Skocz do zawartości
Gość nosekdomin

Głośne zawieszenie!!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nosekdomin

Witam mam nietypowy problem ponieważ od jakiegoś czasu zawieszenie przednie chodzi mi nieco głośniej na naszych krzywych drogach. Kontrolowałem wahacze i są w bardzo dobrym stanie i nie mają luzów, potwierdził to mechanik i pracownik stacji diagnostycznej wyginając koła na pneumatycznych takich ruchomych podstawkach. Dodam iż moje auto to kombi z 2003 roku i ma przekulane 150 tyś. Najprawdopodobniej (tak myślę) jest to sprawka może odbojników albo innych gum?? I mam pytanie czy w przednim zawieszeniu są jakieś wymienne gumowe elementy które zużyją się szybciej niż sworznie na wahaczach?? Może są jakieś tuleje?? Proszę o pomoc?? a na marginesie jakie są objawy zużytych końcówek drążków?? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co znaczy '' nieco głośniej''.Zawieszenie zaczyna stukać na nierównościach, natomiast hałas jednostajny może być spowodowany kończącym się łożyskiem koła lub uszkodzoną oponą (bicie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin
Nie wiem co znaczy '' nieco głośniej''

 

:rotfl:

 

Nie chodzi o łożysko i stały hałas, przy wpadnięciu w dziurkę na drodze nie słychać luzów zawieszenia tylko nieprzyjemny dźwięk który słychać wewnątrz auta. Dźwięk powracającego koła na swoje miejsce. Jakby odbojnik ?? Albo zużycie jakiejś gumy która amortyzuje dźwięki powracającego amortyzatora (czy tam jakiejś kolumny) na swoje miejsce. Wiem że skomplikowane jest opisać taki stan i wielu użytkowników może to śmieszyć że próbuje to wytłumaczyć , ale może ktoś poradzi jakie elementy przedniego zawieszenia są wymienne (oprócz wahaczy), czy w ogóle są tam jakiejś tuleje wymienne??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin

Może ktoś posiada rysunek z częściami przedniego zawieszenia taki co zawsze pokazują w kompach pracownicy przyjmujący auto do serwisu. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Czy to jest takie skrzypnięcie? Jeśli tak i pojawia się ono poniżej +5C to najszybciej będziesz musiał wymienić łacznik stabilizatora oraz gumy podtrzymujące stabilizator.

Mam coś takiego bo to niestety często się wymienia w Passatach. Nie z powodu wady czy uszkodzenia ale to jest podatne na wilgośc i wodę z jezdni. Nie jest to droga impreza ale raz na 3 latka warto coś z tym zrobić.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin
zy to jest takie skrzypnięcie? Jeśli tak i pojawia się ono poniżej +5C to najszybciej będziesz musiał wymienić łacznik stabilizatora oraz gumy podtrzymujące stabilizator.

 

O tak tak to będzie ku..a to właśnie, najczęściej gdy jest niska temp poniżej 6 stopni w plusie. Nieprzyjemny odgłos!!! Takie bardziej mocne skrzypnięcie. To już wszystko wiem... i właśnie nasila się gdy mokro jest na dworku. Masz taki oryginalny nowy komplet?? I dzięki za odpowiedz. Właśnie tak myślałem co może zużyć się prędzej przed wahaczami. Czyli niezwłocznie mam to zrobić tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności