Skocz do zawartości
pro rider

Wymiana oleju w skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie bo zlałem olej ze skrzyni biegow ale nie wiem któredy uzupełnic go,POMOCY!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

jeśli zlałeś olej to połowa sukcesu, przeważnie wlewa sie górnym otworem nad przegubem śruba na imbus bodajże 16lub 17

do skrzynie wchodzi 2.3 ,ale warto kupić deczko więcej :)

pozdrawia Maciej

WIĘCEJ infor.

--->

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/olej-w-skrzyni-vt2438.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko co to za skrzynia? manual? tiptronic? a może DSG :cwaniak:

 

zacznijmy od tego :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia manual 5 biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wincent

Popełniłeś poważny błąd, nigdy się nie spuszcza oleju przed odkręceniem wlewu. Powiedz mi co będzie jak zjędziesz korek wlewowy tak że nie da się go odkręcić? Samochód unieruchomiony na jakiś czas. Imbus 17mm - wlew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że wlewa sie tym samym miejscem gdzie sie sprawdza stan oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem że wlewa sie tym samym miejscem gdzie sie sprawdza stan oleju?
dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co jak wlałem olej odpowietrznikiem ktory widać z góry ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co jak wlałem olej odpowietrznikiem ktory widać z góry ??

 

to pewnie wlałeś ZA DUŻO !! korek wlewowy z boku, jest od razu miarka poziomu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich czy ktoś się może orientuje co to może być w (audi a6 c5 ) może również występować w passacie a mianowicie czasami gdy wrzucam jedynkę wchodzi z takim puknięciem ale tylko czasami. Dzieje się tak raz na jakiś czas,np : dojeżdżam do świateł wrzucam luz , następnie wrzucam jedynkę i znowu to pukniecie ,co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

zabralem sie tez za temat dolewki oleju do skrzyni zanurkowalem pod auto i nie moge znalesc tego korka wlewu na imbusa 16 przerylem od dolu i gory i go nie widze :/

ma ktos moze jakies foto albo schemat?moze przeoczylem?

znalazlem tylko korek spustowy pod spodem na imbus16 ale to nie to przeciez :( czy zawsze jest ten wlew na m16?

passek jak widac w profilu z manualem

 

pozdrawiam

Juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobne pukniecie jak wkladam jedynke i tez zastanawiam sie co to moze byc do tego moze ktos wie czemu po ok 50km jazdy biegi ciężko chodzą niezgrzytaja ale ciezko sie je zmienia

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co jak wlałem olej odpowietrznikiem ktory widać z góry ??

czy to ten odpowietrznik ???(chodzi o tą malutką dzirukę na samym środku zdjęcia za silnikiem a przed płynem hamulcowym- na dole- obok zdjęta zaślepka) bo nie mogę odkręcić tzn nie mam skąd wykombiniwać tego imbusa a dolał bym ze 100 ml.

a tak wogóle to mam ten sam problem co koledzy DANIEL111 i pacalycha

 

 

dscf1372s.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez tomeks69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak z doświadczenia własnego olej w skrzyni wymieniam i cały czas jadę nie wymieniałem kiedyś i sie skończyło na środku krzyżówki dla mnie olej po 3 latach stania w orginalnym opakowaniu na półce jest nie do użytku ajak ona pracuje to co może z niego zostać od kilku lat wymienia w manualu co 80 tys lub 2 max 3 lata automat co 50 tys i nigdy wymiana nie zaszkodziła dobry olej spełniający parametry orginalnego każdy robi jak uważa ja mam takie doświadczenia i tak poradziłem sobie z tym problemem A klucz do skrzyni od passata kupilem z kingtona i chyba nie kosztował wiecej niz 30 zł Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary piłeś coś dzisiaj :)

chodzi o to czy mogę wlać ze 100 ml przez ten otworek ze zdjęcia ;)????

drugie pytanie: mam olej mineralny doo skrzyni biegow Comma SAE75W+80 GL5 ,lałem go do peugota 406 i zostało w sam raz na dolewkę200 ml, moge wlac????

Edytowane przez tomeks69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomek ja na twoim miejscu wymienił bym cały olej no chyba ze masz taki sam w skrzyni bo słyszałem ze olej się morze zważyć nie wiem czy to prawda czy nie no ale bardzo prawdopodobne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym z e3eba lac taki jak byc powinien np uniwersalny powoduje cieszka zmiane biegow apozniej wyplukanie go to okolo 8 litrow- 2 zalewasz jedziesz i zlewasz 2 zalewasz.... i dopiero na ostatniej zmienie biegi wchodza normalnie bez tarcia.

Swoja droga olej w skrzyni sie nie przepala jak w silniku wiec nie ma kniecznosci zmiany(podobno).

Ale ja zmieniam w kazdym aucie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo słyszałem ze olej się morze zważyć nie wiem czy to prawda czy nie no ale bardzo prawdopodobne
To juz nie ta generacja olei ze sie ważą.
Ja powiem tak z doświadczenia własnego olej w skrzyni wymieniam i cały czas jadę nie wymieniałem kiedyś i sie skończyło na środku krzyżówki dla mnie olej po 3 latach stania w orginalnym opakowaniu na półce jest nie do użytku ajak ona pracuje to co może z niego zostać od kilku lat wymienia w manualu co 80 tys lub 2 max 3 lata automat co 50 tys i nigdy wymiana nie zaszkodziła dobry olej spełniający parametry orginalnego każdy robi jak uważa ja mam takie doświadczenia i tak poradziłem sobie z tym problemem A klucz do skrzyni od passata kupilem z kingtona i chyba nie kosztował wiecej niz 30 zł Pozdrawiam
Kolega ostatnio jak sprawdzał olej to przy przebiegu 200tys. olej byl jak z fabryki. czerwoniutki czyściutki idea. Więc nie pisz ze olej sie nie nadaje po 80 tyś. km. W automacie to i owszem ale manual juz nie ma potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To juz nie ta generacja olei ze sie ważą. Kolega ostatnio jak sprawdzał olej to przy przebiegu 200tys. olej byl jak z fabryki. czerwoniutki czyściutki idea. Więc nie pisz ze olej sie nie nadaje po 80 tyś. km. W automacie to i owszem ale manual juz nie ma potrzeby.

czerwoniutki to we wspomaganiu kolego a oleje do przekladni to oleje typu 75w 80 ;) a nie plyny hydrauliczne (e maja kolory a olej jest zawse taki sam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności