Gość ulzana Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2007 Witam, chciałbym u siebie w b3 zrobić ze światłami coś takiego, jadąc na krótkich i przełączając na światła długie, aby się paliły jednocześnie dwa włokna w żarówce i adekwatnie odwrotnie, mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi, proszę o instrukcje, może jakiś schemacik połączeń z potrzebnymi elementami. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2007 Nie wiem, czy w B3 fabrycznie światła mijania świecą razem z drogowymi. Jeśli nie, to problemem może być zbyt wysoka temperatura wewnątrz reflektora podczas świecenia obu włókien. Z technicznego punktu widzenia nie ma żadnego problemu. Musiałbyś jedynie zrobić następujący układ: Światła mijania przerobić na zasilanie przekaźnikami, dzięki czemu odciążasz instalację w przypadku świecenia obu włókien. Plusem świateł drogowych poprzez diodę zasilasz cewkę przekaźnika świateł mijania i po bólu. Pytanie, jak długo wytrzymają odblaski i ogólnie reflektory. Chyba nie muszę rysować.....? Opis założenia przekaźników masz tu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2007 W b3 fabrycznie nie powinny świecić oba włókna na raz. Nie wiem czy żarówka h4 jest wogóle przystosowana do świecenia obu włókien na raz, jeśli nie to żarówki będą się za często przepalać. Poza tym straty napięcia będą wyższe niż na jednym włóknie. Lepiej przerobić na przekaźniki i światełka będą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #4 Napisano 31 Grudnia 2007 Zrobienie tego to łatwizna wejście na zespolony łączysz z wyjściem na mijania ale dla H4 podnosi to temperaturę żarówki i jest ryzykowne dla odblasku lampy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GoBo Zgłoś #5 Napisano 31 Grudnia 2007 Temat świecenia obu włókien w B3 już był wałkowany przy okazji solucji na przekaźniki. W B3 są żarówki H4 i nie powinny świecić oba włókna z powodów podanych wyżej-czyli zbyt wysoka temperatura w kloszu oraz spadek napięcia w instalacji. Szkoda także odblasków reflektora. Ale jeśli dalej się będziesz upierał to zajrzyj do tematu solucji na przekaźniki do B3 i tam po malutkiej modyfikacji będziesz mógł coś takiego wykonać. POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 31 Grudnia 2007 Ja się będę za to zabierał przy okazji montażu przekaźników, dodam że mam soczewki H1+H3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #7 Napisano 31 Grudnia 2007 No racja ze jak sie zaświeci oba włokna to lepiej świeci...ale z drugiej strony szkoa męczyć odblaski no i temperetura większa. Najlepiej to zrobić przekaźniki... Sam mam zrobione + żaróweczki u Siebie mam Philipsa GT150, tatuśko ma Osramy +90 i cyc malina świecą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość matisan Zgłoś #8 Napisano 1 Stycznia 2008 zalozyc dodatkowe lampki na zderzak czy pod. najlepiej relfektory dalekosiężne ewentualnie ze 4 na dachu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #9 Napisano 1 Stycznia 2008 Tak tak na belce między relingami z przodu i wstawić grilla na trzy komplety przeciwmgielnych(przecież to nie traktor:-)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #10 Napisano 15 Czerwca 2011 Odgrzeję kotleta: Pytanie ale o B4 u mnie świecą razem mijania i drogowe jak to rozłączyć by przy drogowych świeciły tylko drogowe ? Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
therage Zgłoś #11 Napisano 15 Czerwca 2011 (edytowane) Odgrzeję kotleta: Pytanie ale o B4 u mnie świecą razem mijania i drogowe jak to rozłączyć by przy drogowych świeciły tylko drogowe ? Pozdrowionka Sprawdź czy przy zespolonym nie ma gdzieś zmostkowanych przewodów biało-czarnego z żółtym, gdzieś czytałem o tym połączeniu w przypadku kiedy ktoś chciał żeby mu te światła razem świeciły. Osobiście mam paska w wersji US i drogowe świecą same ale nie wiem gdzie i jak mam sprawdzić jak to jest zrobione, dodam tylko, że przy tym patencie na oddzielne świecenie były zakładane żarówki HB4 (nie wiem czy ma to jakiś wpływ na to, że postanowili odciąć jedne od drugich). Pozdrawiam Edytowane 18 Czerwca 2011 przez therage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 15 Czerwca 2011 Pytanie ale o B4 u mnie świecą razem mijania i drogowe Bo tak z fabryki europejczyki wychodziły. jak to rozłączyć by przy drogowych świeciły tylko drogowe ? Trzeba pogmerać przy włączniku ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t-tas Zgłoś #13 Napisano 15 Czerwca 2011 Nic nie gmerać przy przełączniku. W skrzynce bezpieczników pod przekaźnikiem świateł przeciwmgłowych jest puszczona zworka z powyginanej blaszki tak aby się zmieściła pod przekaźnikiem. B3 tej zwory nie mają bo mają żarówki H4, golfy mk3 z lampami H4 też nie mają tej zworki, passaty b4 i golfy gti, vr6 i inne cudaczne z lampami na 2 żarówki pojedyńcze mają taką zworkę właśnie pod przekaźnikiem światła przeciwmgłowego po to by po przełączeniu na drogowe nie gasły mijania. Mam w b3 przekaźniki od 3 lat, a zworkę dołożyłem jakieś 3 miesiące temu, lampy to tandetne NEOLITE po kilku remontach ze starymi szkłami hella (dopiero takie szkło pozwoliło na uzyskanie jakiejś tam akceptowalnej plamy światła). Obecne żarówki to General Electric Made in Hungary, mają już jakieś 6 miesięcy, od 3 miesięcy pracują ze zworką i jak na razie działają bez zarzutu. Jak ktoś chce robić by mu na drogowych świeciły obydwa włókna zajrzeć do kolegi do b4 pod przekaźnik 10 i zrobić tak samo. Jeśli będzie zapotrzebowanie zrobię jakieś foto jak to u siebie zrobiłem bez cięcia kabli i działa. Tak w ogóle to przekaźnik przeciwmgłowych można wywalić i zastąpić styki robocze następną zworą i przeciwmgłowe tylne i halogeny powinny działać już po załączeniu pozycji lub na mijania i na drogowych(tego już dokładnie nie pamiętam)- zrobię test przypominający to napiszę jak to działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 17 Czerwca 2011 rainman, wg schematu z wlacznika swiatel wychodzi zolty przewod taki sam jak z przelacznika zespolonego oba te przewody sie lacza w skrzynce przekaznikow i ida na swiatla. Sprobuj odlaczyc ten zolty co wychodzi z WLACZNIKA. Therage dobrze czytales o tym mostku ale takiego czegos nie znajdzie tam bo to ingerencja w ori instalacje. Mozna tak przerobic w prosty sposob b3 pod projektory lub b4 US na europejska wersje swiatel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelr34 Zgłoś #15 Napisano 19 Listopada 2011 Witam. odświeżę troszkę ponieważ mam następujący problem. Światła mijania bardzo słabo świecą takim żołtym światłem a drogowe bardzo fajnie białym światłem...Co zrobić żeby świeciły mocniej bo w nocy nie da się jeździć? Dodam, że odbłyśniki lamp dopiero po regeneracji, testowane na 3 żarówkach Bosch, Philips Premium i AllWeather. Żarówka była nawet podłączana na krótko prosto z aku a i tak słabo świeciła... Co jeszcze może być przyczyną słabych świateł mijania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #16 Napisano 19 Listopada 2011 trzeba założyć przekaźniki. tu masz temat o tym: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/4294-s%C5%82abe-%C5%9Bwiat%C5%82a-nowa-solucja-na-przeka%C5%BCniki?highlight=solucja życzę miłej lektury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelr34 Zgłoś #17 Napisano 19 Listopada 2011 (edytowane) Ale dziwne, że nawet po bezpośrednim podłączeniu do aku żarówki świeciły bardzo słabo... Edytowane 19 Listopada 2011 przez pawelr34 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 19 Listopada 2011 Ale dziwne, że nawet po bezpośrednim podłączeniu do aku żarówki świeciły bardzo słabo... na włączonym silniku czy zgaszonym?? a jakie jest napięcie ładowania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #19 Napisano 19 Listopada 2011 (edytowane) Ale dziwne, że nawet po bezpośrednim podłączeniu do aku żarówki świeciły bardzo słabo... To podłącz bezpośrednio masę (-), może tu leży problem? Jakie jest napięcie na żarówkach i pomiędzy minusem żarówki a minusem aku? Edytowane 19 Listopada 2011 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelr34 Zgłoś #20 Napisano 19 Listopada 2011 Więc tak, ładowanie 13,8V a gdy podłączam miernik do wtyczki lampy to jest 13,3V. Masa była podłączana do akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach