Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie czysto techniczne,

 

zauważyłem że mi coś wycieka olej z gumy od turbiny przy intercoolerze, opaska nie trzymała

 

ale moje pytanie jest takie, nie ma tego oleju DUŻO ale coś było,

no i czy wogóle olej powinien dostawać się do intercoolera?

jeśli nie to co mogło być powodem tego? czy to mogło być chwilowe? czy może tak być już cały czas czy coś się zepsuło? czy mogłem coś zrobić nie tak? :idea:

 

dodam że auto nie ma dziwnych objawów, moc ta sama, żadnych problemów...

i dodam też że zawór (chyba EGR ten od ekologi) nie trzyma jest trochę zasyfiony czarnym nalotem... naczytałem się trochę na jego temat i nie naprawiam bo ponoć większego znaczenia to nie ma, może się myle? :?:

 

:?:

 

z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej nie powinien się dostawać do IC. Może ci z odmy troche idzie.

EGR wyczyść. W dziale warsztat masz co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

Niczym się nie przejmuj-olej w intercolerze TO NORMA I STANDARD w dieslach.Każdy tak ma.Ślady oleju w okolicach IC to widziałem już w samochodach z przebiegiem 20 tys.km.

 

Tak,że spoko.Ten typ tak ma:)

 

Jeśli zacznie się lać olej z tamtego miejsca,to będzie oznaką problemów,a ''zapocenie''czy ''zawilgocenie'' to tak jak mówię STANDARD

 

Podobnie jest jeśli chodzi o zawór EGR.Większość TDI tak ma.

 

Jeśli jeździ normalnie i nie zauważyłeś żadnych niepokojących objawów ''szarpanie'' ''brak mocy'' itp,to nic nie kombinuj.

 

Lej ropę i dawaj gazu;)

 

Pozdr.Pawulon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CBR

Moj mechanior z wieloletnim doswiadczeniem w autach z VAG powiedzial mi to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat ostatnio czesto walkowany , uzyj wyszukiwarki wpisz EGR TO TEMAT bardzo polaczony z olejem w wezach dolotowych do intercoolera :ok: (WIELE NIEZDZIALASZ POWODZENIA) :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość melu

tez mam zaolejony intercooler, chce go przemyc czy moge to zrobic bez zdejmowania zdezaka? czy jest mozliwosc zdemontowania IC od spodu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tez mam zaolejony intercooler, chce go przemyc czy moge to zrobic bez zdejmowania zdezaka? czy jest mozliwosc zdemontowania IC od spodu ?

Witaj!

Nie wiem jak jest w dieslu, ale w benzynie nie ma takiej możliwości, bynajmniej mnie sie nie udało, musiałem zdjąć zderzak. Powodzenia:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie udalo odkrecajac tylko nadkole lewe od strony kierowcy .Trzeba się nagimastykowac ale wyjdzie 1.9 115km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego przecież zdjęcie zderzaka to raptem góra pół godziny a dostęp d IC wzorcowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja sam wymienialem ICka i mam raczej 2 lewe rece a zajelo mi to 40 min z dokunetacja fotograficzna.

Uwazaj tylko aby nie uszkodzic rur gumowych - droga sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Preziu gdzie znajde te fotki z wymiany IC? Jutro chcialem go dokladnie przeczyscic, najlepiej wyjac. Tez myslalem zeby probowac przez nadkole ale moze ktos ma jakiegos manuala jak to najszybciej i najsprawniej zrobic?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Preziu gdzie znajde te fotki z wymiany IC? Jutro chcialem go dokladnie przeczyscic, najlepiej wyjac. Tez myslalem zeby probowac przez nadkole ale moze ktos ma jakiegos manuala jak to najszybciej i najsprawniej zrobic?????

 

UUUU przez nadkole ??? bedzie ciezo A zwalenie zderzaka to 10 minut i latwiej potem ale nie tez zupelnie latwo a i lepiej wwyjac lampe lewa przy IC zeby bylo wiecej dostepu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!mam w okolicy intercoolera świst po dodaniu gazu(lewe powietrze) ,dzisiaj po zdjęciu nadkola zobaczyłem że 1/4 inter. jest zaolejona wiec umyłem i posprawdzałem opaski i przewody gumowe i stwierdziłem że to musi być dziura w inter. więc trzeba wymienić:( Mam prośbę o doradzenie jak ściągnąć ten cały przód w pasku aby dostac się tam ponieważ będę to robił pierwszy raz???a drugie pytanie to ile może kosztować nowy intercooler do mojego silnika?z góry wielkie dzięki za pomoc...;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koszt z tego co się orientuje ok 400 zł

 

więc tanio nie będzie a zderzak zostaw powinieneś dać radę nawet jak to robisz pierwszy raz chyba że nie masz co robisz i lubisz się bawić

Edytowane przez tomaszek-1234-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!mam w okolicy intercoolera świst po dodaniu gazu(lewe powietrze) ,dzisiaj po zdjęciu nadkola zobaczyłem że 1/4 inter. jest zaolejona wiec umyłem i posprawdzałem opaski i przewody gumowe i stwierdziłem że to musi być dziura w inter. więc trzeba wymienić Mam prośbę o doradzenie jak ściągnąć ten cały przód w pasku aby dostac się tam ponieważ będę to robił pierwszy raz???a drugie pytanie to ile może kosztować nowy intercooler do mojego silnika?z góry wielkie dzięki za pomoc...)

Wystarczy użyć szukajki :) Ja zapłaciłem za nowy intercooler chyba 200zł. Możesz mieć problem z wyjęciem i osadzeniem nowego IC. Ja przynajmniej miałem.

 

Zdjęcie zderzaka nie powinno Ci sprawić problemu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok,ale z tego co czytałem na forum to aby zdemontować stary intercooler i włożyć nowy to trzeba zdjąć przód albo sam zderzak wystarczy,właśnie tego nie wiem i proszę o radę,jak się to demontuje,ile jest śrub i gdzie itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie zderzaka nie powinno Ci sprawić problemu

Zgadzam się ale nie wiem czy warto ja zrobiłem bez co kto woli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to podziwiam Cię,ja dziś patrzyłem jakby to zrobić ale nie udało mi się przez nadkole a i tak muszę zdemontować przód ponieważ do wymiany mam jeszcze ten plastikowy wentylator od chłodnicy bo ma bicie ;)więc jak zdemontować ten przód ...?

Edytowane przez Tuborg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączając się trochę pod temat mam pytanie dotyczące oleju w intercoolerze. Sprawa wygląda tak, że mechanior wymieniając olej zauważył olej w intercoolerze a prawdopodobną przyczyną tego jest padająca już turbina (czyli albo regeneracja albo nówka). Jakiś czas temu pękł wąż łączący turbinę z IC i wtedy zauważyłem ubytek oleju oraz auto kopciło na czarno (sadza), spadku mocy nie zauważyłem. Teraz pytanie, jakie są konsekwencje zalanego olejem IC, wymieniać ewentualnie czyścić go z tego oleju czy raczej można tak jeździć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam tez mam problem z olejem leci przy ic z obu stron gdy zdjąłem opaske nic nie wyleciało ale wąż jest mokry w środku od oleju i pytanie jest takie czy to turbina czy słabej jakosci olej czy cos jeszcze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności