Skocz do zawartości
matys

jaki akumulator do b4 2.0 8V ADY

Rekomendowane odpowiedzi

ilu amperowy akumulator powinien w nim byc, alternator 70A. teraz mam 42Ah i nie wiem czy nie jest za maly. ewentualnie jaki najwiekszy mozna dac do alternatora 70A??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja podaje 55Ah dla alternatora 70 lub 90A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ilu amperowy akumulator powinien w nim byc, alternator 70A. teraz mam 42Ah i nie wiem czy nie jest za maly. ewentualnie jaki najwiekszy mozna dac do alternatora 70A??

55ah, 60ah będzie wsam raz, ale i sporo większy możesz założyć i nic do tego alternator nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wrzucilem do siory auta 62. optymalny wybor. kreci jak wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale i sporo większy możesz założyć i nic do tego alternator nie ma

Z tą różnicą że może być niedoładowany i to właśnie będzie miał alternator do niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki niedoładowany..........................?

 

 

 

 

W krótkim okresie czasu każdy alternator jest w stanie dać z siebie kilkukrotny prąd znamionowy. Pytanie, czy pasek napędzający wytrzyma takie atrakcje.

Zapewniam, że akumulator o pojemności nawet 160Ah będzie doładowany.

Alternator dobiera się do wyposażenia auta, nie zaś do pojemności samego akumulatora.

Jeśli auto jest full wyposażone w elektrykę, to montowany jest alternator o większym prądzie znamionowym. Sam akumulator zaś jest tylko prawie nic nie znaczącym buforem będącym jedynie stabilizatorem napięcia instalacji w przypadku włączenia kilku dużych obciążeń w jednym momencie.

W bogato wyposażonych w elektrykę autach montuje się większe akumulatory, by można było z nich dłużej korzystać przy unieruchomionym silniku bez obawy, że nie będzie można go uruchomić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale samo nasuwa sie na myśl skoro aku za maly potrafi sie zagotowac to za duży raczej nie doładować poza tym nie będę się kłócił w tej kwestji bo nie jestem specem od akumulatorów,

no i po co ?

Instrukcja podaje 55Ah dla alternatora 70 lub 90A
takie dane w instrukcji nie latwiej było by napisać wkladaj co chcesz lub za ile cie stać ale moze jednak mieli coś na myśli podajac taką pojemność?? Poza tym wszystkim po co firmy np Centra stosują tabele zastosowań aku.

A i jeszcze jedno ciekawe ile osób znalazło by sie zdziwionych ze po zakupie aku po roku czy dwuch latach padał mu akumulator co jest wynikiem niedoładowania

Zapewniam, że akumulator o pojemności nawet 160Ah będzie doładowany
a slyszales kiedys o ograniczonej wydajności alternatora no chyba ze do tego aku bedzie odpowiedni alternator to tak ale nie ma sie co kłócić Święta Idą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, dalej poprostuję.

 

Akumulator sprawny nie zagotuje się, jeśli sprawny jest alternator.

Akumulator zagotuje się w przypadku, gdy jest za duże napięcie ładowania (wymikiem tego jest duży prąd ładowania). Objaw taki powstaje wtedy, gdy akumulator jest uszkodzony (najczęściej zwarta jest jedna z cel). Jeśli rozłożyć wtedy napięcie ładowania (14V na 5 cel), to tak, czy inaczej wychodzi nam 2,8V na celę, co na pewno powoduje gotowanie elektrolitu.

 

Instrukcja jest dla użytkowników, którzy nie bardzo wiedzą, o co biega i tak właśnie zakłada producent, by uchronić się przed ewentualną odpowiedzialnością założenia za małego akumulatora. Wiadomo, za mały akumulator to problemy z uuruchomieniem silnika, uszkodzenia elektroniki podczas kręcenia rozrusznikiem, gdyż akumulator o mniejszej pojemności serwuje nam większy spadek napięcia podczas uruchamiania silnika w porównaniu z akumulatorem o większej pojemności.

 

Zapewniam Cię, że po roku, dwóch, czterech, czy nawet dziewięciu , jak było w moim przypadku na pewno nie będzie objawów niedoładowania, jeśli alternator jest sprawny w 100%.

 

Ograniczona wydajność alternatora........................... nikt nie montuje w aucie akumulatora zupełnie rozładowanego.

Akumulator 160Ah zamontowany w aucie nigdy nie zawiedzie, jeśli nie będziemy jeździć na ............ rozruszniku. Jeśli uda się nam uruchomić auto, to na pewno i ten akumulator będzie naładowany przy sprawnym alternatorze. Poza tym akumulator zawsze będzie w dobrej kondycji, jeśli co kilka miesięcy "poćwiczymy" go rozładowując do ok 50% i ponownie ładując. Jest to najlepszy sposób na utrzymanie akumulatora w dobrej kondycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakiej firmy polecacie. Co powiecie na Centrę, Exide, Bosch???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dieselku to trza patrzec na prad rozruchowy (bo jak za maly to za slabo bedzie krecic) a nie tylko na pojemnosc, ja kupilem do swego sprzeta 74Ah firmy Banner i nie narzekam a smigam juz prawie rok na nim (kumpel mnie namowil do wyboru tej firmy), ale w benzyniaku nie jest potrzebny az tak wielki :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja mam teraz 42Ah i potrzebuje większy, mianowicie taki żeby 70A altek to naładował czyli myslalem o 62-65Ah z tego względu większy bo mam sprzęt audio w aucie który na postoju po 20 minutach grania rozładowuje mi akku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak macie problem z doborem aku to macie tu stronkę z wyszukiwarką która podaje jaki akuś powinien być wystarczy podać marke, model i silnik :ok:http://www.akumulator.pl/dobre-akumulatory/wyszukiwarka-akumulatorow.html

Co powiecie na Centrę

Ta firma to z pewnością ma już wyrobioną b.dobrą opinię, co prawda miałem taki w maluszku ale nie było w nim altka tylko prądnica i śmigał ładnych parę lat aż go sprzedałem razem z tym bolidem ja bynajmniej polecam go zwłaszcza teraz można zobaczyć że sama firma jest pewna swego bo daje niezłe warunki gwarancji na Centre Futura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale i sporo większy możesz założyć i nic do tego alternator nie ma

Z tą różnicą że może być niedoładowany i to właśnie będzie miał alternator do niego.

kolego Martyn wiedzy na ten temat nie masz prawie żadnej, żadnego nie doładowania nie bedzie! możesz sobie zamontować dużo większy aku i jeśli masz właściwe ładowanie w samochodzie tj. 13,8 do 14,5 mierzone z z obciążenie i bez to żadnych problemów nie będzie przec cały żywot aku wiem to nie z książek czy zasłyszanych bajek tylko z własnego doswiadczenia bo tak się akurat składa że pracuje od 10 lat w servisie aku i często montowałem dużo większą poj aku na życzenie klienta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego Martyn wiedzy na ten temat nie masz prawie żadnej
dokładnie z tym że gdy byś czytał uważnie to znalazł byś
poza tym nie będę się kłócił w tej kwestji bo nie jestem specem od akumulatorów
:ok:
od 10 lat w servisie aku i często montowałem dużo większą poj aku na życzenie klienta

Co się nie robi dla klijęta by tylko zarobek był ale sam napisałeś na jego życzenie a nie twoje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem Centrę Future 62Ah, prąd 640A kręci elegancko i radio gra jak trzeba i już mi światła nie przygasają przy wyższej głośności:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew
kolego Martyn wiedzy na ten temat nie masz prawie żadnej, żadnego nie doładowania nie bedzie! możesz sobie zamontować dużo większy aku i jeśli masz właściwe ładowanie w samochodzie tj. 13,8 do 14,5 mierzone z z obciążenie i bez to żadnych problemów nie będzie przec cały żywot aku wiem to nie z książek czy zasłyszanych bajek tylko z własnego doswiadczenia bo tak się akurat składa że pracuje od 10 lat w servisie aku i często montowałem dużo większą poj aku na życzenie klienta.

Wtrącę się troszkę bo istnieje jeszcze coś takiego jak prąd ładowania a co za tym idzie może przeciążenie ,uszkodzenie alternatora ,poza tym obciążenie alternatora ma znaczenie do poprawnego funkcjonowania różnych układów w samochodach ,ktoś projektując samochód brał pod uwagę te parametry . Z punktu widzenia sprzedawcy lepiej jest sprzedać większy (bardziej pojemny droższy) akumulator nie zawsze jest to tak samo dobre dla klienta .Może samochody mające ponadnormatywne zurzycie prądu np. taxi gdzie kierowcy często je odpalają może na małych dystansach a na postoju korzystają z różnych urządzeń lub melomani , którym samochód służy za salę koncertową (na postoju lub holu ) powinni brać to pod uwagę i kupić większy. Bo jakość akumulatora to nie jego wielkość tylko czas przez jaki będzie swoje parametry zachowywał .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności