Skocz do zawartości
adametronics

cieknie a nie wiem skąd POMOCY!!!

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec: Ciekło mi z pod pokrywy zaworów - kupiłem uszczelkę założyłem i nic dalej ciekło. Umyłem silnik kupiłem ponownie uszczelkę ale tym razem na silikon. Niby było oki. Przyjechalem po dłuższej trasie i co DYMI!!! otwieram maske zdejmuje maskownice i kurcze cieknie lewa stona partząc od przodu. Ale nie wiem czy z pod pompy wakum czy z pod pokrywy zaworów czy nie wiem jak to cosik sie nazywa - ta srebrna rura odchodzaca od głowicy i idąca do egr-a, bo pod tym czymś - wygląda to na kolektor ssacy, jest mokrusio.

I tak sobie myslę ze gryby z pod pompy to chyba z lewej i prawej było by mokro i brudno a jest tylko z lewej i może troche tył silnika.

Jest możliwe ze z pod pokrywy zaworów ale jest na silikon wiec?? A to srebre cosik to nie wiem do czego i czy z tego może ciec.

Liczę na pomoc bardziej zaawansowanych użytkowników

Pomóżcie co to może być albo skąd jesczze może lecieć olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary opisz w avatarze jakie masz auto albo przynajmniej wrzuc foty. Bo z twojego opisu nic nie wynika wiadomo tylko ze cieknie tylko co ( w domyśle olej )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij profil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

profil uzupelniony.

W miedzy czasie kuoiłem ksiązeczke sam naprawiam i w kiche wydałem pare złoty na coś co jest do.... ( tylko ustwaianie rozrzadu)

Wydedukowałem ze ta srebrna rura to kolektor dolotowy.

Ale czy na łączeniu kolektora z głowicą może coś ciec - tzn olej? Jesli tak to skąd on sie tam bierze w takiej ilości a jeśli nie to w sumie dlaczego niektórym użytkownikom cieknie egr?

sprecyuje tylko ze blok cały z lewej stony mokry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik

Podpowiem Ci ze ja dwu krotnie wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Dopiero druga była ok. Niestety do mojego modelu nie występuje oryginalna uszczelka, jedynie można kupić całą pokrywę za 500zł, zdecydowałem sie na zamiennik który robi tylko jedna firma, pierwsza była felerna a druga już jest ok. Proponuje obmyć silnik i dogalać skąd może lecieć olej. Zrób może jakieś zdjęcia. Magikami nie jesteśmy. Duże masz ubytki oleju? Ja jak miałem uszczelkę do wymiany to uciekło mi ok 1l przez 2tys km.

 

Pozdrawiam

 

Jacek :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może być nieszczelna plastikowa rura idąca do kolektora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Spróbuj dociągnąć wszystkie cybanty idące od zaworu Egr - a do chłodnicy powietrza:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie w tym miejscu tam jest suchutko ja mowie o kolektorze dolotowym - to to cosik aluminiowe dokrecone nad kolektorem wydechowym a idące do egr-a a wy mówicie o drugiej części tego ustrojstwa. Z góry wsio jest oki czyściutkie. Dopiero jak się popatrzy niżej to jest mokro. Zalane olejem jest można powiedzieć wszystko pod kolektorami. niby na chłopski rozum można było by sie pokusic o opinie ze to z pod pokrywy zaworów z tej akurat strony i juz. Nie wiem bede to monitorował ale chciałbym wiedzieć co tam jescze może ciec. Bo jesli sie okaże ze pokrywa zaworów szczelna to co i gdzie szukać na co patrzeć? najlepiej było by umys wsio i co chwile na podnośnik którego nie posiadam jak równiez kanału:(((

Czy ktoś wie czy z kolektora dolotowego na lączeniu z głowicą może lećiec oliwa czy to błedny trop bo tam nie ma oleju?

A moze ktosik opisze objawy cieknącej pompy waku, z tym ze mówie tutaj o cieknącym połączeniu pompa głowica bo ona z wyglada na suchutką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj wszystkie cybanty bo ich nieszczelność może powodować te wycieki ( występować może coś w rodzaju podciśnienia ),może być zatkana też odma,wtedy wyciska olej w różnych punktach silnika.Miałem taki sam przypadek,byłem w paru serwisach,diagnoza - uszczelka pod głowicą,nie ubywało mi płynu - g12,płyn czysty,więc rzadko jest taki żeby się z pod uszczelki wydobywał sam olej tylko ( chodź jest taka możliwość ale to rzadkość ) miałem luz na łączeniach węży idących do interculera i za nim,jeden wąż był do wymiany,podokręcałem , wymieniłem wąż i jest na razie sucho.

Sprawdź i odpisz

Ps.wyczyść przed tym mokre miejsca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze ktosik opisze objawy cieknącej pompy waku, z tym ze mówie tutaj o cieknącym połączeniu pompa głowica bo ona z wyglada na suchutką.

 

Oczywiście że może ciec - tam pomiędzy pompą a głowicą są 2 gumowe uszczelki, które wchodzą w rowek na pompie wakum. to było felerne rozwiązanie, często ciekło i w nowszych pompach (passat od 2003r) zmienili uszczelnienie na aluminową blachę. Jednak tej blaszki do siebie nie założysz, bo tamte pompy nie miały już z tyłu rowka. Pozostaje ci nowy komplet uszczelek, ok 40 PLN do kupienia tylko w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rasial

Witam.Masz silnik umyty ,wiec monitoruj to wszystko co masz na wierzchu i co możesz dostrzec .Za domysły typu co może być, będziesz miał czas jak wykluczysz podstawowe sprawy.Spokojnie do tego podejdź,bez nerwów.Czasami jest tak ,że drobiazg zrobi tyle zamieszania ,że można zwariować .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz czy sobie poradziłeś z tym wyciekeim

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Dziś jak i wczoraj dalem mojemu autku mocno w... a że mam chip i 150 osiołków to mysle ze to odczuł. W sumie 200km. Otworzylem maskę, zdjęłem maskownice i....... no szkurde trudno powedzeć gdzie niegdzie cosik jakby było ale bez sensu bo w takich miejscach ze nie ma prawa ciec.

Wkurzyłem sie, wiec: rolka papieru toaletowego i czysciłem wszystko i jest suchutko jutro znowu w palnik a ze mam troszke km do zrobienia powiedzmy około 100 wiec zobacze w sobote no chyba ze bedzie mi sie chciao jutro wieczorkiem zerknąc co i jak i napisze Wam co sie urodziło.

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak: sałem mu w d... wjcechałem do garażu i ku... mać (przepraszam) Cieknie hmm leje sie strużką z pod pompy waku> POMOCY!!!!!!!!!!!!! jak ro zdąc i uszczelnić jak i czy trzeba na cosik uważać odpowietrzać uważać itp.

Jeśli ktosik to cos robił to bardzo proszę o pomoc wskazówki itm. nie tylko chodzi o pomoc w tym ze trzeba pompe odkrecić ale także o to że aby jęcić należy zdjąc jakieś rury z góry. Doam tylko że mam full wypas wiec klima i inne bajerki które lecą nad tą pompa są u mnie. Nie wiem na co zwróćić szczególą uwagę a ne chce czegoś sper...

Bardzo

Dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to pojedź do fachowca ,bo na odległość się nie da,a wszystkiego sam nie zrobisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do fachowca??!!! Osatnio byłem niby u najlepszego... ha ha ha .. Wymiana płynu hamulcowego- efekt zapowowietrzone hamulce w trakcie jazdy odpadła osłona silnika itp. W dodatku z fachowcem jak sie to mowi ciężko sie umówić jutro prosze zadzwonic nie wiem zarobiony jestem itp wiekszośc prac wykonują uczniowie czeg wynikiem jest systuacja opisana powyzej. Kiszka z fachowcami zapłace każdą cene za fachowca ale prawdziwego i prosze mi nie mówić ze nap ASO bo to dopiero partacze ze cho cho:((( coraz wiecej aut a fachofców mniej lub tyle samo wiec???

Jeśli ktos ma odrobine chęci i umiejętności i oczywiści rad np z tego forum czy cosi kopobnego to BARDZO polecam robić to samemu...

\Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wiec tak: sałem mu w d... wjcechałem do garażu i ku... mać (przepraszam) Cieknie hmm leje sie strużką z pod pompy waku> POMOCY!!!!!!!!!!!!! jak ro zdąc i uszczelnić jak i czy trzeba na cosik uważać odpowietrzać uważać itp.

Jeśli ktosik to cos robił to bardzo proszę o pomoc wskazówki itm. nie tylko chodzi o pomoc w tym ze trzeba pompe odkrecić ale także o to że aby jęcić należy zdjąc jakieś rury z góry. Doam tylko że mam full wypas wiec klima i inne bajerki które lecą nad tą pompa są u mnie. Nie wiem na co zwróćić szczególą uwagę a ne chce czegoś sper...

Bardzo

Dziękuje za pomoc

 

Musisz ściągnąć rurę od dolotu, która jest nad tą pompą - z klimy to raczej tam nic nie ma.

Wtedy masz dostęp do śrub trzymających pompę. najpierw zdejmujesz węże dochodzące do pompy - podciśnienia z lewej strony i paliwa z prawej. Musisz mieć też komplet nowych uszczelek jeśli symbol twojej pompy kończy się na literkę A. Te które kończą się na E mają już aluminiową uszczelkę - lepsze rozwiązanie. Po złożeniu wszystkiego musisz trochę pokręcić zanim silnik załapie. Pompa jest zapowietrzona. Pompy sie nie da zalać gdyż musiałbyś kręcić mimośrodem który wchodzi w głowicę, ponadto węże paliwowe są skierowane do dołu. W sumie możesz taką robotę przeprowadzić samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie suuuper może jutro sobie to zrobięjak bede miał czs hmm troszkę kicha bo nie moge załatwoć uszczelek ale mysle ze ten dziwny silikon do silników w biało-niebieskiej tubce załatwi wszystko. Dzziękuje brdzo za pomoc. Pytanko tylko czy nie zapowietrze hamulców w końcu to wspomaganie także do hamulców

???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalnie suuuper może jutro sobie to zrobięjak bede miał czs hmm troszkę kicha bo nie moge załatwoć uszczelek ale mysle ze ten dziwny silikon do silników w biało-niebieskiej tubce załatwi wszystko. Dzziękuje brdzo za pomoc. Pytanko tylko czy nie zapowietrze hamulców w końcu to wspomaganie także do hamulców

???

 

To jest wąż od podciśnienia hamulców, czyli od wspomagania a nie z płynem hamulcowym - więc o zapowietrzaniu nie ma mowy.

 

Silikon odradzam. Z drugiej strony pompy znajduje się kilka otworów, a krawędź uszczelnienie w niektórych miejscach przebiega blisko nich. Jak nałożysz za dużo silikonu i dociśniesz to możesz właśnie zatkać te otwory i co gorsza wcisnąć do nich silikon. Uszczelek szukaj tylko w serwisie. Może być także ASO skody, bo ta pompa była montowana np. w superbie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mamo!!!!! normalnie szok

Uszczelni nie moge dostać co innego inna pompa 1300zł zgroza. HMM jutro podzwonie po ASO moze mogąto mi dać. Czyli moralnie zdjmuje rurę dolotoa i juz?? Fajnie by było ale tam idą z tego co kojarze inne cieńsze rurki napewno jakaś taka którą jakrusze za mocno to syczy namnie:))))))))) a inna za pompą idzię do głowicy czyli z płynem chlodzącym. Che to sam zrobić. Co prawda mam dpościadczenie z maluchem od podszewki fiat FSo i Polonez od podszewki. Wiem ze to nic w porównniu z tym ae powiedzmy nie po to jest to Forum aby sie tylko chwlić i wymyślać. Dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności