Skocz do zawartości
Jacekp14_2005

Jak wyjąć napinacz kompl. paska wielorowkowego w AFN?

Rekomendowane odpowiedzi

Napinacz odkręciłem z tyłu łapy (pod alternatorem)klucz 16 i nie mogę go wyjąć ,blokuje się o koło przy wiskozie. Trzeba by odkręcić wisko lub całość z kółkiem, tylko jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78

o ile dobrze pamietam a robilem to tosc dawno to tzreba zdjac alternatorodkrecic mocowania i wszystko ci wyjdzie do góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78

a teraz mi sie przypomniałloo jedna sruba od mocowania alternatora zeby wyszła brakowało dosłownie jej milimetr to wyłamałem jedno aluminiowe żeberko w wiskozie wiatraczka bodajze zrobione jest z aluminium pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a teraz mi sie przypomniałloo jedna sruba od mocowania alternatora zeby wyszła brakowało dosłownie jej milimetr to wyłamałem jedno aluminiowe żeberko w wiskozie wiatraczka bodajze zrobione jest z aluminium pozdrawiam

 

Jak masz tak pomagac innym to lepiej nie pomagaj ! od kiedy bo cos wyciagnąc trzeba cos polamac ?

 

Sprzeglo wiskotyczne trzyma sie na jednej srubie! pod alternatorem od strony filtra paliwa i na wyysokisci korka spustowego paliwa ( filtra paliwa oczywiscie ) wsadisz reke pod alternator do wneki i wyczujesz srube. Jest ona na imbusa, chyba 6 jak sie nie myle.

 

Do tego nie musisz wyciagac alternatora.

 

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest imbus 8 mm ,tylko nie mam takiego wąskiego klucza ok 40-46 żeby zablokować kółko od wiskozy.

 

W poniedziałek załatwię klucz, tylko czy po odkręceniu imbusa lekko wyjdzie cała ośka do przodu z kołem i wiskozą czy trzeba coś wybijać (zastosować jakiś ściągacz) itp..?

 

Dzięki za cenne porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary poszukaj w moich postach ostatnio opisałem całą wymianę krok po kroku.

Co do wiskozy to nic nie musisz wybijać sama spadnie jak ją odkręcisz razem z wiatrakiem.

Co do wyłamywania żeberek w wisco :krzeslem::wpale: i wszystko jasne :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie jest imbus 8 mm ,tylko nie mam takiego wąskiego klucza ok 40-46 żeby zablokować kółko od wiskozy.

 

W poniedziałek załatwię klucz, tylko czy po odkręceniu imbusa lekko wyjdzie cała ośka do przodu z kołem i wiskozą czy trzeba coś wybijać (zastosować jakiś ściągacz) itp..?

 

Dzięki za cenne porady.

 

Nie potrzebujesz klucza, wystarczy ze masz zabke i kawalek dentki z rowera i tez sobie poradzisz.

 

owijasz dentka ta rolke po ktorej idzie pasek na wiskozie i zaciskasz zabke, wkladasz imbusa i odkrecasz.

 

Powodzenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tez zabrałem się za wymianę napinacza paska wielorowkowego. Odkręciłem go i jest luzny. odkręciłem tez srube (tą imbusową od wiatraka co znajduje sie od tyłu pod alternatorem) ale nie mogę dalej tej rolki (wiskozy?) ruszyć na tyle żeby wyciągnąć napinacz. co robie źle?

 

z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich od paru dni zauważyłem dziwnie przechylony ku przodowi napinacz paska wielorowkowego,silnik AFN 110 KM przebieg 236000 km i słyszę to nieszczęsne grzechotanie chrobotanie, prowadzenie paska na rolce jest nie równe [pasek balansuje] sprzęgiełko na alternatorze sprawdziłem jest ok.Mam pytanie wymienić rolkę+napinacz czy tylko rolkę napinacza.Znalazłem na Allegro taki napinacz czy on podejdzie do mojego silnika?Proszę o pomoc.napinaczpg8.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wez poprostu wklej link aukcji.

 

BY sprawdzic czy potrzebujesz napinacz czy sama rolke, sciagnij to i zobacz jak to wyglada... czy sprezyna cala itd. Pamietaj by odkrecic rolke to musisz odkrecac w druga strone gdyz jest tam gwint lewostronny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopuję temat:

czy moglibyście mi wymienić klucze (rodzaje i rozmiary) jakie będą mi potrzebne do tej operacji?

rozumiem że bez zdjęcia wiatraka z wiskozą się nie obejdzie, więc i do tego jakimi narzędziami mam się zabrać.

będę to robił na działce, z dala od cywilizacji, więc jak czegoś zabraknie to klapa :/

 

z tego co wyczytuję, nie trzeba zdejmować ani nawet wysuwać przodu do tej wymiany, nie mylę się?

 

dzięki za odp.

 

Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 21:43 ---------- Previous post was at 13:32 ----------

 

Pomoże ktoś ? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności