Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szukalem duzo i nie moglem znalezc podobnego tematu czy do wymiany zarowki licznika w passacie b4 potrzeba wyciagac licznik ? spalila sie ta od wskaznika temperatury i wskaznika paliwa. Jesli trzeba wyciagac to kierownice sciagac trzeba koniecznie. Dzieki za wszystkie odp :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

licznik trzeba wyciągnąć, kierownice tylko opuszczasz w dolne położenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba właśnie nie trzeba, ja wyciągałem kratki wentylacyjne, pod nimi były śruby (chyba wyciągałem też włącznik świateł ale nie pamiętam czy tam była śrubka być może niepotrzebnie), ściągasz plastik, zwalniasz blokadę (łyżkę) kierownicy i opuszczasz ją do dołu. odkręcasz śrubki mocujące przednią szybę zegarów i ją wyciągasz. Masz już dostęp do żarówek które są umieszczone nad zegarami, przekręcasz je i wyciągasz, max 15 minut na wszystko. Za te żarówki chcieli w sklepie 25zł od sztuki więc kupiłem zwykłe z długimi nogami (1,30zł) i te nogi zawinąłem na plastikowych podstawach fabrycznych żarówek. Żarówki takie lub diody są tez na allegro w dobrej cenie więc najpierw się w nie zaopatrz:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hotair wielkie dzieki :padam: ale ja niemam regulacji polozenia kierownicy :( czy tez musze sciagac kierownice wtedy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć zipek. Ja mam B4 też bez regulacji. Kierownicy nie musisz ściągać, Odkręcasz wszystkie śrubki (pod nawiewami itp.) a potem to już trochę gimnastyki, aby wyjąć licznik a potem go wsadzić, jak już wymienisz żarówkę. To dość upierdliwe,zwłaszcza z linką prędkościomierza, ale da się wszystko zrobić bez zdejmowania kierownicy. Na forum są gdzieś posty o tym - na 100% bo sam kiedyś szukałem. Ale przede wszystki - kiery nie musisz wyciągać a do reszty sam dojdziesz - tylko cierpliwości.Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dasz rade bez ściągania kierownicy, licznika nie musisz wyciągać jak pisałem wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Wyłącznik napewno trzeba wyjąć i osłonę gniazda diagnostycznego po przeciwnej stronie ,kratki nawiewu.zamknij nawiewy przed odkręcaniem . żarówka kosztuje ok. 2,50 dioda troszke wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak u siebie chciałem wyjąć licznik to przeszkodził mi w tym właśnie brak regulacji kierownicy. Może i jest to możliwe ale ja dałem sobie spokój i mam tylko podświetlone pół licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hotair jestes wielki :wstyd::padam: mam nadzieje ze sobie poradze :P dobrze ze od zegarka mi sie nie przepalila Damszk do wymienienia zarowki ponoc nie trzeba wyjmowac licznika :PP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adi78

cześć,kierownicy nie musisz ściągać tylko środkową i lewą kratkę nawiewu i przełącznik świateł, pod nimi znajdziesz śruby które trzeba wykręcić dalej poradzisz sobie sam,powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniałem podświetlenie na diodowe żarówki z allegro no i lipa. Świeci to na górną część skali licznika a dolna połowa jest słabo oświetlona. Ta żarówka składa się z diody świecącej ze spiłowanym przodem na 3,5v opornika 440 ohm i diody zabezpieczającej szklanej. Przypadkiem rozwaliłem taką żarówkę i to mi się pokazało. Problem tkwi w tym że światło z boków diody jest kiepskie a przodem nieżle daje i trzeba jednak wlutować to do listwy kierując przód diody do dołu. Znowu biorę się za rozbieranie tego cuda. Aby zdjąć szybę licznika należy po bokach odkręcić po jednej śrubce tak w połowie wysokości i nie trzeba wyciągać licznika z deski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może i lepszy efekt ale nie za tą cenę :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może i lepszy efekt ale nie za tą cenę

Niestety tuningowanie jest drogie dla tego nie wszyscy to robią :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra - to powiedzcie mi jakie są żarówki do oświetlenia licznika w B3 :?: Siedzą 3 szt żaróweczki 12V 1.8W w takich plastikowych cokolikach, ale jaki to jest typ :confused:

Jedna mi się przepaliła, i muszę zmienić. Jak będę miał symbol, to może jakieś diodowe kupię na alledrogo :)

Dzięki

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem diodowe na alledrogo razem z oprawkami i powiem że są to pieniądze wydane niepotrzebnie-w stosunku do żarówek jest słabsze oświetlenie zegarów.

Tak samo zanabyłem do podświetlenia panelu wentylacji diodę mocniejszą, co miała świecić szeroko-niestety również się nie sprawdziła, nawet poświaty nie było na sąsiednie pokrętła.

Zanabyłem żarówki 1,2 W i wlutowałem w oryginalne oprawki, świecą bardzo ładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daniel - zanim zapytałem próbowałem wlutować właśnie taką 1.2W - nie dało sie pobielić ani nóżek w żarówce ani styków w oprawce

:/ Wolałbym jednak znaleźć nowe ... Do lutowania w ostateczności wrócę ...

Ponawiam pytanie : jaki rodzaj żaróweczek do podświetlenia licznika w B3

:confused:

EDYTKA

Znalazłem na alledrogo - BAX7 (diodowe zamienniki 3.69 - 5.00 szt)

:confused:

Edytowane przez Remek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wsadziłem dzisiaj te diody, i efekt mnie jednak nie usatysfakcjonował ... Jedną przy montażu zpsułem, więc na chwilę obecną mam dwie niebieskie diody i białą żaróweczkę

PB210033.JPG

PB220038.JPG

Ale będę dalej walczył - przedłużę nóżki diod i postaram się je lepiej skierować. Chociaż jednak lepszy efekt by dały oryginalne zarówki i wkładka w kolorze niebieskim ...

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, diody to porażka. Świecą słabiutko. Ale co tam, założyłem i więcej tego nie będę dotykał. Diody są praktycznie wieczne więc nie ma tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do kontrolek w zegarach to są tam diody (czerwone) wszystkie sklepy zjeździłem i mówili ze mam wynalazek ( bez komentarza o tych co pracują w sklepach) Kupiłem na allegro, 12 złociszy ( z przesyłką) za dwie sztuki były białe świecące na czerwono i mała średnica, waliły po oczach ( a miały być dobre). Przypadkowo u siebie znalazłem sklep od CB do klamotów do pralek i mieli diody w kolorze i takie jak kupiłem na allegro i kilka rodzajów średnic i takie co same mrugają a wszystko po złotówce.Wstawiłem w zegary i jak oryginalne. Jak szukałem to znalazłem w sklepach motoryzacyjnych żaróweczki te małe od kontrolek ale z długimi lutowalnymi drucikami (takie jak przy diodach) idealnie nadają się by je zamontować w nawiewach wiercąc otwory o średnicy baniek po bokach panelu z pokrętłami. Ja tak zamontowałem niebieskie diody ale efekt marny więc wstawię te nietypowe żaróweczki , dodam tylko że średnica bańki jest ciut większa od tych od kontrolek ale chyba w tym samym rozmiarze co diody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności