Skocz do zawartości
Gość solmark

Czujnik położenia przepustnicy.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość solmark

Witam wszystkich. Chodzi mi o ustawienie tegoż czujnika. Mam paska z silnikiem PF. Kiedyś ratowałem się tym czujnikiem (wsadziłem tam paluszki) jak gaz zaczął knocić mi pracę silnika. Coś tam sobie pomogłem bo po zabiegu jeżdżę już parę miesięcy ale wrodzone szukanie dziury w całym nie daje mi spokoju. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie ustawiony jest ten czujnik nominalnie? Znalazłem oczywiście na tym forum linki do stron z wiadomościami ale nie w naszym ojczystym i co się za to wezmę to po jakimś czasie wszystko mi się plącze. Czy w ogóle jest możliwe ustawienie tego czujnika do wartości nominalnych po rozregulowaniu go?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnikiem położenia przepustnicy jest potencjometr.

Obraca się on razem z przepustnicą. Istotą poprawnej pracy całego układu jest adaptacja przepustnicy czyli zapamiętanie przez sterownik silnika wartości, jakie pokazuje potencjometr w kilku charakterystycznych punktach pracy. Wartości te mogą być różne, ponieważ nie da się wyprodukować dwóch identycznych potencjometrów. Dlatego też sterownik musi zapamiętywać wartości których się nie zapisuje w sterowniku w trakcie jego pierwotnego programowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Wnioskuję, że jednak się ustawia. Kiedy to robiłem sprawdzałem napięcie (w książkach serwisowych wartości podawane są w omach). Pamiętam, że kiedy pierwszy raz tam zajrzałem, przy zamkniętej przepustnicy na czujniku było 0,64 V. Miałem wtedy problem z wieszającymi się obrotami przy wartości gdzieś w okolicach 1200 obr/min. Obniżyłem napięcie do 0,50 V i problem zniknął. Poeksperymentowałem jeszcze i zaobserwowałem, że gdy napięcie obniżę do 0,40 V to obroty są ok. ale dodając gazu silnik z 800 obrotów wskakuje od razu na 2000. W końcu wyszło że optymalnie jest przy napięciu 0,56 V. Wiem teraz, że nie trzeba było ruszać tego czujnika a tylko dobrze wyregulować parownik gazu i przyszło mi do głowy, że ustawię wartość nominalną TPS i do niej wyreguluję gaz. Tylko jaka ta wartość nominalna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, co ja mam w podpisie (dane auta i silnika).

Jeśli rocznik "podchodzący" pod diagnozę sprzętem, to VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Uzupełniłem podpis. Nie podpinałem auta więc nie wiem czy można zdiagnozować. W każdym bądź razie mam w tunelu środkowym dwie wtyczki. Na forum znalazłem różne opinie. Jedni piszą że można zdiagnozować silnik, inni że tylko skrzynię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

System wtrysku Digifant a więc niestety diagnoza silnika sprzętem i kodami migowymi praktycznie niemożliwa. Wszelkie nastawy i pomiary za pomocą śrubokręta i dobrego miernika.

Zdaje się, że obrałeś najlepszą metodę regulacji silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Kto mi pomoże to rozszyfrować? Szczególnie chodzi mi o czujnik przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solmark

Dobra. Sam rozszyfrowałem. Jak się bardzo chce to jednak można wiele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności