Skocz do zawartości
poldeczek1

Samodzielna wymiana termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie czy wymiana termostatu w moim autku tzn Passat 2003r 1.9TDI AVF to skomplikowana i trudna robota czy trzeba np sciagnac rozrzad?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat masz pod alternatorem, tam gdzie idzie rura od chlodnicy i wchodzi do pompy wodnej w bloku. Rorzad tu nawet nie po drodze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

Robota ani skomplikowana ani trudna.Jak podniesiesz maskę,to termostat znajduje się po prawej stronie silnika,zaraz przy alternatorze.Zobaczysz taką czarną plastikową rurkę o ile dobrze pamiętam przykręconą do bloku na dwie śrubki.

Jak odkręcisz te śrubki i zdejmiesz rurkę to termostat masz na wierzchu.

 

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie pod temat......

 

ktos powiedział mi że do wymiany termostatu w moim VW ( 1.9 TDI - AHU)

trzeba chłodnice wyjmować.........to jakieś kompletne bzdury..... ja tak myslę .....

 

co Wy na to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A jak jest z termostatem w 1,9 AJM może ktoś ma jakieś zdjęcia i opisik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest tak jak by na laczeniu tej rury z silnikiem jak zaczniesz to odkrecac to plyn bedzie ciekl wiec warto cos podstawic zeby go zlapac i moc zalac sowrotem po wymianie termostatu. Potrzebny klucz plaski, termostat, oringi czy 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej podobnie to nie jest. W AJM spuszczasz płyn kranikiem z chłodnicy (dostępne przez prawą kratkę w zderzaku stojąc przodem do auta) Jak zdejmiesz kratkę to nie da się tego nie zauważyć. Termostat jest pomiędzy 1 a 2 świecą trochę poniżej w czarnym korpusie przykręconym na dwie śruby imbusowe. Korpus od strony alternatora będzie trochę haczył, ale wyciągniesz bez żadnych kombinacji. Póżniej zdejmujesz uszczelkę z termostatu (tu będzie trochę leciało płynu pomimo wcześniejszego spuszczenia z układu) a następnie wyjmujesz termostat i zakładasz nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy przy wymianie termostatu w TDI 74kw AVB konieczne jest spuszczenie cieczy chłodzącej z całego układu? Jak przebiega proces odpowietrzania układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie spuścisz to będzie ci leciało przez termostat. Możesz spróbować przechylić auto na prawe koła, będzie mniej leciało. Spuszczenie płynu jest bardzo proste. Nie musisz odpowietrzać. Zalejesz płynu chłodniczego po wymianie do poziomu max i zapalasz silnik, układ się sam odpowietrzy. Po odpowietrzeniu uzupełniasz ponownie płyn do stanu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z wymianą termostatu w ATJ? tak samo jak w AJM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ATJ tak samo jak w AJM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to tak latwo wymienic ten termostat w AVF, robnilem dzis podejscie ale odpuscilem sobie - ciezki dostep, ciezko reke tam wlozyc, a co dopiero kluczem machac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie musisz odpowietrzać. Zalejesz płynu chłodniczego po wymianie do poziomu max i zapalasz silnik, układ się sam odpowietrzy. Po odpowietrzeniu uzupełniasz ponownie płyn do stanu.

 

Witam. Czy napewno uklad sam sie odpowietrza??? A jesli tak to czy tyczy sie to tez mojego silnika???? 1.8 benzynka 1999.

Z gory THX za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat w swoim 1.9 TDI AWX. W sumie nic trudnego. Odkręcamy 2 śruby. Dla potomnych zdjęcia gdzie go szukać :) Na zdjęciach widać klucz imbusowy włączony w jedną ze śrub.

 

http://www.wrzuta.pl/obraz/4uYMPNdIQj/

http://www.wrzuta.pl/obraz/tvmW35BIeZ/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

Dzisiaj wreszcie sie zabrałem do wymiany termostatu.W pudelku z termostatem dostałem uszczelkę papierowa i dwa oringi. Teraz jak wszystko odkręciłem okazalo sie ze w ogóle nie mam termostatu i pewnie gość go wyciagnal jak auto sie zaczęło grzać.Wiec go zamontowałem, zakręciłem, i tylko wymieniłem jeden oring, ten większy.No i teraz lekko cieknie mi woda i nie wiem czy mam użyć drugiego oringu i tej uszczelki papierowej.Czy może źle się coś dokręciło??No i ilu tych oringow mam użyć i gdzie one wchodzą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odświże temat.

Czy przy wymianie termostatu trzeba go jakoś specjalnie włożyć w otwór?

Czy może jest jakiś znak na termostacie, który wskazuje, że ta strona termostatu ma być, np. skierowana do góry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...No i teraz lekko cieknie mi woda i nie wiem czy mam użyć drugiego oringu i tej uszczelki papierowej.Czy może źle się coś dokręciło??No i ilu tych oringow mam użyć i gdzie one wchodzą ?

wymieniałem termostat na dniach miałem taki sam zestaw jak ty, ja użyłem ta uszczelkę płaska, papierowa i oring zostawiłem w pudelku. Nie widzę żadnych objawów aby puściło, jedynie co to dokreciłem mocno i tyle.

 

maciek-s termostat nie ma znaków jeśli nie miałeś wcześniej to włóż go w ten sposób aby nie wstawał poza obudowę silnika czyli węższą stroną do silnika.

 

pozdrawiam

Edytowane przez bauer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniałem termostat na dniach miałem taki sam zestaw jak ty, ja użyłem ta uszczelkę płaska, papierowa i oring zostawiłem w pudelku. Nie widzę żadnych objawów aby puściło, jedynie co to dokreciłem mocno i tyle.

 

maciek-s termostat nie ma znaków jeśli nie miałeś wcześniej to włóż go w ten sposób aby nie wstawał poza obudowę silnika czyli węższą stroną do silnika.

 

pozdrawiam

 

OK. dzięki.

 

Może ktoś jeszcze ma inne spostrzeżenia?

Edytowane przez maciek-s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a fn-ie jak sie za to zabrać trudno ? jalie dojście do niego ? ewentualnie prosze o fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności