Skocz do zawartości
Gość rbles

Pomocy! - Problem z półośką.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rbles

Mam następujący problem.

W moim Pasku po raz trzeci wypadła mi przednia ośka prawa z przegubu.

Za każdym razem podjeżdżam do mechanika (szef serwisu VW, czyli powinien się facet znać), mówi że wszystko w porządku. Wkłada ośkę, nową zawleczkę plus gumę i mówi żeby jeździć.

Mam pytanko dlaczego tak się dzieje?

Wczoraj półoś wypadła przy prędkości 5km/h (podjeżdżałem pod kompresor na stacji) przy maksymalnie skręconych kołach w lewo.

Od razu piszę że nie szarpię moim samochodem, nie zrywam przyczepności. Wiem również żeby ostro nie ruszać na maksymalnie skręconych kołach.

 

Co radzicie koledzy?

 

P.s. Czeka mnie parę dłuższych wyjazdów i aż strach jechać.

 

Pozdrawiam.

 

aaaaaaa i jeszcze jedno. Dlaczego przy ostrym skręcie z nawiewów na moment leci zimne powietrze przy włączonym ogrzewaniu na Ekon. Po chwili wszystko się normuje i leci ciepłe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

Wczoraj półoś wypadła przy prędkości 5km/h (podjeżdżałem pod kompresor na stacji) przy maksymalnie skręconych kołach w lewo.

 

A nie masz czasem wiekszego skretu w lewa lub prawa strone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rbles

Nie myślałem o tym. Jak to sprawdzić?

Chodzi chyba o jakieś minimalne różnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Nie myślałem o tym. Jak to sprawdzić?

Chodzi chyba o jakieś minimalne różnice?

 

Kola na wprost i skrecasz maksymalnie w lewo i w prawo i liczysz ilosc obrotow. Warto przy maksymalnie skreconych kolach porownac wyglad zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za każdym razem podjeżdżam do mechanika (szef serwisu VW, czyli powinien się facet znać), mówi że wszystko w porządku.

Skoro mówi że wszystko w porządku to widocznie nie zna sie zbyt dobrze :krzeslem:

Może po prostu zawleczka nie blokuje się w przegubie i podczas pracy zawieszenia półośka jest wyciągnięta z przegubu, ja dzisiaj zakładałem u siebie i musiałem delikatnie pukąć żeby zawlaczka "zaskoczyła".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rbles

Sprawa się rozwiązała.

Jakieś minimalne uszkodzenie przegubu powodowało zerwanie zawleczki, a co za tym idzie wypadanie półośki.

Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności