Skocz do zawartości
Gość kortez

potrafi zgasnać 1.6 AHL

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kortez

Witam,

Nie wiem na ile jest to poważna przypadłośc , ale ostatnio zauważyłem że w moim silniku AHL 1.6 obroty potrafią zejść poniżej krytycznej. Dzieje sie to tak gdy silnik nie jest w pełni dogrzany a ssanie już " odpuściło ' . Miałem też taki objaw kiedy silnik był już dogrzany stojąc w korku podjeżdżałem do poprzedzajacego mnie samochodu , obroty ok.1300-1500 i hamulec a ten momentalnie po zatrzymaniu zszedł mi poniżej 850 i się telepie. Kontrolki wariują ( akumulator itp.) ale za chwile wszystko wróciło do normy. Z wysprzęgłąniem u mnie wszztystko ok, bo to nie jest mój pierwszy samochód. Podejrzewam silniczek krokowy , nawet myślałem o wymianie ale występuje z całą przepustnicą. Ktos mi poradził abym ją przeczyścił a objaw powinien ustąpić. Nie wiem czy ten silnik tak ma czy z moim jest faktycznie coś nie tak. Jeśli ktos z was miał lub spotkał się z podobnym problemem proszę o kontakt. Dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczysc przepustnice powinno pomoc, jak nie szukaj lewego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Byku

te silnika mają taką przypadłość takze wyczysc tak jak kolega mowi i powinno byc wszystko ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość budzik27

Miałem identyczny przypadek :(. Po dokładnej analizie forum doszedłem do tego, że na 1 miejscu postawiłem na przepustnicę. To był strzał w 10 :hurra: . Mechanik przeczyścił i jak ręką odjął. Jeśli to nie pomoże to jest jeszcze wiele innych zagwostek, ale o tym może później...

 

Pozdrawiam. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemo2115

budzik27 a po wyczyszczeniu przepustnicy mechanik wprowadał jakieś nowe nastawy czy coś takiego??? (tzw.adaptacja przepustnicy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku ahl nie adaptuje sie przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wreszcie na urlopie po przestudiowaniu forum i książek uporałem się z naprawą mojego autka.

Wymieniłem wałek rozrządu bo silnik kulał na jeden cylinder (okazało się, że na 1 krzywce był pęknięty), ciężko było dostać używkę bo głowicę i wałek mam od ALZ, pomógł mi Radek z Warszawy, a za kupno nowego mógłbym silnik używany kupić. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (ciężko zapalał i błąd 515), przeczyściłem przepustnicę bo z obrotów za nisko schodził i gasł silnik, okazało się, że jest w środku cała czarna. Przeczyściłem przepływomierz bo od czasu do czasu pokazywał jego błąd, te dwa druciki w środku były czarne a teraz są srebrne i błędów nie ma. Pozostał mi jeszcze do wymiany emulator wtryskiwaczy bo blokuje mi drugi i czwarty wtryskiwacz, po jego odłączeniu i połączeniu wtryskiwaczy "normalnie" wszystko jest ok. Zamówiłem już w internecie emulator z kablami i za kilka dni powinienem już go założyć.

Teraz pasek zapala, pracuje i śmiga super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy,

tak czytam te wątki i może mi pomożecie.

mam taki problem z moim paskiem 1.6 AHL (instal.gazowa)-ogólnie jestem zadowolony ,ostatnio po nocnym postoju występuje problem z uruchomieniem tj.zapala za 2, 3 razem,domyślam się że przyczyną może być,czujnik położenia wałka rozrządu.

Gdzie najlepiej szukać takiego czujnika i ile kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał problemu w lejących wtryskach LPG i reduktorze który leje podciśnieniem do kolektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedz ale myslę że z gazem jest ok.

Jeździłem już tylko na samym paliwie i rano było to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,ostatnio po nocnym postoju występuje problem z uruchomieniem tj.zapala za 2, 3

 

Mam podobnie ale jestem przekonany, że w moim przypadku to filtr paliwa jest zapchany. Czekam z tym do wiosny chyba że któregoś pięknego dnia nie zapali;)

 

Ja bym szukał problemu w lejących wtryskach LPG i reduktorze który leje podciśnieniem do kolektora.

 

Nie jest nic napisane ale podejrzewam że instalacja gazowa która jest tam włożona nie "pozwoli" na przełączenie z Pb na LPG gdy silnik nie osiągnie 35*C więc ........

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to u mnie też może to być wina filtra-jeszcze go nie wymieniałem,może kolega wie gdzie się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie, sam jestem ciekaw gdzie schowali ten filtr i cena jakiego poczciwego zamiennika lub ory mnie inetresi....

 

co do falujacych obrotów-3 miechy i dalej musze czyścić przepustnice i niestety przeplywke mam do wymiany a to nie maly koszt <fuck>. Jak po tym wszystkim dalej bedzie kulał to chyba kopne tego AHL'a i dam ojcowi niech on sie męczy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w hurtowni zapłaciłem za ten filtr ok.20zł(mann).nie wiem gdzie jest,ale podejrzewam,że pod autem.mechanior wymieniał.po 80tys.km na starym filtrze auto przy ok.160 i więcej tak jakby przyspieszało i zwalniało co sekundę.po wymianie wszystko gra,ale przy 200 licznikowych hamuje-przyspiesza,ale to już v max jest,więc ma prawo.co do obrotów to zdarza się,że po dojechaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgłą,obroty spadną o ok500 na moment,po czym wskakują na poprawne i jest ok,nie falują.wymieniam tylko filtry i olej,przy -18 odpala na dotyk.do świec i kabli nie zaglądałem.paliwo shell,ale głównie lotos.czasem 98,żeby przeczyścić.gazu nie żałuje bo trzeba kroku na trasie dotrzymać.spalanie lekko 10-11(po mieście może 10km/100 robię).jak mam czas to sprawdzam wolno jadąc,wychodzi 7/100,ale nie przekraczając 90.wg mnie silnik słaby jak na paska,ale mimo wszystko jak zadbany to bezawaryjny.a i z rozpędu niejednego szybszego może zaskoczyć.przebieg mojego w tej chwili to 204tys.km oczywiście udokumentowane.

Edytowane przez xxpasek2.5tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa tego modelu (nie wiem jak w innych) znajduje się po prawej stronie stojąc od tyłu pojazdu za plastikową osłoną tylnej belki pod samą podłogą. Może ten rys. trochę pomoże:

 

f_paliwa.jpg

 

Pozdrawiam

 

PS O cenach napisał kolega wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info na temat umiejscowienia filtra paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to jest za ustrojstwo - znajduje się na obudowie filtra powietrza tuż koło przepływomierza, dochodzi i odchodzi od tego przewód paliwowy i jakieś dwa inne kabelki... mogę fotkę wrzucić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I robi cyk cyk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam tak gdy delikatnie wcisne pedal gazu i odpuszcze to spadaja obroty i wchodza na odpowiedni poziom pojechalem do mechanika podpiał pod kompa ale komp nie pokazal zxadnych bledow.Poradzil mi zeby wyczysci przepustnice co myslicie o tym a dodam ze nie mam gazu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności