki przebieg,zalej 10W40 powinno pomóc chodz jak koledzy piszą takie spalanie oleju przy takim przebiegu to nie tragedia jeszcze.

Ogólnie zasada taka ze im przebieg wiekszy tym gestszy lejesz olej,ale z drugiej strony jak masz 250 tys i zalany 10W40 i nie ubywa ci go to nie zalewsz 15W40 bo po co.Bedzie gestszy i na zimno tylko obciąża niepotrzebnie silnik.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100% z NIWDEW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.

Jak dożyje do następnego przeglądu, jeszcze 4,5 kkm. to zaleje gęstszy.

"Dożyje" - bo zamiaruje go sprzedać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość k62
no i masz odpowiedz dlaczego ci ubywa oleju, jest rzadki jak na taki przebieg,zalej 10W40 powinno pomóc

 

Nóż się w kieszeni otwiera, jak czytam takie rzeczy.

Co to znaczy rzadki? :?: Używajmy terminów jednoznacznych.

 

Przy temperaturze otoczenia +40 st C

olej 5W50 będzie bardziej lepki niż olej 10W40,

który w zasadzie nie nadaje się do pracy w takiej temp.

 

Warto przeczytać to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew
Nóż się w kieszeni otwiera, jak czytam takie rzeczy.

Co to znaczy rzadki? :?: Używajmy terminów jednoznacznych.

 

Przy temperaturze otoczenia +40 st C

olej 5W50 będzie bardziej lepki niż olej 10W40,

który w zasadzie nie nadaje się do pracy w takiej temp.

 

Warto przeczytać to

Masz rację tylko najwieksze zurzycie oleju jest przy zimnym silniku i tracąc na smarowaniu zimnego silnika (stosując bardziej lepki przy niższych temperaturach ) zmniejsza się jego zurzycie co nie dotyczy wycieków bo tu jest odwrotnie i mogą się powiększyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nóż się w kieszeni otwiera, jak czytam takie rzeczy.

Co to znaczy rzadki? :?: Używajmy terminów jednoznacznych.

Rzadki

- zachodzący rzadko

- półpłynny, mający półpłynną konsystencję; rozrzedzony

- o elementach porozmieszczanych rzadko

 

Tyle w kwestii wyjaśnienia.Teksty zamieszczane tutaj mają na celu wyaśnić najprostszą drogą dane zagadnienie a nie wprowadzać w zawiłości technologii rafinacji ropy.

Oznaczenia wg symboliki SAE tak jak napisałeś oznaczają lepkość oleju w warunkach letnich i zimowych jednak kiedy sie zastanowisz to dojdziesz do wniosku że oleje o mniejszej lepkości są rzadsze, natomiast te o wiekszej lepkości są zwyczajnie gęstsze :604:

Ot i cały problem.

Wyjaśniałem w tym wątku to że używając oleju o oznaczenu 5Wxx bedzie on rzadszy od oleju 15Wxx ( ma to bezpośredni związek z lepkością) :D i w silniku o znacznym przebiegu może wydostawac się przez nieszczelności układu w wiekszym stopniu niż olej o lepkości większej (czyli gęstszy) 15Wxx.

Chodziło mi wiec o drugie znaczenie wg w/w systematyzacji.:rolleyes:

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malwina

Ja mam 18T i jestem przerazony pobieraniem oleju.

Czy mial ktos jakies podobne problemy????

Ma przejechane ok. 102400 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 18T i jestem przerazony pobieraniem oleju.

a ile ci bierze oleju?

ksiazka pisze ze do litra na 10k to norma

a na pewno ten olej ginie (spala się) a nie wycieka którędyś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! jesli nie zajechałes turbiny zła eksploatacja i zależy jaki olej masz zalany w swoim 1.8 T .temat ostatnio poruszany ,więc warto poszukac . w drodze przypomnienia , moj 1.8 T AEB brał prawie 2 litry oleju 5w50(mobil 1) na 10 tys km przy przebiegu 150 tkm. w tej chwili jezdze na pełnisyntetycznym 10w60 castrola i szacowane zuzycie około 1,3- l / 10 000 km (163000km).silnik bardzo zadbany ekploatacyjnie(oryginalne uszczelniacze, pierscienie, nigdy nie regenerowane turbo i brak istotnych wycieków) . po prostu przy tym przebiegu 1.8 t swoje pije i jest to zjawisko jak najbardziej naturalne (turbina i 20 uszczelniaczy zaworowych ). z reszta nawet dolewki rzedu 2l na 5 tys km oleju półsyntetycznego 10w40 sa jeszcze do zaakceptowania i nie ma powodu do ingerencji mechanika(podejrzewam ,ze jezdzisz na pełnisyntetyku) . jesli bardzo Ci przeszkadza to mały remoncik głowicy przy około 150 tkm za 3000 zł (przy okazji wymiany łancucha rozrzadu i kompensatorów z uszczelniaczami zaworowymi ) powinien uczknąc jakies 50 % zuzycia ;-) . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzizzzz. 1.8T musi brac olej :) mi bierze roznie w zaleznosic czy trasa/miasto ale max 0,5l na 10tkm. i leje 5w50.

 

moj ziom ma 1.8T z przelotem 240tkm i zuzycie ma identyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności