topek Zgłoś #1 Napisano 30 Listopada 2007 Witam Od roku jestem szczesliwym posiadaczem paska z 2003. Widac w profilu z reszta jakiego. Kupilem swiadomie auto trzyletnie z przebiegiem 181kkm. Nie szukalem tzw okazji Auto od roku spisuje sie swietnie. Wymienilem olej silnikowy, filtry i leje rope i plyn do spryskiwaczy. Soweit so gut.. Chcialem, zgodnie z waszym zaleceniem wymienic olej w skrzyni automatycznej. Pojechalem 13.04 do firmy autoprecyzja.pl pod warszawe (w piatek 13-tego! i mnie w drodze powrotnej ustrzelili 115km/h@70km/h). Tam pan wsiadl ze mna do auta zrobil rundke po gownianej gierkowce i powiedzial: "Skrzynia gdzies cisnienia nie trzyma, podczas wrzucania na D jest szarpniecie (wedlug mnie nie ma, ale ok). Wiec wypadaloby wymienic oprocz oleju, komplet uszczelnien, a jak juz sie skrzynie wyjmie, to dobrze wymienic jakies zebatki (czy jakos tak), koszt calosci (olej, komplet uszczelnien, zebatki/tarczki i robocizna) to 3000zl) Auto trzeba zostawic na 2 doby. A ze nie mialem czasu to nie zostawilem auta. I jezdze tak od kwietnia. Zadnych objawow pogorszenia dzialania skrzyni (np mocniejsze szarpanie) nie zaobserwowalem. Przeczytalem ten watek: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/lizgajacy-sie-tiptronic-vt20280,7.htm i tam kolega Altima napisal, ze za 3400zl mechanik pod legnica (ktorego chwalil) wstawil mu zregenerowana skrzynie z polroczna gwarancja, bez limitu kilometrow. Auto ma w tej chwili przebiegu 200.000km Zadnych negatywnych (moim zdaniem oczywiscie) objawow skrzyni nie ma Olej w skrzyni byl wymieniany w aso volkswagena przy 60kkm (mam to w ksiazce serwisowej). Zatem moj pasek jezdzi na tym oleju od 140kkm. Dobrze jezdzi I ja tak sobie sprytnie zakombinowalem. Jak mi sie cos ze skrzynia bedzie dzialo zlego, to po prostu pojade do pana pod Legnice i za 3400 wstawi mi skrzynie po regeneracji (moja sobie wezmie?). Bo po co mam w tej chwili wyskakiwac z 3000zl skoro skrzynia moze kolejny rok tak pojezdzi? A co zrobilibyscie wy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 30 Listopada 2007 zmieniaj olej i smigaj. jezdzisz autem codziennie i czujesz czy szarpie czy nie. jesli mowisz, ze nie, to znaczy, ze skrzynia raczej ok. nie ma co sie w koszty pakowac. jak bedzie miala zamiar pasc to bedzie dawaly wyrazne znaki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #3 Napisano 30 Listopada 2007 Zgadzam sie z przedmówcą, skoro Ty nic nie wyczuwasz to pewnie chcieli Cię naciągnąc na kase, i napewno jeżeli coś sie bedzie działo złego to sam to zauważysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lelon Zgłoś #4 Napisano 30 Listopada 2007 ehmm, mój ojciec też był u nich swoją 728iA bo rzekomo są najlepszymi fachowcami od automatów... Problem był w tym, że skrzynia zaczęła niepotrzebnie "przeciągać" biegi. Koszt naprawy wycenili na min. 3000zł jeżeli wszystko inne niż "kosz"(?) byłoby ok. Ojciec potrzebował auta i miał zamiar odstawić BMW w następnym tygodniu, ale coś go tknęło i pojechał jeszcze do innego warsztatu gdzie coś zrobili za 200zł i skrzynia znów pięknie zmienia, a było to pare m-cy temu(dlatego nie pamiętam szczegółów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waaj Zgłoś #5 Napisano 30 Listopada 2007 Sam sobie odpowiadasz Zmieniaj olej jak radzą przedmówcy i śmigaj do oporu Panowie w ww. warsztacie cennik mają od 3000 w górę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2007 po tym co czytam to mam wrazenie ze warsztat o ktorym mowa kasuje nawet za wyrysowanie na nowo literek oznaczen biegow 3000 darujcie sobie takich specjalistow.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lelon Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2007 no troche w tym prawdy jest, bo w tej firmie, jezeli cokolwiek jest nie tak ze skrzynia to licza od razu 1850zł za wyjecie + kazda dodatkowa czynnosc tez jest drogo wyceniana, krążą o nich pozytywne opinie, ale moze byc to na tej zasadzie, ze ktos kto wydal np. 5000zł za naprawe musi byc zadowolony, a jak nie jest to tego nie pokazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2007 Olej w skrzyni byl wymieniany w aso volkswagena A mnie w ASO wmawiali, że nie wymienia się oleju Zresztą wielokrotnie było o tym na forum. Ja za namową innych userów wymieniam i olej i filtr a na ASO w tej materii nie patrzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #9 Napisano 1 Grudnia 2007 Kazdy olej sie wymienia, przeciez to logiczne ze kazdy olej z czasem traci swoje wlasciwosci nie jest wieczny, kwestia co jaki czas... slyszalem opinie ze w paskach co 150 tysi powinno sie wymienic olej, ale czy jest to pewne to nie powiem. pozdrawiam tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #10 Napisano 1 Grudnia 2007 Ja mam podobny dylemat czy jechac cos robic czy jezdzic normalnie. Rok jezdze i nic sie nie zmienia to co moim zdaniem jest zle. TO jak jade np. 40km/h na 3 i wtedy depne w podloge to robi redukcjhe i szarpnie. Czy u Was tez cos takiego jest? Mowie tylko przy takim depnieciu jak nastepuje redukcja. Czym to moze byc spowodowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2007 No ja byajmniej nie spotkalem sie ze skrzynia ktora w sytuacji gwaltownego przyspieszenia i redukcji by nie szarpnela, mnie sie to wydaje normalne, ale moge sie mylic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #12 Napisano 1 Grudnia 2007 No wlasnie ja tez tak mysle, to jest tak samo jak z manualna tez szarpnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2007 Jeżeli chodzi o szarpanie, to u mnie nie szarpie przy redukcji 5->4 czy 4->3. Ale jeżeli jadę sobie np 80km/h na 5 biegu i wcisnę pedał w podłogę przy wyprzedzaniu, to skrzynia redukuje z 5 na 3 i wtedy szarpnie. Nie wiem czy to jest O.K. Po za tym biegi w górę zmienia płynnie, bez szarpania, no może na zimnym silniku to jest odczuwalne bardziej, ale jak się olej rozgrzeje jest O.K. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2007 Dokladnie tak chodzi o redukcje na 3,2,1. Chociaz na forum pamietam wyczytalem ze 1,2,3 te biegi najszybciej sie wyrabiaja i tam jest najwczesniej czuc szarpniecie. Ale chyba najlepiej to jezdzic i sie nie martwic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2007 Ja w sumie tak dokładnie sie nie przyglądałem zmianie biegów, ale chyba nic nie szarpie, bo wtedy na pewno bym zauważył, jak wcisne gaz "do podłogi" to słysze po obrotach redukcje. ale szrpnięć nie zauważyłem, pomimo że mój samochodzik jest troszke wiekowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość magajwer Zgłoś #16 Napisano 2 Października 2008 moim zdaniem mechaników do naprawy skrzyni automatycznych jest niewielu i dlatego naciągają nas na kasę za rzekome naprawy, kupiłem ostatnio w niemczech pska 2001r z defektem skrzyni po odpaleniu i wrzuceniu D samochód nie miał siły ruszyc po dodaniu gazu i osiągnięciu około2000 obrotów czuc było szarpnięcie i dopiero samochód ruszał i zmieniał biegi prawidłowo po zgaszeniu silnika zpowrotem się blokowało,i taki manewr z osiąganiem 2000 obrotów trzeba było zawsze powtarzac przed rozpoczęciem jazdy.W warsztacie na wstępie naprawę wyliczyli na 3000 zł najmniej. Rozebrałem skrzynię na części pierwsze i okazało się że przyczyną takiego zachowania było wyłłamanie się zabezpieczenia tarczek w koszyku tarczek przedostatniego koszyka -kompletny koszyk kupiłem w hurtowni SAMKO w Węgrowie za 400zł i po sprawie skrzynia jak nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek Zgłoś #17 Napisano 2 Października 2008 Cze. koledzy. U mnie skrzynia w automacie jak jest zimna chodzi dość powolnie, tzn. trzeba chwilke czekać zanim włączy bieg i ruszy. Po rozgrzaniu jest wszystko ok. Czy to tak ma być? Jest to mój pierwszy automat. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O Zgłoś #18 Napisano 2 Października 2008 Witajcie koledzy! W moim tiptronicu zauważyłem , że w momencie wejścia na 3 bieg skrzynia robi to jakby na 2 razy. Zmiana następuje ok 2400 obrotów spada na ok. 2000 obr i po chwili dopiero na ok 1500 - o czym to świadczy? Z góry dziękuję za sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel1 Zgłoś #19 Napisano 5 Października 2008 Podłączę się, u mnie jest tak samo, choć nie zawsze jest to wyczuwalne. Ta trójka "na dwa razy" jest gdy bardzo delikatnie przyspieszam. Przy dynamicznym starcie tego nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość anusia257 Zgłoś #20 Napisano 5 Października 2008 Podłączę się, u mnie jest tak samo, choć nie zawsze jest to wyczuwalne. Ta trójka "na dwa razy" jest gdy bardzo delikatnie przyspieszam. Przy dynamicznym starcie tego nie ma. Te tiptronic'i w passacie juz tak maja;) Niestety trzeba to tlerowac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach