Skocz do zawartości
VinCe

wymiana amortyzatorów przednich

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem w wyszukiwarce i niestety nic nie znalazłem. być może słabo szukałem :-)

Powiedzcie mi prosze czy zeby wyjąć przednie amortyzatory z b5 trzeba rozpinać któreś wachacze? czy wyastarczy odkręcić śrube na dole przy wachaczu i górne przy kielichu i mozna bedzie wyjąć kolumne?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szukałem w wyszukiwarce i niestety nic nie znalazłem. być może słabo szukałem :-)

Powiedzcie mi prosze czy zeby wyjąć przednie amortyzatory z b5 trzeba rozpinać któreś wachacze? czy wyastarczy odkręcić śrube na dole przy wachaczu i górne przy kielichu i mozna bedzie wyjąć kolumne?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

ja miesiąc temu wymieniałem amorki i tak jak piszesz tylko śruba na dole i górne trzeba odkręcić i da rade juz wyjąć choć troche gimnastyki jest niestety :dobani: wahaczy nie rozpinałem :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

Bedziesz musial odkrecić srube przechocaca przez 2 wahacze gorne . nastepnie od wahacza dolnego i 3 sruby na kielichu . Zeby wyjać cala podstawe przyda sie lyzka np . taka do sciagania opon zeby calosc odciagnac od karoseri . Jezeli nie byly wczesniej wymieniane to po podstawa moze byc zabezpieczenie . Jezeli wlozysz lyzke miedzy karoserie a podsawe amorka i bedziesz mocno odciagal to powinno puscic . Jak wyciagniesz calosc to dalej z demontazem amorka i sprezyny sobie poradzisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bedziesz musial odkrecić srube przechocaca przez 2 wahacze gorne

 

nie bedzie musiał, da sie to zrobic bez rozpinania górnych wahaczy :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

ciekawe jak wyciagnie cala podstawe zeby odkrecic z gory amorek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że trzeba rozpiąć 2 górne,przynajmniej zawsze tak robią mechanicy u których robię,a robię w różnych zakładach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co mam film wam nakręcić bylem przy mechaniku jak je wymieniał i tylko 3 śruby z góry jedna z dołu i wyjdzie nie trzeba górnych wahaczy rozkręcać no ale jak nie chcecie tego przyjąc do wiadomości to już wasza sprawa :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

Nasz kolega bedzie sobie wymienial samodzielnie amortyzator wiec latwiej mu bedzie jak calosc wyciagnie sobie poza samochod i wtedy odkreci amorek o podstawy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe. dzięki chłopaki. filmów nie trzeba.. skoro sie da bez rozpinania wachaczy to to zrobie :-)

to po nowym roku czeka mnie wymiana.. wielkie dzieki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nasz kolega bedzie sobie wymienial samodzielnie amortyzator wiec latwiej mu bedzie jak calosc wyciagnie sobie poza samochod i wtedy odkreci amorek o podstawy .

 

zgoda że łatwiej bo jak pisałem wcześniej bez rozkrecania górnych wahaczy trzeba troszkę gimnastyki ale odkręcić tą śrubę łączącą górne wahacze to też duża sztuka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może jak bede wyjmował to zrobie fotorelacje dla potomnych :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co mam film wam nakręcić bylem przy mechaniku jak je wymieniał i tylko 3 śruby z góry jedna z dołu i wyjdzie nie trzeba górnych wahaczy rozkręcać no ale jak nie chcecie tego przyjąc do wiadomości to już wasza sprawa :]

 

Nie mam zielonego pojecie jak to twoj mechanik zrobil ale chyba jest magikiem.

 

Amortyzator jest przykrecony od dolu do prostego wahacze i od góry do tej ( plyty ) czarnej ktora trzymadwa górne wahacze a one sa przykrecone ( ich drazki ) do zwrotnicy ( jedna sruba, która je klinuje )

 

Zeby odkrecic amorek od tej czarnej plyty trzba odkrecic 2 nakretki 13 trzymajace to wszystko do kupy ( ktore znajduja sie pod karoseria a od góry nie ma dostepu ) a zeby odkrecic amorek i wyciagnac sprezyne trzeba odkrecic nakretke z amorka ( chyba 24 ) co nie da rady zrobic na aucie bo nie wsadzi sie tam reki ( po odciagnieciu okolo 5 centymetrów) a co dopiero klucza nasadkowego, a na dodatek by amorek sie nie obracal musisz go przytrzymac imbusem.

 

Jezeli sie da to mozna sobie rece polamac a i gra nie warta swieczki. Wszystko szybciej i sprawniej pójdzie po za autem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mój mechnik to nie magik to prosty chłop który ma widocznie doświadzczenie, wpieprza bułke z kiełbasą o godzinie 12 jak ma przerwe śniadaniową i nieraz sobie powie pod nosem ku..wa co te szkopy wymyślili..Piszcie co chcecie ja wiem i tak swoje i powtórze nie trzeba rozkręcać górnych wahaczy żeby wyjąc amorek :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie pisze że się nie da wyjąć bez rozpinania,tylko łatwiej jest je rozpiąć i wyjmować amor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nikt nie pisze że się nie da wyjąć bez rozpinania,tylko łatwiej jest je rozpiąć i wyjmować amor

 

Bedziesz musial odkrecić srube przechocaca przez 2 wahacze gorne .

 

ktoś napisał dlatego ja odpowiadam tylko na zadane pytanie przez autora czy trzeba..więc odpowiedziałem że nie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie.. no juz nie kłócić sie prosze ;-)

dowiedzialem ze sie da ale łatwiej jest rozpiąc wachacze..

doskonale wszystko zostało wytłumaczone..a zrobie tak jak bedzie mi łatwiej.. jak stwierdze ze dam rade bez rozpinania wachaczy to wyjme bez.. a jak bedzie mnie to irytowało i za dużo ku..w poleci to je rozepne :-)

dzieki za wszystkie odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat dawno zapomniany więc postanowiłem go ponowić krok po kroku z racji że właśnie zakończyłem kompletną wymianę amortyzatorów. Post bardziej może nadawać się na dział TUNING ale niech już Moderator zadecyduje czy może tu zostać. Dodam że nie podaję rozmiaru kluczy bo po prostu nie pamiętam ale myślę że każdy z Nas ma własną skrzynkę w której znajdzie co trzeba.

 

1. Windujemy przód auta do góry, odkręcamy dolna część amortyzatora (ja o wiele wcześniej użyłem WD-40 wiec poszło bez oporów)

2. Maska w górę, zdejmujemy osłonę z podszybia, znajdujemy dwie gumowe zaślepki w okolicy gdzie amor jest przymocowany do nadwozia i śmiało wyrywamy. Oczom ukazują się dwie nakrętki. Odkręcamy.

3. Zabrzmi to trochę prymitywnie ale kluczem do sukcesu może okazać się noga brata lub kolegi (żona odpada trzeba trochę siły ;) ) na obejmie klocków hamulcowych. Wahacz dolny pójdzie na tyle w dół ze można wyjąć amor bez problemu, delikatnie uważając żeby nie zaczepić o gumę od przegubu.

4. Przy pomocy ściągacza zdejmuję górną cześć amora czyli tą duuużą podkładke z gumą (nazwe to kapturem)która wraca spowrotem na nową sprężyne.

5. Żeby ułatwić sobie włożenie zestawu dwie śruby opuściłem na sam poczatek gwintu w ten sposób powstal ogromny luz. Przykreciłem "kaptur" spowrotem do podwozia nastepnie dół amora do wahacza otworzyłem piwko :D i zaczelem kręcić.

 

Na zakonczenie dodam że bardzo cieszyłem sie z udanej wymiany gdyż to był mój pierwszy raz hehehehe posiadalem tylko podstawowe klucze i pare cegieł ;)

Trochę uboga galeria ale wybaczcie fotograf był bardziej zajęty pilnowaniem browarka.

 

IMG_2525.JPG

IMG_2523.JPG

IMG_2526.jpg

IMG_2529.JPG

IMG_2540.JPG

IMG_2545.jpg

IMG_2548.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,ja wlasnie dzis zabralem sie za wymiane amorkow.Niestety nie moglem rozpiac wahaczy bo sroba jest zapieczona.Nie wiem czy ja sie wykreca czy wybija-chodzi o srobe gornych wahaczy.Nawet juz mialem odkrecona cala gore i dolne mocowanie amorka,ale bez rozpiecia wahaczy chyba tego nie zrobie,wszystko sztywno siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież kolega 2 posty wyżej dokładnie zobrazował i opisał że jest możliwość wymiany amortyzatorów z przodu bez ingerencji w wahacze czyli bez ich rozpinania !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem ,ze kolega ladnie to pokazal,ale po odkreceniu srob amortyzator nie chce zejsc w dol i to jest moj problem.Nie wiem czy mam go wyszarpnac czy on sie tam zapiekl-moze ktos poradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności