Gość bialy78 Zgłoś #1 Napisano 30 Listopada 2007 Witam.Znalazłem podobne tematy ale zapytam konkretnie o moje auto-po zgaszeniu ciepłego silnika po przestygnieciu nie mogę go czasami odpalić.Swiece i przewody nowe.jak ostygnie to zapala.Na porannym rozruchu też są kłopoty tzn.łapie na ok.5 sekund ale szarpie silnikiem(obroty to jakieś 500-600)po czym gaśnie.Dopiero jak podtrzymam gaz przez kilka sekund to zaczyna pracować normalnie.Dzięki za wszelkie sugestie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 30 Listopada 2007 Silnik krokowy, przepustnica, czujnik polozenia walu, czujnik Halla, palec i kopulka rozdzielacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bialy78 Zgłoś #3 Napisano 4 Grudnia 2007 Hm,kopułka i palec nowe a tzw. silnik krokowy sprawny.A gdzie znajdują się czujnik Halla i położenia wału(może być ze zdjęciem)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2007 Czujniki temperatury dla ECU - zasysanego powietrza i płynu chłodzacego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bialy78 Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2007 Będę szukał.Auto jest po diagnostyce ale gość nie miał schematów do tego silnika i dopiero ma poszukać więc jak coś się naprawi to dam znać co mu było.Ewentualnie jeśli ktoś ma schematy to poprosił bym o nie-będzie szybciej.A na razie wielkie dzięki za nakierowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #6 Napisano 13 Lipca 2008 U mnie podobnie jest. Zimny silnik np rano odpala-igła. Pojadę do roboty. Potem coś gdzieś mam jechać czy coś i ciężko mi czasami odpalić..pomaga trochę naciśnięcie pedału gazu. Czujnik Halla- czy może ktoś wskazać gdzie on jest w silniku 1.8 PF? Oraz czujnik położenia wału? Kopułkę wymieniłem oraz palec rożdzielacza, tak samo przewody WN. Obstawiam silniczek krokowy. Może być też powodem zła mieszanka na wolnych obrotach. Reguluje się to taką małą śrubką przy przepustnica. Była ona trochę lużna. Dzięki za info oraz jak by ktoś miał schemat PF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #7 Napisano 14 Lipca 2008 Czujnik Halla- czy może ktoś wskazać gdzie on jest w silniku 1.8 PF? Oraz czujnik położenia wału?To o co pytasz to to samo Hall poprzez wysłanie sygnały określa położenie wału/tłoka, zamontowany w aparacie zapłonowym:) tak w wielkim skrócie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #8 Napisano 14 Lipca 2008 Dziękuję za info. Czy mógłbyś powiedzieć jakie są objawy popsutego czujnika halla? Czy problem opisany 2 posty wcześniej może być objawem psującego się czujnika Halla? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #9 Napisano 14 Lipca 2008 Z tym bywa różnie, ale wciskanie pedału przyspieszenia nijak się ma do poprawy palenia przy psującym się czujniku Halla. Czujnik ten odpowiedzialny jest za wyzwolenie iskry w odpowiednim miejscu położenia wału/tłoka, wysyłany sygnał o obracającym się wale uruchamia pompę paliwa poprzez sterownik, tak więc po włączeniu zapłonu pompka pracuje 1-3 sek i sterownik ją wyłancza, ponownie uruchamia jeśli do sterownika dochodzi sygnał z Halla o obracającym się wale. Hala mozna sprawdzić w ten sposób: *spr. napięcia zasilania - odepnij wtyczkę od CKP ( oznaczenie Halla ) zmierz multimetrem napięcie pomiędzy zewnętrznymi pinami wtyczki czyli 1 i 3 prawidłowe wskazanie to aktualne napięcie baterii jednak nie niższe niż 10V * sprawdzenie sygnału za pomocą diody Led z opornikiem 470k( o ile dobrze pamiętam - ja to robię oscyloskopem ) metoda nieskomplikowana polega na : - wpinamy wtyczkę do aparatu zapłonowego, wkłówamy się dwoma szpilkami w przewody pinów 1 i 2 do nich przyłączamy wspomnianą diodę LED pamiętając o polaryzacjii, obracamy wałem za pomocą rozrusznika, jesli Hall wysyła sygnał dioda będzie pulsować. Tą metodą możemy sprawdzić czy sygnał jest, ale do właściwego pomiaru nalezy użyć oscyloskopu w celu podglądnięcia kształtu fali wysyłanej przez Halla. Przy tej procedurze wskazane jest wyjąć przekaźnik pompy paliwa aby podczas testu nie została wstrzykiwana benzyna, w przypadku kiedy nie dochodzi do zapłonu niespalona niszczy nam katalizator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #10 Napisano 14 Lipca 2008 Dzięki za wyczerpującą wypowiedz. Mój passacik jest super. Ma swoją moc, przyspieszenie, silnik czyściutki, tylko właśnie czasami tak jak odpalam już na rozgrzanym silniku ma problemy. Tak ciężko mu odpalić....przez 2 czy 3 sekundy a jak odpali też czasami słychać takie jakby "ŁUP" uderzenie . Jak zaskoczy to już gitara, super praca silnika. Szukam przyczyny. Obstawiam właśnie czujnik Halla ( pisało właśnie parę osób, że przy ciepłym silniku, to może być problem). Jeszce przychodzi mi do głowy ten czujnik co pisałeś o nim w innym poście...."przełącznik termiczny pojazdów z hakiem holowniczym..." http://i43.photobucket.com/albums/e369/lubsko/052908180753-1.jpg Na innym forum ktoś napisał, ze ma taki sam silnik i to było powodem. Inaczej go nazwał "...czujnik przykręcony do pokrywy klawiatury tuż przy odpowietrzeniu silnika..." Niedawno spaliła mi się pompa paliwa a nawet dwie ale to chyba nie ma związku z tym. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #11 Napisano 14 Lipca 2008 Ten czujnik o który pytasz nie bierze udziału w sterowaniu silnikiem,jak pisałem jego zadaniem jest ochrona listwy paliwowej przed przegrzaniem i jednocześnie obniżenie temperatury komory silnikowej. Musisz wziąć pod uwagę że na forum większość to furmowicze bez zacięcia do mechaniki i z niewielką wiedzą, choc ogromną chęcią rozwiązywania problemów.Na forum jest masę pożytecznych informacji ale więcej chyba bzdur, wynikających z niewiedzy, więc należy brać to pod uwagę.Jeśli ktoś twierdzi że ten czujnik wpływa na zapalanie silnika zapraszam do merytorycznej dyskusji, takie stwierdzenie jest bzdurą! Wystarczy analiza systemu sterowania silnikiem aby obalić tę teorię. Myślę że twoje problemy z odpalaniem leżą po stronie złego ustawienia zapłonu. Wobec tego mam pytanie zagadkę - czy prawidłowo podaję ustawienie zapłonu dla silnika 1.8 PF system Bosch Digifant ML6.1/ML6.4 Warunek sprawdzania: silnik posiada optymalną temperaurę pracy _ temperatura oleju 80 C Wyprzedzenie zapłonu 6+-1 stopnia 2000-2500rpm sprawdzane lampą na znakach odniesienia na kole zamachowym, celowo pominąłem ważny element sprawdzania - jaki kto zgadnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #12 Napisano 14 Lipca 2008 Pisałem o tym czujniku bowiem jak wiesz przeczytałem, że ktoś po jego wymianie, naprawił usterkę, która do złudzenia przypominała moją. Pozwolę sobie zamieścić link do wątku w celach tylko i wyłącznie poglądowych: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic336936.html Mówisz, że mam żle ustawiony zapłon. Hmmm więc czas podjechać do jakiegoś mechaniora. Wiele rzeczy robię przy moim pasku sam i daje mi to satysfakcję. To forum jest super i wiele ludzi uratowało już. Czy podczas wymiana palca rożdzielacza oraz kopułki można przestawić zapłon? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #13 Napisano 15 Lipca 2008 u mnie ciezko palił 2E jak miałem strzelony regulator cisnienia paliwa - poprostu silnik sie zalewał... do tego przydymiał na czarno i palił duzo... u mnie jasne ze to on stało sie po zdjeciu wezyka od podcisnienia - polało sie paliwo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #14 Napisano 15 Lipca 2008 Dziwne bo gdy odłączyłem ten "czujnik" to samochód zapala o wiele lepiej i to bez znaczenia czy ciepły czy zimny. http://i43.photobucket.com/albums/e369/lubsko/052908180753-1.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #15 Napisano 15 Lipca 2008 Poszukam i podeślę schemat podłączenia tego czujnika, co może mieć wspólnego z zapalaniem czujnik który tylko w przypadku przekroczenia temperatury wysyła sygnał do cewki przekaźnika wentylatora?NIC. Przyłóż kabelek od czujnika do masy a włączy się wentylator na pierwszy bieg! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2008 Też sądzę, ze nie ma nic wspólnego. Nie wiem. Zgłupiałem. Dotykając masy załącza się wentylotor to wiedziałem. Dziwne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #17 Napisano 15 Lipca 2008 Schemat sterowania silnika PF. Konia z rzędem Temu kto dopatrzy się że ten czujnik wysyła sygnał do ECM!!!! i wpływa na układ sterowania!!! Czujnik jest na schemacie okablowania ogólnego!!! w sterowaniu silnika go brak, bo jego działanie nie bierze udziału w sterowaniu pracą silnika.Amen. Dok2.doc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #18 Napisano 15 Lipca 2008 Amen bracie Amen. Pojadę na ustawianie zapłonu oraz może póżniej nad czujnikiem Halla ( kasa) Co do czujnika. Czy jest taki czujnik co podaje informację do kompa o temperaturze silnika a ten dopiera mieszankę ( chodzi mi o rozruch). Jak odłączyłem jedną wtyczkę podczas pracy ( ta przy króćcu) to obroty się podnosiły jakby załączało się ssanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #19 Napisano 15 Lipca 2008 No właśnie ten czujnik masz na schemacie, dwupinowy niebieski skrót jego nazwy to ECT, on wysyła sygnał o temp. silnika. Mogę podać Ci wartości temperatur i rezystancję czujnika w różnych temperaturach Prawidłowa rezystancja czujnika ECT silnika 1.8 PF dwupinowy niebieski. Metoda sprawdzania: czujnik w naczyniu z cieczą o określonej temperaturze, mierzymy pomiędzy oboma pinami, multimetrem. 0 st C> 5000-6500 Ohma 10C> 3250-4250 20C> 2200-2800 30C> 1500-1950 40C> 1000-1400 50C> 725-925 60C> 540-675 70C> 380-480 80C> 275-375 90C> 220-280 100C> 170-220 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vander Zgłoś #20 Napisano 15 Lipca 2008 Tak zrobię. Dzięki. Widać, ze masz pojęcie. Tak dla ścisłości wtyczka nr. 1: Zgadza się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach