Skocz do zawartości
asluka

hamulce - jak to działa?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jeśli chodzi o hamulce w moim aucie to są bdb - wystarczy lekko wcisnąć pedał i auto się zatrzymuje. Pedał jest twardy. Podczas postoju przy zapalonym silniku, wciskam pedał hamulca, po czym robi się on miękki i noga zaczyna powoli lądować w podłodze. Po napompowaniu znowu robi się twardy. Dlaczego tak się dzieje i czy to normalne? Dodam ,że przy wyłączonym silniku po wciśnięciu hamulca pedał jest twardy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jeśli chodzi o hamulce w moim aucie to są bdb - wystarczy lekko wcisnąć pedał i auto się zatrzymuje. Pedał jest twardy. Podczas postoju przy zapalonym silniku, wciskam pedał hamulca, po czym robi się on miękki i noga zaczyna powoli lądować w podłodze. Po napompowaniu znowu robi się twardy. Dlaczego tak się dzieje i czy to normalne? Dodam ,że przy wyłączonym silniku po wciśnięciu hamulca pedał jest twardy.
wyglada na to ze masz zapowietrzony uklad skoro pedal laduje w podlodze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzony układ jest wtedy, gdy pedał jest twardy a auto nie hamuje. Tak przynajmniej mówił niejeden mechanik. Moje hamulce to żylety. Może ten typ tak ma, moze ktoś sprawdził by w swoim aucie czy taka rzecz się dzieje. hamulce są, płyn nie ucieka więc wszystko jest ok. interesuje mnie tylko sam fakt dlaczego tak się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jeśli chodzi o hamulce w moim aucie to są bdb - wystarczy lekko wcisnąć pedał i auto się zatrzymuje. Pedał jest twardy. Podczas postoju przy zapalonym silniku, wciskam pedał hamulca, po czym robi się on miękki i noga zaczyna powoli lądować w podłodze. Po napompowaniu znowu robi się twardy. Dlaczego tak się dzieje i czy to normalne? Dodam ,że przy wyłączonym silniku po wciśnięciu hamulca pedał jest twardy.

 

Witam, widzisz masz ten sam problem, tylko ja go zauważyłem dopiero niedawno po wymianie tarcz i klocków i nie wiem czy to poważny problem czy tak poprostu jest po wymianie hebelków, dla świętego spokoju wymienię niedługo płyn hamulcowy i zobacze czy to coś pomoże żeby ten pedał nie lądował stopniowo w podłodze tylko się twardo zatrzymał w pewnym punkcie i dalej już ani rusz.

to mój temat: Gumowaty pedał hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm zapowietrzony klad jest chyba tez wtedy kiedy wpada Ci pedal jak go dluzej trzymasz przynajmniej mi sie tak wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin
Podczas postoju przy zapalonym silniku, wciskam pedał hamulca, po czym robi się on miękki i noga zaczyna powoli lądować w podłodze. Po napompowaniu znowu robi się twardy. Dlaczego tak się dzieje i czy to normalne? Dodam ,że przy wyłączonym silniku po wciśnięciu hamulca pedał jest twardy.

 

Witam widocznie dużo naszych użytkowników ma z tym problem. Rozmawiałem rok temu podczas badania technicznego z szefem tego zakładu który jest pasjonatem aut, wie wszystko i każde szczegóły o autach zachodnich. I podczas badania zaniepokoiło mnie dlaczego należy tyle i tak mocno wciskać pedał hamulca żeby tylne hamulce zatrzymały koła. Ów spec który ogólnie jest dziwakiem i... w ogóle dziwakiem :P odpowiedział że passaty tak mają: tzn podział siły hamowania na poszczególne koła. Śledziłem kody w wlepkach itp dane i nie mogłem dojść do takiej funkcji ani opcji. Podpadający jest tylko kod 1AT System ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR ukł. Stab. ESP. Widocznie za wszystko jest odpowiedzialna pompa hamulca sterowana komputerowo. I to pewnie z nią mamy takie perypetie. Ja np zauważyłem że jak z daleka zaczynam hamować bardzo delikatnie i w końcu chcę się zatrzymać to muszę mocniej depnąć. A gdy ostatnio rowerzysta wjechał mi pod koła odruchowo i instynktownie w ułamku sekundy wcisnąłem pedał z lekką siłą i od razu był ABS i pisk. I jeszcze tir by mi w tyłek wjechał. I zacząłem o tym zagadnieniu myśleć. Widocznie systemy przerastają naszą logikę. Na początku nie brałem serio tego dziwnego pasjonata i jego wypowiedzi. Ale teraz gdy zaczynam czytać posty o hamulcach składam fakty do kupy i zaczyna pasować że podczas postoju pedał mięknie itp. Tylko zagadką jest jak rozszyfrować działanie tego systemu hamowania? To moje zdanie na ten temat. Mam takie samo zachowanie hamulca jak Ty! Żadnych błędów w kompie ani brak sprawności pompy hamulca ani ABS. Hamulce mam 2x odpowietrzone. Dodam że w nowych peugeotach jest to samo i nawet przy ostrym hamowaniu same załanczaja się awaryjne!!! Pozdrawiam szerokiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin
czy tak po prostu jest po wymianie hebelków

może coś jest nie szczelne?? Czy tarcze są oryginalne?? Może dociski hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja np zauważyłem że jak z daleka zaczynam hamować bardzo delikatnie i w końcu chcę się zatrzymać to muszę mocniej depnąć. A gdy ostatnio rowerzysta wjechał mi pod koła odruchowo i instynktownie w ułamku sekundy wcisnąłem pedał z lekką siłą i od razu był ABS i pisk

 

To sie akurat nazywa BAS czyli asystent sily hamowania. Jesli system rozpozna bardzo szybkie nagle naduszenie hamulca to sam niezaleznie od sily nacisku hamuje auto cala mozliwa sila i zgadza sie wlacza awaryjne zeby CI z tyl wiedzieli o niebezpieczenstwie.Proste jak konstrukcja cepa:)Mam to w B6 ale czy B5 tez to ma? Sprawdze jak sie w B6 zachujwe pedal.Dodatkowo ABS ma cos takiego jak elektroniczne EBV, czyli systemem, który zapewnia optymalny rozkład siły hamowania na poszczególne koła, skracając drogę hamowania i zapewnia to ze auto jedzie prosto jak hamujesz nawet na lodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin
i zgadza sie wlacza awaryjne zeby CI z tyl wiedzieli o niebezpieczenstwie

 

no właśnie to sie nigdy nie załączyło- chyba że nie widziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy tak po prostu jest po wymianie hebelków

może coś jest nie szczelne?? Czy tarcze są oryginalne?? Może dociski hamulca?

 

Tarcze oczywiście wymiarowo oryginalne 282,5mm ale firmy zimmerman standart a klocki idealnie pasują do zacisków firmy ATE co do części to nie upatrywałbym przyczyny, raczej obstawiam płyn albo zapowiertzenie.

A jeśli sugerujesz nieszczelność to czy nie wywaliło by z czasem płynu hamulcowego przez tą nieszczelność, a ja nie zauważyłem żadnego ubytku, poziom w zbiorniczku wyrównawczym pozostaje bez zmian ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności