Skocz do zawartości
Mr. X

problem z krancowka tylnej klapy

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio gdy temperatura powietrza spadla ponizej 0C zauwazylem nastepujacy uciazliwy problem:

po zamknieciu klapy tylnej (variant) zapala sie kontrolka otwarcia klapy, czasami gasnie a czasami nie (klapa zamknieta)

w czasie jazdy jest to bardzo denerwujace gdyz zapala sie ta kontrolka i brzeczy berzeczyk

po zamknieciu auta wlacza sie fabryczny alarm (oczywiscie na desce rozdzielczej wlacza sie sygnalizacja otwartej klapy)

zrobilem eksperyment i otworzylem klape i na chwile recznie zamknalem rygiel zamka i czekalem na wlaczenie sie kontroli lecz sie nie doczekalem

po zamknieciu klapy oczywiscie kontrolka sie wlaczala

dociskalem klape by weliminowac czy to nie problem z dociskiem klapy do tylu auta ale na docisk czy tez szarpanie zamknietej klapy kontrolka nie reaguje (po zamknieciu klapy zalacza sie kiedy chce bez wzgledu na to czy auto jest w ruchu czy stoi)

czy mial ktos z Was taki przypadek??? nie wiem czy problem jest w krancowce czy moze stalo sie tak po spadku temperatury?

z gory dziekuje za wszelkie sugestie

zycze Wesolych Swiat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis bardzo czytelny. Krańcówka w zamku na 100 procnt. Rozebrac, zdiagnozowac, naprawic zamek klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krańcówka w zamku na 100 procnt. Rozebrac, zdiagnozowac, naprawic zamek klapy.

 

a czy mozna kupic sama krancowke w ASO czy toto wystepuje tylko w komplecie z zamkiem???

jaki moze byc koszt kompletnego zamka jesli krancowka nie wystepuje osobno w sprzedazy?

czy warto kupowac uzywany zamek czy lepiej nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie wiem o jakie auto chodzi ale dla przykładu klameczka z mikroprzełacznikiem i uszczelkami do 3BG Variant kosztuje około 120zł.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem o jakie auto chodzi

 

chodzi o passata 3bg variant

czy jest to cena zamka w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
czy jest to cena zamka w ASO?

 

Naturalnie, takie elementy trzeba kupować nowe i zawsze w ASO jeszcze jak to jest w takiej dobrej cenie to nie ma się specjalnie co zastanawiac. Mam akurat taki zamówiony na czwartek :) pod klienta i jak interesuje Cię numer to proszę: 3B9 827 566 C

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naturalnie, takie elementy trzeba kupować nowe i zawsze w ASO jeszcze jak to jest w takiej dobrej cenie to nie ma się specjalnie co zastanawiac. Mam akurat taki zamówiony na czwartek pod klienta i jak interesuje Cię numer to proszę: 3B9 827 566 C

 

no to bardzo dobra cena :)

zorientuje sie po swietach ile taki zamek kosztowal by w Szczecinie

mam tylko nadzieje ze problem jest w krancowce a nie w czyms innym :)

a powiedz mi czy pracujesz w ASO??? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
a powiedz mi czy pracujesz w ASO??? :)

 

O Dobry Bo....e, NIE !!!

 

Skoro nie jesteś pewnien uszkodzenia w mikroprzełączniku to najpierw podjedź do jakiegoś elektryka niech Ci sprawdzi co jest. Niestety Varianty w 3BG mają problemy z elektrycznym zamkiem w tylnej klapie - zacina sie klameczka w uchwycie, mocowanie blaszane rdzewieje no i od czasu do czasu trzeba to konserwować. Niestety jak już i to nie pomaga to tylko wymiana pomaga .... na 3 lata :rotfl:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz najpierw co sie stało. Trzeba to rozebrać i popatrzeć. Sam włącznik 30 pare złotych kosztuje. U mnie lutownica wystarczyła i kawałek kabla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O Dobry Bo....e, NIE !!!

 

szkoda bo chcialem dowiedziec sie edzia o nr lampki owietlenia wnetrza od W8

dzieki za pomoc, po siwtach kupuje zamek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe ..ostatnio przerabiałem to w golfie :)

na 100% mikroprzełącznik, czyli tzw. krańcówka...

do golfa kosztowała 63 pln a w passku to możesz najpierw zobaczyć bo może być tylko do przeczyszczenia i klamka i mikrostyk, jakiś czas temu u mnie w passacie pomogło :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możesz najpierw zobaczyć bo może być tylko do przeczyszczenia i klamka i mikrostyk, jakiś czas temu u mnie w passacie pomogło

 

tylko czy gra warta swieczki?

rozbiore wyczyszcze i za jakis czas znow sie popsuje a nowe to nowe na pare lat wystarczy tym bardziej ze nie kosztuje majatku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mr.X zanim wydasz kaske (choc to niwiele) i zdenerwujesz sie, sprawdz czy na pewno mikrostyk wariuje. zrob pare razy ten sm test tzn na otwartej klapie zatrzaskuj zamek a pozniej na amknietej. jesli efekt bedzie ten sam, czyli na otwartej klaie nie zalacza sprawdz w lacznikach miedzy klapa a kabina, czesto kabelki w tych lacznikach padaja i byc moze gdzies styka do masy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko czy gra warta swieczki?

rozbiore wyczyszcze i za jakis czas znow sie popsuje a nowe to nowe na pare lat wystarczy tym bardziej ze nie kosztuje majatku ;)

 

Czy warto todecyzja nalezy dociebie.

Ja swój gdy problem sie pojawił. Rozebrałem, porządnie wyczyściłem nasmarowałem i juz pół roku smigam.(raptem to zajmuje niecałą godzinke) Odpukac działa wysmienicie.

A tak na marginesie uwazasz że jak kupisz nowy to problem nie będzie sie powtarzał. ten typ tak ma. Klamka i tylna wycieraczka wymaga aby przynajmniej raz w roku rozebrać i wyczyscić. A kaska mozna sporzytkowac inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja swój gdy problem sie pojawił. Rozebrałem, porządnie wyczyściłem nasmarowałem i juz pół roku smigam

 

a czym najlepiej przesmarowac po zdemontowaniu i wyczyszczeniu?

 

sprawdz w lacznikach miedzy klapa a kabina, czesto kabelki w tych lacznikach padaja i byc moze gdzies styka do masy.

 

tak tez zrobie ;)

wszystko dzis posprawdzam bo ladna pogoda za oknem :)

dzieki za wszelkie sugestie, pozdrawiam

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passacie czyściłem klamkę i mikrostyk około 1,5 roku temu i jak na razie gra :)

w golfie skończyło się na wymianie.... oba auta są z tego samego rocznika, wybór należy do Ciebie, jeśli nie chce Ci się grzebać to po co w ogóle pytasz, jedź do ASO wymienią Ci ,zapłacisz grosze za część i dwa razy tyle za robociznę.

W passacie ,przy okazji (podobnie w golfie) uruchomiłem zamki (wkładki) ,nie używane były więc się zapiekły, teraz działają, tak, że widzisz. ...przyjemne z pożytecznym ;)

możesz być pewny, że jeśli ktoś Ci to będzie robił to nie będzie mu się chciało zauważyć, że np: cieknie z wężyka sprysku na tylną szybę :P i zalewa klamkę od wewnątrz ;)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli nie chce Ci się grzebać to po co w ogóle pytasz, jedź do ASO wymienią Ci ,zapłacisz grosze za część i dwa razy tyle za robociznę

 

sek w tym ze lubie grzebac przy aucie wiec sam bede wymienial jesli do tego dojdzie

problem tylko jest w pogodzie bo latem bym juz dawno sam sprawdzil :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem tylko jest w pogodzie

no fakt ;)

nie ma to jak mieć garaż.

pozdrawiam

ps.grzebanko jest wskazane bo poznajesz swoje autko przez to ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czym najlepiej przesmarowac po zdemontowaniu i wyczyszczeniu?

 

słuchaj ja użyłem tawotu tylko juz nie pamietam jakiego. Chodzi przede wszystkim o to aby zabezpieczyć elementy przed działaniem wilgoci. to przez nia na klamce powstaje taki nagar coś w rodzaju rdzy która blokuje mikrostyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma to jak mieć garaż

 

garaz jest ale blaszak bez swiatla i nie otworze w nim klapy na cala szerokosc

 

słuchaj ja użyłem tawotu tylko juz nie pamietam jakiego. Chodzi przede wszystkim o to aby zabezpieczyć elementy przed działaniem wilgoci. to przez nia na klamce powstaje taki nagar coś w rodzaju rdzy która blokuje mikrostyk.

 

cos tam znajde ;)

jakis smar mialem kiedys wiec przesmaruje jesli bedzie taka potrzeba ;)

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności