Skocz do zawartości
Gość djhorse

Napinacz paska wielo rowkowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość djhorse

Witam!!

Niedawno wymieniałem wszystkie paski i ostatnio zobaczyłem że Napinacz paska wielo rowkowego na wolnych obrotach drga nie wiem czy to jest prawidlowe zachowanie czy nie. Wiadomo że jak coś zaczyna drgać to w końcu może się urwać i tego własnie się obawiam.

Jak ktoś by mi napisał jak jest uniego to wielkie dzięki!.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mocno drga to nadszedł jego czas ... u mnie drgał tak mocno że trzpień się wyrobił do takiego stopnia że rolka napinająca tarła o jego konstrukcję. Na rolce rowki były wytarte praiwe do połowy (było widać metalowe rowki) szczęście że przy rozrządzie wymieniałem wszystkie paski to wtedy to zauważyłem ... mogłoby pociąć cały paseka wtedy taki pocięty pasek wkeca się we wszystko - słyszałem nawet o przypadku wkręcenia się takiego pociętego paska wielorowkowego w rozrząd i wtedy koszta naprawy są kolosalne. Radze to zdiagnozować. Przy okazji napinacza sprawdź stan rolki ze sprzęgiełkiem na alternatorze. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie rolka napinacza miała wytarte łożysko ślizgowe i tarła po obudowie napinacza, wymieniłem na nowe, komplet napinacz z rolką. Drga lekko dalej i moim zdaniem powinno drgać, rolka jest proadząca i nie powinna mieć luzów natomiast napinacz musi pracować i dlatego drga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

mb1, Ile Cię to kosztowało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletna rolka z napinaczem 450 zł + nowy pasek ok 80 zł robocizna dokładnie nie wiem bo wyszło przy wymianie chłodnicy więc tak czy inaczej auto było rozebrane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek555

ja ostatnio zmieniłem na nówkę Kompletną rolkę z naponaczem niemieckiej firmy INA i zapłaciłem 175zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w benzynie, pewnie jest inaczej, do mojego silnika najtaniej co znalazłem to 450 zł, sama rolka to wyatek około 100zł ale u mnie padnięty był też napinacz więc kosztowało ile kosztowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! ja za napinacz do diesla (90km) zaplacilem orginal vw 320 zl i bede wlasnie wymienial jutro.u mnie skrzywienie bylo naprawde niewielkie troche cos piszczalo i nie wiedzialem co to az 2 dni temu mi spadly paski i poroscinalo je,dobrze ze jechalem w korku wolno to nie narobilo wiekszych szkod :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość emotdi88

a czy na zimnym silniku tobie piszczało bo umnie ten napinacz leko się rusza i coś skrzypi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek555

u mnie piszczało i szumiało co było bardzo denerwujące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość emotdi88

a czy ten napinacz rzeby wymienić trzeba rozbierac przód zderzak zciągać lampy itd .

A jak peknie passek ten co napina napinacz to jakie szkody mogą być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety przy tym silniku trzeba troche odsunac zderzak ale nie trzeba calkiem go sciagac, do tego trzeba odkrecic wiatrak na chlodnicy i alternator odkrecic tyle wiem co rozmawialem z kolesiem co mi to bedzie robil w czwartek.

mnie caly czas piszczalo bo pasek ocieral o rolke,pierwsza teza byla ze to rolka ale niestety pozniej sie okazalo ze to jednak caly napinacz jest wykrzywiony.jak bede mial ten napinacz wyciagniety to porobie zdjecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek555

przy moim silniku to wymiana trwała 5 min , wystarczyło odkręcić 3 śruby od napinacza i po bólu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djhorse

drgania sa w granicy 5 mm nie sa to jakies tam mocne. Nic nie piszczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no niestety przy tym silniku trzeba troche odsunac zderzak ale nie trzeba calkiem go sciagac, do tego trzeba odkrecic wiatrak na chlodnicy i alternator odkrecic tyle wiem co rozmawialem z kolesiem co mi to bedzie robil w czwartek.

mnie caly czas piszczalo bo pasek ocieral o rolke,pierwsza teza byla ze to rolka ale niestety pozniej sie okazalo ze to jednak caly napinacz jest wykrzywiony.jak bede mial ten napinacz wyciagniety to porobie zdjecia.

 

Facet chce Cie poprostu naciagnac na wydatki bo zdezaka nie trzeba nawet dotykac.

 

Odkrecasz wentylator ( imbus znajduje sie pod alteronatorem od strony filtra powietrza ) odkrecasz napinacz, sciagasz i zakladasz nowy, roboty na 20 minut dla kogos kto sie zna.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość emotdi88

Byłem w czoraj u mechanika i powiedział mi rze te piszczenie to na wentylatorze piszczy wiskoza czy to ona morze ale na zimnym silniku leko drga ten napinacz paska wielo rowkowego zdioł pasek od alternatora pokrecił wiatrakiem i faktycznie leko piszczało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jestem po wymianie tego napinacza i jestem zadowolony z goscia bo zaplacilem tyle co ustalilismy wczesniej a inni chcieli drugie tyle,powiem szczerze ze wymiana tego napinacza jest rzeczywiscie dziecinnie prosta tak jak kolego(now3y)pisze.odkrecic wiskoze na imbusie za alternatorem a pozniej napinacz i to cala filozofia.a wogole ten kolo mowil mi ze tego jeszcze nigdy nie wymienial ale jest mechanikiem i to bez problemu zrobi a ci co niby znali ten temat chcieli wlasnie drugie tyle ale czy tak naprawde wiedzieliby co maja robic napewno, to jest pytanie.

przed ta wymiana tego napinacza co sie historii nasluchalem jakie to strasznie skomplikowane ze trzeba pol samochodu roskrecac po prostu paranoja no ale czlowiek w koncu uczy sie przez cale zycie i to jest prawda :hurra:

pozdrawiam wszystkich forumowiczow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paranoja? Życzę powodzenia przy wymianie napinacza w silniku AJM lub ATJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do silnika ATJ i AJM napinacz kosztuje 375zł INA. Do wymiany trzeba zdjąć wentylator z wiskozy. Robota na godzinę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności