Skocz do zawartości
stanley 24

Przednie zawieszenie

Rekomendowane odpowiedzi

Postawiłem auto u mechanika na zawieszenie. Przy skręcaniu w prawo lub w lewo strasznie zgrzytało po obu stronach. Raz z prawej strony raz z lewej. Druga sprawa to jadąc na wprost po bruku i zaczynając hamoawanie zaczynało strasznie drgać po obu stronach, stukać. Wymienił dwa przguby dwa wachacze jeden łącznik. Po próbnej jeździe skręcając w lewo lub prawo brak zgrzytu czyli jest ok. Ale pozostały stuki przy jeżdzie po bruku. Pytanie czy to mogą być amory? Proszę o rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mirstef

Nie doradzę Ci niestety bo sam mam podobny problem może Ty mi doradzisz. Gdy mój samochód jest suchy strasznie skrzypi po prawej stronie w zawieszeniu, wymieniłem wahacz i poprawy brak. podejrzewam że jest to wina łącznika w kształcie litery C ale nie jestem pewien. Po przejechaniu przez jakąkolwiek wodę skrzypienie znika. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze niemam zielonego pojęcia co chodzi o zawieszenie. Dlatego wylądowałem u mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stanley 24, dobry mechan podnosi auto i wie jak sprawdzic zawieche ,chyba zmien mecha :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym sprawdzić czy to co on powiedział jest to prawda czyli że to są amortyzatory.

A czytając wasze rady dla innych pomyślałem że i ja poradze się was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki czemu nie używacie wyszukiwarki i zakładacie po raz "n"-ty takim sam temat :[ przeciez o stukach w zawieszeniu jest bardzo duzo wątków choćby ten stuki w zawieszeniu troche gimnastyki chłopaki :ok: miłej lektury...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skorpion1vw

Mirstef u mnie też bardzo skrzypiało przednie zawieszenie ale nic nie wymianiałem bo i po co skoro tylko piszczy a wbiłem się w gumę, w połączenie (jabłko)strzykawką z olejem i po sprawie rok jeżdżę i nic ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym dokładniej przyjrzeć się zawiasom w Waszych autach !!! Też mi skrzeczało podczas jazdy, podejrzewałem łącznik stabilizatora i przez długi czas nic z tym nie robiłem - wiadomo, ten typ tak ma. Dopiero na szarpakach na stacji diagnostycznej wyszło, że uwalony mam dolny przedni wahacz. Tak dokładnie, to rozerwana jest osłona sworznia, woda i piach wyparły smar i stąd efekty dźwiękowe podczas jazdy. Prawie jak furmanka :D. A najlepsze jest to, że przez to zgrzytanie nie było słychać stuków sworznia. Dlatego marsz na szarpaki i sprawdzać co się u Was dzieje :) !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzypienie podczas skrętu kół oraz podczas naciśnięcia na błotnik w okolicy przedniego zawieszenia , to nic innego jak kończący się powoli żywot wahaczy (najczęściej dolne).Zgadzam się z kolegą ''skorpion1vw'' , że wstrzyknięcie bardzo cienką igłą strzykawki np. silikonu w sprayu lub wd 40 powoduje całkowity zanik odgłosów z zawieszenia.W sworzniach wahaczy nie ma grama smaru ( wkładka teflonowa oraz sworzeń). A stuki podczas jazdy po bruku może powodować wiele elementów zawieszenia np. przekładnia kierownicza,tuleje gumowe drążka stabilizatora czy też łączniki stabilizatora.Łączę pozdrowienia.:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat, otóż od jakiegoś czasu mam dziwne stuki w przednim zawieszeniu, trudno stwierdzić czy prawa czy lewa strona, najbardziej objawia się to np: jadę wolno na drugim biegu, odejmuję nogę z gazu i powtórnie dodaje pyknięciem pedału gazu słychać wyraźnie popukiwanie, piszę dlatego że odwiedziłem stację diagnostyczną i fachowiec całkowicie wykluczył luzy zawieszenia, ręce opadają, a i jeszcze jedno przejeżdżając przez próg zwalniający też słychać wyraźnie puknięcie. Pomóżcie koledzy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

batsap mam tak naprawdę ten sam problem. Popukiwanie zawieszenia (mam wrażenie, że to prawa strona, ale głowy nie daję) przy wolnej jeździe. W ubiegłym roku oddałem samochód do mechanika, żeby mi przejrzał przód i wymienił co trzeba. Oddał mi auto i powiedział, że zawieszenie jest ok-luzów nie ma. Jak coś mi puka to już ewentualnie amortyzator, ale jakoś bez przekonania a pieniędzy w błoto nie chciałbym wywalać. Ostatnio zauważyłem dziwną zależność. Jak samochód postoi dłużej np 2-3 dni (najlepiej jeszcze jak jest zimno) to od razu po rozruchu przód klepie strasznie na niewielkich nierównościach. Po przejechaniu 50-100 km stukanie zupełnie ustaje... Pytanie do znawców: Czy tak faktycznie może zachowywać się zużyty/uszkodzony już amortyzator? Na stacji diagnostycznej przy przeglądzie diagnosta nie widział żadnych problemów...

Edytowane przez piotereq21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
batsap Na stacji diagnostycznej przy przeglądzie diagnosta nie widział żadnych problemów...

 

mi ostatnio diagnosta powiedział, że do wymiany tylnie amory, przód ok.

wczoraj mymieniłem wszystkie dla spokoju, po zdjęciu przodu okazało się, że nie pracował żaden..

 

---------- Dodano o 11:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:35 ----------

 

Na stacji diagnostycznej przy przeglądzie diagnosta nie widział żadnych problemów...

 

mi ostatnio diagnosta powiedział, że do wymiany tylnie amory, przód ok.

wczoraj mymieniłem wszystkie dla spokoju, po zdjęciu przodu okazało się, że nie pracował żaden..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam też miałem takie popukiwanie i co się okazało po zmianie kół na letnie zawsze jedna śruba w kole zabezpieczająca się popuszczała i popukiwało jak dokręciłem wszystko ok i znowu więc musiałem wymienić tę felerną śrubę i wszystko ok. a też myślałem że stuki pochodzą z zawieszenia więc dobrze czasem sprawdzić śruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM, TO JA TEZ SIE PODEPNE. WYDAJE MI SIE ZE NIC NIE STUKA, EWENTUALNIE MOZE LEKKO PISZCZY NA DZIURACH ALBO PROGACH, ALE ZA TO ZJADA MI OPONY PRZEDNIE OD ZEWNETRZNEJ STRONY, USTAWIALEM ZBIERZNOSC KILKA RAZY I NADAL TO SAMO! MYSLICIE ZE TO CZAS NA REMONT WACHACZY Z PRZODU, BO MECHANIK DODAM ZE ANGIELSKI POWIEDZIAL ZE WACHACZE OK, AUTKO MA NAJECHANE OK 250TYS KM ROWNIEZ PO POLSKICH DROGACH CHOCIAZ ANGIELSKI WCALE NIE SA LEPSZE JUZ TERAZ!

pROSZE O POMOC BO NIE WIEM CO MAM ROBIC!

 

Z GORY DZIEKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirek nie krzyczymy ( duże litery ) , jeśli masz wybity którykolwiek wahacz to na bank powyżej 110km będziesz czuł drgania kierownicy jeśli nie to radzę pojechać na pomiary geometrii auta w celu wykluczenia krzywym podluznic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mirek nie krzyczymy ( duże litery ) , jeśli masz wybity którykolwiek wahacz to na bank powyżej 110km będziesz czuł drgania kierownicy jeśli nie to radzę pojechać na pomiary geometrii auta w celu wykluczenia krzywym podluznic.

 

 

Nie zgodzę się z Tobą. Ja mam do wymiany wahacze po obu stronach ( banany ) i do tego drążki kierownicze i jadąc ok 130 km/h kierownica nie drży. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , moze troche stary temat, ale mam problem "Podczas skrętu kierownicą w lewo lub w prawo na postoju występuje takie głuche tąpnięcie " bylem u mechanika i sprawdzil na stacji diagnostycznej samochod - koncowka drazka kierowniczego wybita - wymienilem obie strony + sprezyny i amortyzatory i ...... nic sie nie zmienilo , dalej slyszalny jest stuk - przy kreceniu kierownicy na postoju

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie dotyczy b5? dział b5 mamy niżej ;) a co do samej usterki przychodzi mi do głowy może górne mocowanie amortyzatora - łożysko mc persona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
górne mocowanie amortyzatora - łożysko mc persona...
też bym na to stawiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może maglownica na śrubach przeskakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności