Skocz do zawartości
pakarod

Samodzielna wymiana przegubów - prośba o rady.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ;)

 

Jak to bywa ze starym juz sprzetem - zaczynaja powoli odmawiac posluszenstwa pewne

jego elementy. Tym razem padlo na przegub w prawym kole. Guma juz jest zmasakrowana.

Chcialbym sam wymienic przegub i teraz mam kilka pytan:

 

czy do zestawu z przegubem dodaja srube zabezpieczajaca?

jaki numer klucza potrzebuje by odkrecic przegub ? slyszalem, ze 34-36

czy jest cos na co powinienem szczegolnie zwracac uwagi podczas wymiany?

 

dziekuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

Jezeli wczesniej tego nie robiles radzilbym podjechac do mechanika . Pozatym bedziesz potrzebowal kanalu i kilku niezbednych kluczy . Zeby odkrecic polos od strony kola bedzie potrzebny kluch 27 lub w niektorych modelach imbus /szesciokatny /14 . tak wogole to trzeba tez odkrecic polos od strony skrzyni tzw gwiazdkami numer 8 lub 10 dokladnie nie pamietam 6 Srub . w Zasadzie polos powinna wyjsc bez odkrecania wahaczy dolnych ale trzeb troche miec pojecia jak ja wyciagnac , Takze radzilbym odkrecic 2 sruby od dolnych wahaczy w czelu odciagniecia zwrotnicy . Jesli kupisz zeztaw to powinno byc wszystko w komplecie lacznie z zabezpieczeniem i nowa sruba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pakarod, wszystko masz w "Sam naprawiam VW Passat B5". Po szczegóły pisz na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

Moze napisalem zbyt ogolnie . Ale u mnie biora za wymiane 50 zl takze nie warto sie brudzic . tracic czasu itp przegub trzeba rozebrac wymienic nasmarowac zalozyc . Czy to warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poco odkręcać półoś od skrzyni???????????? :zdziwko: W zestawie jest przegub, smar, osłona, śruba i podkładka. Tak przynajmniej daje spidan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spidan to oryginal ktory w salonach pakuja w pudeleczka VW ??

 

jaki do 1.8T AEB nr katalogowy czy ilosc zebow?

 

biore od HHA przegub i nie wiem czy bedzie pasowal na 100% a nie chce sie zdziwic i zostawiac nagle na podnosniku jak nie podpasuje...

 

dzieki za pomoc

 

50pln za wymiane przegubu zew? u mnie wolaja 120

 

hmm cos tu nie gra:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez biorą po 50 zeta. A w razie problemów z przegubem przyda sie do reklamacji pieczątka warsztatu. Mi ostatnio spidan poległ po miesiącu!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki bedzie pasowal do 1.8T aeb ???chodzi o zewnetrzny...

 

 

jakis nr katalogowy czy dane?

spidan to te co montuja w salonie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupujesz u hha to napewno ci dobierze odpowiedni, badź spokojny. A na spidanie pisze GKN czyli to jest chyba własnie oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

klasycznymaster, jak chcesz danych to proszę

 

Zewnętrzne uzębienie: 33

Wewnętrzne uzębienie: 30

Ilośc zębów ABS: 45

 

 

Napewno pasuje do AEB

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A poco odkręcać półoś od skrzyni????????????

wyjmujesz całą półośkę ,przegub montujesz na stole i wkładasz spowrotem ,o wiele któtszy czas wymieny i łatwiejszy dostęp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A poco odkręcać półoś od skrzyni????????????

wyjmujesz całą półośkę ,przegub montujesz na stole i wkładasz spowrotem ,o wiele któtszy czas wymieny i łatwiejszy dostęp

 

Wyciągasz półos ze zwrotnicy, wkręcasz zpowrotem śrube w półoś, przegub zeskakuje bez problemów. I nie trzeba jej wykręcać. Jak ktoś jest sprawny to nie ściąga osłony silnika. Mierzyłeś czas??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pol7777, tak ale żeby wykręcić ze zwrotnicy ile musisz się namachać,ty teoretycznie myślisz czy praktycznie,bo ja miałem wymieniane osłony przegubu ze 3 razy ,a przegub 2 razy i dopiero gość do którego trafiłem ostatnio wyjął półośkę ze skrzyni i trwało to dużo krócej ,nie koniecznie nawet koło zdjąć trzeba,bo śruba jest w otworze centrującym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pol7777, tak ale żeby wykręcić ze zwrotnicy ile musisz się namachać,ty teoretycznie myślisz czy praktycznie,

Jeśli chodzi ci oto czy kiedys to robiłem to odpowiedz brzmi tak. OKi na wszystko są rożne sposby, który jest szybszy nie sprawdzimy bo jeden to zrobi szybciej moim a drugi twoim sposobem.

 

Ja mam pytanie inne: czy zdażyło sie kiedyś komuś wymienić wewnętrzny przegub w B5??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

Wymienialem kiedys samą oslone . ale i tak pojechalem do kolegi rozebrac . Sprawa jest dosyc skompliowana . wiem tylko tyle ze trzeba wysisnac metalowy kolnierz cos w rodzaju metalowego dekielka .Ale samemu to mozna tylko pokrzywic jak sie nie wie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27

No wiec jestem wlasnie po wymianie przegubu.Robilem wszystko sam,pierwszy raz,nie majac pojecia co robie...i wszystko poszlo cacy,ale...poloska z przegubem ladnie sie krecila,do czasu az nie zalozylem wachaczy i nie dokrecilem sruby w piascie...kolo przestalo sie krecic,i nie szlo nim ruszyc...rozebralem wiec wszystko jeszcze raz:/Lipne okazalo sie zabezpieczenie na polosce,i przegub spadl.Kupilem nowe zabezpieczenie,nabilem przegub(dosc mocno)...wszystko ladnie sie kreci...zakladam wachacze...lipa,kolo ani poloski nie mozna ruszyc:/W koncu zrezygnowany,jest 1.35 w nocy,zalozylem wszystko jak nalezy,przymocowalem kolo,dokrecilem srube w piascie momentem 115Nm...a samochodu nie mozna ruszyc z miejsca....wzialem wiec sztywny klucz i dokrecam jak natura kaze,o kolejne 180 stopni...i trzask(taki jak przy sciaganiu kluczem przegubu)....auto da sie teraz toczyc....czy znowu spadl przegub??Nie mialem juz sily dzisiaj znow tego sprawdzac...jutro auto na lewarek i zobacze czy kola sie kreca....ale o co pytam....skad ten trzask?Czy tak ma byc i znaczy,ze ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile płaciliście za przeguba i wymiane? Mi zaśpiewali za przegub 300 zl plus robocizna 150? Wydaje mi się "trochę" dużo, zwłaszcza na studencka kieszeń :/ . Czy znacie miejsca w okolicach Opola gdzie można to wymienić taniej?? Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na allegro masz Lobro 150-200zł,wymiana max 50-100zł lub spidan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności