poldeczek1 Zgłoś #1 Napisano 26 Grudnia 2007 Witam mam pytanie czy wymiana termostatu w moim autku tzn Passat 2003r 1.9TDI AVF to skomplikowana i trudna robota czy trzeba np sciagnac rozrzad? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 26 Grudnia 2007 termostat masz pod alternatorem, tam gdzie idzie rura od chlodnicy i wchodzi do pompy wodnej w bloku. Rorzad tu nawet nie po drodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973 Zgłoś #3 Napisano 26 Grudnia 2007 Robota ani skomplikowana ani trudna.Jak podniesiesz maskę,to termostat znajduje się po prawej stronie silnika,zaraz przy alternatorze.Zobaczysz taką czarną plastikową rurkę o ile dobrze pamiętam przykręconą do bloku na dwie śrubki. Jak odkręcisz te śrubki i zdejmiesz rurkę to termostat masz na wierzchu. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi123 Zgłoś #4 Napisano 4 Kwietnia 2008 podpinam sie pod temat...... ktos powiedział mi że do wymiany termostatu w moim VW ( 1.9 TDI - AHU) trzeba chłodnice wyjmować.........to jakieś kompletne bzdury..... ja tak myslę ..... co Wy na to?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spOOn Zgłoś #5 Napisano 4 Kwietnia 2008 Witam A jak jest z termostatem w 1,9 AJM może ktoś ma jakieś zdjęcia i opisik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2008 Termostat jest tak jak by na laczeniu tej rury z silnikiem jak zaczniesz to odkrecac to plyn bedzie ciekl wiec warto cos podstawic zeby go zlapac i moc zalac sowrotem po wymianie termostatu. Potrzebny klucz plaski, termostat, oringi czy 2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2008 WitamA jak jest z termostatem w 1,9 AJM może ktoś ma jakieś zdjęcia i opisik? Poczytaj, dotyczy 1.8 ADR ale w Twoim jest podobnie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=24384 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #8 Napisano 4 Kwietnia 2008 Raczej podobnie to nie jest. W AJM spuszczasz płyn kranikiem z chłodnicy (dostępne przez prawą kratkę w zderzaku stojąc przodem do auta) Jak zdejmiesz kratkę to nie da się tego nie zauważyć. Termostat jest pomiędzy 1 a 2 świecą trochę poniżej w czarnym korpusie przykręconym na dwie śruby imbusowe. Korpus od strony alternatora będzie trochę haczył, ale wyciągniesz bez żadnych kombinacji. Póżniej zdejmujesz uszczelkę z termostatu (tu będzie trochę leciało płynu pomimo wcześniejszego spuszczenia z układu) a następnie wyjmujesz termostat i zakładasz nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #9 Napisano 20 Kwietnia 2008 Mam pytanie czy przy wymianie termostatu w TDI 74kw AVB konieczne jest spuszczenie cieczy chłodzącej z całego układu? Jak przebiega proces odpowietrzania układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2008 Jeśli nie spuścisz to będzie ci leciało przez termostat. Możesz spróbować przechylić auto na prawe koła, będzie mniej leciało. Spuszczenie płynu jest bardzo proste. Nie musisz odpowietrzać. Zalejesz płynu chłodniczego po wymianie do poziomu max i zapalasz silnik, układ się sam odpowietrzy. Po odpowietrzeniu uzupełniasz ponownie płyn do stanu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man1982 Zgłoś #11 Napisano 13 Maja 2008 A jak jest z wymianą termostatu w ATJ? tak samo jak w AJM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #12 Napisano 13 Maja 2008 w ATJ tak samo jak w AJM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #13 Napisano 9 Czerwca 2008 No nie wiem czy to tak latwo wymienic ten termostat w AVF, robnilem dzis podejscie ale odpuscilem sobie - ciezki dostep, ciezko reke tam wlozyc, a co dopiero kluczem machac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radior_passat Zgłoś #14 Napisano 9 Czerwca 2008 Nie musisz odpowietrzać. Zalejesz płynu chłodniczego po wymianie do poziomu max i zapalasz silnik, układ się sam odpowietrzy. Po odpowietrzeniu uzupełniasz ponownie płyn do stanu. Witam. Czy napewno uklad sam sie odpowietrza??? A jesli tak to czy tyczy sie to tez mojego silnika???? 1.8 benzynka 1999. Z gory THX za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kononowicz Zgłoś #15 Napisano 22 Lipca 2008 Wymieniłem termostat w swoim 1.9 TDI AWX. W sumie nic trudnego. Odkręcamy 2 śruby. Dla potomnych zdjęcia gdzie go szukać Na zdjęciach widać klucz imbusowy włączony w jedną ze śrub. http://www.wrzuta.pl/obraz/4uYMPNdIQj/ http://www.wrzuta.pl/obraz/tvmW35BIeZ/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BBart79 Zgłoś #16 Napisano 9 Sierpnia 2008 hej Dzisiaj wreszcie sie zabrałem do wymiany termostatu.W pudelku z termostatem dostałem uszczelkę papierowa i dwa oringi. Teraz jak wszystko odkręciłem okazalo sie ze w ogóle nie mam termostatu i pewnie gość go wyciagnal jak auto sie zaczęło grzać.Wiec go zamontowałem, zakręciłem, i tylko wymieniłem jeden oring, ten większy.No i teraz lekko cieknie mi woda i nie wiem czy mam użyć drugiego oringu i tej uszczelki papierowej.Czy może źle się coś dokręciło??No i ilu tych oringow mam użyć i gdzie one wchodzą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #17 Napisano 7 Stycznia 2009 Witam. Odświże temat. Czy przy wymianie termostatu trzeba go jakoś specjalnie włożyć w otwór? Czy może jest jakiś znak na termostacie, który wskazuje, że ta strona termostatu ma być, np. skierowana do góry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauer Zgłoś #18 Napisano 7 Stycznia 2009 (edytowane) ...No i teraz lekko cieknie mi woda i nie wiem czy mam użyć drugiego oringu i tej uszczelki papierowej.Czy może źle się coś dokręciło??No i ilu tych oringow mam użyć i gdzie one wchodzą ? wymieniałem termostat na dniach miałem taki sam zestaw jak ty, ja użyłem ta uszczelkę płaska, papierowa i oring zostawiłem w pudelku. Nie widzę żadnych objawów aby puściło, jedynie co to dokreciłem mocno i tyle. maciek-s termostat nie ma znaków jeśli nie miałeś wcześniej to włóż go w ten sposób aby nie wstawał poza obudowę silnika czyli węższą stroną do silnika. pozdrawiam Edytowane 7 Stycznia 2009 przez bauer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #19 Napisano 8 Stycznia 2009 (edytowane) wymieniałem termostat na dniach miałem taki sam zestaw jak ty, ja użyłem ta uszczelkę płaska, papierowa i oring zostawiłem w pudelku. Nie widzę żadnych objawów aby puściło, jedynie co to dokreciłem mocno i tyle. maciek-s termostat nie ma znaków jeśli nie miałeś wcześniej to włóż go w ten sposób aby nie wstawał poza obudowę silnika czyli węższą stroną do silnika. pozdrawiam OK. dzięki. Może ktoś jeszcze ma inne spostrzeżenia? Edytowane 8 Stycznia 2009 przez maciek-s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik Zgłoś #20 Napisano 8 Stycznia 2009 witam a fn-ie jak sie za to zabrać trudno ? jalie dojście do niego ? ewentualnie prosze o fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach