Gość Welsiu Zgłoś #1 Napisano 22 Listopada 2007 witam wszystkich uzytkownikow ! niedawno pisalem ze mam problem z temp. silnika. nie nagrzewal mi sie do temp. 90stopni, wymieniony zostal termostat. niby nic nie pomoglo lecz pewnego dnia patrze a tu wszedl na rowne 90. mysle sobie no to super kilka dni pozniej jade i zaswieca sie kontrolka cisnienia oleju, trzy gongi i miga.... zaraz stop, zgaszony silnik, maska w gore.... patrze... wezyk powrotny do zbiorniczka wyrownawczego plynu chlodniczego az drzy, bulgocze w zbiorniczku wyrownawczym... odkrecam kurek i masa pary !! dymi sie z 10min i zeszla polowa zbiorniczka plynu. musialem dojechac do domu (1kilometr), odpalilem i dojechalem. i teraz co ? co mu sie stalo ? olej jest... wiec skad kontrolka ? i co z tym plynem ? dlaczego sie zagotowal ? podlaczylem pod kompa i wyswietlilo mi 6 bledow - 00561 - podawanie mieszanki - 01249 (50,51,52) wtrysk na cylindrze 1,2,3,4 ale to okreslil mi elektryk (od zawsze ten blad), ze to od immobilaisera, jak odpale i mi zgasnie nagle to ten blad sie zalacza (sporadycznie - raz na miesiac moze - 16501 P0117 Engine Coolant Temp. Sensor (g62) - signal too low no ten slynny czujnik... czy on jest powodem tego wszystkiego ? tyle sie o nim naczytalem ze juz sam zglupialem... a temp. teraz stoi rowne 90... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2007 No to teraz uważaj na motor może byc uszczelka pod głowicą walnięta. Ale zastrzegam może to byc coś mniej ważnego niech się wypowiedzą fachowcy np. Hani Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2007 A co sie dzieje jak zimny silnik odpalisz w zbiorniczku ?Jak dalej "bulgocze" ?czy jest OK az do momentu przegrzania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2007 J@ceq, bylem u znajomego mechanika i wykluczyl wadliwa uszczelke pod glowica (rowniez na poczatku o tym myslalem) jak mi o tym powiedzial to sie troche uspokoilem (koszt naprawy mniejszy, z tym, ze nie koniecznie) wiec narazie odrzucmy ta opcje ... marek664, na poczatku... w sumie nie wiem, nie zwracalem na to uwagi przed przegrzaniem ale wydaje mi sie ze spokoj... na zimnym jest ok. nie ma tego bulgotania. cisza. jedynie na poczatku troche zawory slychac i pozniej sie uspokajaja... chyba ze to cisnienie oleju ? tylko co ma do tego zagotowanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 22 Listopada 2007 To, że olej ma za wysoką temperaturę - tak sądze. A skoro ustaliłeś przyczynę, to się nie zastanawiaj. Wymień czujnik. No i temu nowemu termostatowi - też bym się jednak jeszcze raz przyjrzał. Nawet w "serwisówce" w każdym miejscu są podawane oba te elementy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu Zgłoś #6 Napisano 22 Listopada 2007 Danek75, no tak czujnik wymienie, dzisiaj juz nie mialem jak. narazie passia nie tykam. dostane czujnik, wymienie i sie zobaczy, ale i tak nie pasuje mi to ze przez czujnik plyn mi sie zagotowal... cos czuje ze jak zwykle bedzie to bardziej zlozony problem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2008 Cześć Postępuj według poniższej instrukcji: 1) Spuść wodę z chłodnicy 2) Odkręć wejście gdzie jest termostat sprawdź w jakim jest stanie pompa wody, bo u mnie w audi a4 1.6 szlag ją trafiło i właśnie przez ten mały otwór gdzie jest termostat sprawdziłem stan pompy wodnej i okazało się że jest pęknięta. Ruszałem przednim kołem co napędza pompę wody i sprawdzałem czy się kręci w środku ten wirnik i okazało się że nie. 3) Jeżeli pompa wody jest sprawna to poskręcaj to z powrotem i zalej wodą 4) Na zimnym silniku sprawdź górny i dolny wąż muszą oba być zimne 5) Zapal samochód 6) Czekaj aż się nagrzeje i sprawdzaj górny i dolny wąż. Musi być tak, że górny jest ciepły a dolny zimny aż do temp. 90 stopni, potem obydwa muszą być ciepłe. W międzyczasie patrz na wskaźnik temperatury nie może iść ponad 90 stopni oraz sprawdzaj czy nie są za bardzo gorące przewody. Przewody te nie mogą być za bardzo twarde. W ten sposób sprawdzisz termostat czy jest dobry. Możesz również sprawdzić czy idzie woda do nagrzewnicy muszą te przewody być ciepłe obydwa, jeżeli nie są to odkręć ten co ma kropkę u góry to jest odpowietrznik, musi tam wylatywać woda 7) Sprawdź stan wody w zbiorniczku wyrównawczym 8) Sprawdź czy cała chłodnica się nagrzewa 9) Podmień czujnik temperatury wody na nowy lub 100% sprawny i wróć do pkt 4 10) Jeżeli wszystkie te powyższe są ok to zostaje uszczelka lub pęknięta głowica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2008 zobacz na datę ostatniego postu, myślę że autor już dawno poradził sobie z problemem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #9 Napisano 18 Września 2008 szkoda ze nie napisal co bylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #10 Napisano 18 Września 2008 cześć no macie racje, ale może się przyda jak ktoś będzie szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil541 Zgłoś #11 Napisano 28 Stycznia 2012 Witam Was Wszystkich Ja Mam Ten Sam Problem Pomóżci ! I Powiem jeszcze Ze Raz mam Ciepłe Powietrze W Kabinie A Raz Nie ! ! I Dodam Jeszcze Że Przed Wymianom płynu Na Zimowy Tego Nie Było ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! HELP ! ! ! ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach