Gość dorota Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2007 Mam problem z ogrzewaniem. Prosze o podpowiedź, gdzie w pasacie B5 z 2000 r znajduje sie czujnik temperatury wewnętrznej> Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darko Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2007 jeśli jest to klimatromik to jest w panelu od klimy chyba po lewej stronie w małej kratce jest zintegeowany z panelem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2007 jest kilka czujników temperatury wewnętrznej, dwa z nich są w panelu climatronik, jaki masz problem ,jakieś błędy ?? Tutaj masz opis jak przeprowadzić samodiagnozę klimatronika.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2007 Czujniki są po obu stronach panelu climatronika i na podszybiu między otworami nawiewu. Inne nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #5 Napisano 20 Listopada 2007 J@cku - czujnik pomiedzy nawiewami w podszybiu - to jest czujnik naslonecznienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #6 Napisano 21 Listopada 2007 J@cku - czujnik pomiedzy nawiewami w podszybiu - to jest czujnik naslonecznienia Ale ma wpływ na temp wewnątrz i działanie klimatronika. A koleżanka pytałagdzie w pasacie B5 z 2000 r znajduje sie czujnik temperatury wewnętrznej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #7 Napisano 3 Czerwca 2008 Witam mam taki problem klima mi mocno chłodzi nie mam regulacji od LO do HI a w zimie grzeje dopiero na nastawie na HI a poniżej było zimno i teraz tak zrobiłem samo diagnozę i wyskakuje mi tylko błąd 25b wiem ze, to jest od klapy nad nogami pasażera wiem że, mi się przycina bo słyszę jak się przesuwa i coś ociera ale to nie jest tego wina.Powiedzcie mi zatem czy macie czujnik temp. wewn. w lampce bo ja nie mam w panelu klimatronika mam sprawdzony ten czujnik przez elektronika i jest sprawny i tam jest tylko jeden czujnik temp. po lewej stronie a nie tak jak niektórzy piszą że, dwa odczytałem kody i co się okazuje że, pod kodem [1 migają mi cyfry +128 do+180 ] czy coś takiego pod [2 miałem 15 stopni bo akurat tyle wskazywał czujnik zew.temp.] nie będę wszystkich kodów wypisywał i gdzieś wyczytałem że, właśni gdy jest uszkodzony lub zwarcie do masy tego czujnika wewn. to klimatronik przechodzi na ustawienie +128 C i teraz tak co mam robić ten czujnik w panelu jest dobry jedyne co mi przychodzi do głowy to ten czujnik w podsufitce którego nie mam.Co robić pomóżcie.Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #8 Napisano 3 Czerwca 2008 tam jest tylko jeden czujnik tez mam tam jeden czujnik, druga kratka jest wolna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojti k Zgłoś #9 Napisano 3 Czerwca 2008 Jest tylko ten jeden czujnik odpowiadający za temp wewnątrz , pomiar rezystancji niewiele daje może być poprostu niedokładny gdyż te czujniki po czasie potrafiły tracić swoją rezystancję najprostszą metodą jest podmiana panelu klimatronika na sprawny od dobrego znajomego , powinno być dobrze wtedy można udać sie do fachowca który kupi nam dobry czujnik np w firmie ELFA nie pamiętam jaka powinna być dokładnie jego rezystancja ,trzeba próbować z czujnikiem o parametrach 1k , 4,7k , 10k , 47k , 100k to najczęściej spotykane !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #10 Napisano 3 Czerwca 2008 Jest tylko ten jeden czujnik odpowiadający za temp wewnątrz Z tego co ja sie orientuje, to sa przynajmniej cztery czujniki temp. wewnatrz: 1. czujnik G56 temperatury tablicy przyrzadow z dmuchawa V42 czujnika temperatury 2. czujnik G89 temperatury kanalu swiezego powietrza 3. srodkowy czujnik G191 temperatury wylotu 4. czujnik G192 temperatury wylotu, w przestrzeni na nogi Oprocz tego jest czujnik promieniowania slonecznego G107. Wszystko dotyczy oczywiscie Climatronika No i oczywiscie polaczenie tych wszystkich czujnikow powoduje, ze powietrze dmucha z taka temp, jaka ma dmuchac w roznych okolicach Takze prosze nie mowic, ze wszytsko jest zalezne od jednego czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wojti k Zgłoś #11 Napisano 3 Czerwca 2008 Wszystko się zgadz ale G56 w panelu klimatronika odpowiada za właściwą temperaturę wydmuchiwaną z kanałów są tematy na forum w których jest opisywane ze podmiana panelu i wszystko ok ,tyle że na allegro można różnie trafić więc lepiej i taniej wymienić sam czujnik w panelu ale po dokładnym sprawdzeniu czyli podmianie na sprawny !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #12 Napisano 3 Czerwca 2008 Czujniki są po obu stronach panelu climatronika i na podszybiu między otworami nawiewu. Inne nie wiem. Czujnik jest po jednej stronie panelu. Po lewej w "normalnych" autach, po prawej w "anglikach" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #13 Napisano 6 Czerwca 2008 Panowie dalej nie mogę sobie poradzić z tą klmatronikiem mam albo LO albo HI nie mam automatycznego sterowania klapa od temperatury albo jest zamknięta albo otwarta i to jest beznadziejne, gdzieś wyczytałem że, gdyby ten czujnik temperatury wew.w panelu klimatronika był uszkodzony to tryb przechodzi na temp.+24 C także on nie może być zwalony, co może być nie tak. Błąd jaki mi wyskakuje to 25b klapa nad nogami mi się przycina ale to nie to.Nie mam od kogo klimatronika pożyczyć aby sprawdzić. Nie wiem co z tym czujnikiem G86 w podsufitce czy ma być czy nie może to jest winowajcą nigdzie w schematach nie mogę dopatrzeć się kabelka jaki odpowiada z klimatronika do tego czujnika w lampce czy ktos posiada wiedzę na ten temat?Bardzo bym prosił pozdrawiam all. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #14 Napisano 7 Czerwca 2008 Witam dziś zdemontowałem schowek aby zobaczyć co się dzieje gdy wciskam HI i LO i co się okazało czerwone cięgno reaguje dopiero na HI i na LO a natomiast nie wiem dlaczego reaguje niebieskie cięgno w tym samym momencie i tak jakby reagowało gdy przechodziłem temp. od Lo do HI czy coś tu nie jest pogmatwane tak to ma być może mi to ktoś wytłumaczyć.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 7 Czerwca 2008 Może jest gdzieś zwarcie na przewodach i dodatkowy siłownik dostaje prad, którego nie powinien mieć - no tak na "chłopski rozum" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #16 Napisano 7 Czerwca 2008 A może czujnik temperatury w panelu przekłamuje pomiar? Za nim jest taki mały wiatraczek który zaciąga na niego powietrze z kabiny. Jak nie pracuje, czujnik zamiast próbkować temperaturę powietrza z kabiny nagrzewa się od promieniowania cieplnego elementów elektroniki. U mnie się tak dzieje i nagrzewa się do 28 stopni. Climatronic to nie sztuczna inteligencja tylko automat, dlatego mając taki odczyt zwyczajnie schładza bez sensu kabinę nawet jeżeli w środku mam 4 stopnie C., dopiero na HI ignoruje odczyt i zaczyna grzać. Ja osobiście jak w niego stuknę to bierze się do roboty i wszystko wraca do normy. Poszukaj kodów diagnostycznych na forum / tryb serwisowy Climatronica. W ten sposób będziesz mógł odczytać wartości zmierzone z czujników temperatury. Do tego jest tam wartość wyliczona z zakresu 0 (maksymalne chłodzenie) do 255 (maksymalne grzanie) która powie Ci czy Climatronic właściwie wylicza temperaturę na podstawie pomiarów z czujników, czy może zawodzą elementy wykonawcze (silniczki, klapy, wymienniki ciepła). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #17 Napisano 7 Czerwca 2008 Danek- spisałem kabelki z obydwóch wtyczek według schematu są w odpowiednich miejscach pozostaje mi jeszcze prześledzić we wtyczkach w klimatroniku czy z odpowiednich miejscach wychodzą te kabelki bo możliwe że, przy montażu klimatronika [bo go nie miałem] jest coś źle podłączone błąd jaki mi wyłapuje to 25b słyszę jak coś tam ociera gdy włączam obieg zamknięty ciężkie dojście do tego silniczka i tej klapy.Denerwuje mnie to bo tak jak bym miał ręczną kjlimatyzację.Dzięki Danek pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #18 Napisano 7 Czerwca 2008 Spisałem parametry na zapalonym silniku: 0.0 1.128 C mrygają dziwnie te liczby 2.0 ------- 21.0 3.0 ------- 22.-39 4.19 C -------- 23.24 C 5.19 C---------- 24.7 C 6.23 C ---------- 25.41 7.24 C----------- 26.227 8.24 C ---------- 27.227 9.0 ----------- 28.31 10.7 ------------ 29.64 11.255 ------------ 30.219 12.45 -------------- 31.29 13.255 ------------- 32.234 14.0 ------------ 33.234 15.85 --------------- 34.37 16.0 -------------- 35.35 17.-50 ------------ 36.222 18.0 ------------- 37.0 19.7 --------------- 38.20 20.100 --------------- 39.51 21.0 --------------- 40.-99 22.-39 ----------------- 41.0 42.9 43.0 44.0 Czy ktoś zerknie na te moje kody z klimatronika gdzie mam patrzeć odnośnie odczytu temper. wew. bardzo proszę o pomoc bo nie mogę sobie poradzić z tym problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #19 Napisano 22 Czerwca 2008 Witam. podmieniłem panel klimatronika i co się okazało nie załączył mi sprężarki i brak podświetlenia natomiast miałem sterownie klapą od temperatury reagowała od pozycji Lo płynnie do HI i teraz mam pytanie czy możliwe jest że, muszę zmienić piny pod mój klimatronik bo ja jeśli się nie mylę mam klimatronik od golfa V może to ma znaczenie, sprawdzając kolory kabelków przy silniczku klapy temper. według schematu mam tak jak powinno być odpowiednio we wtyczkach tak jak mówię może ja ma wersje innego klimatronika i to przeszkadza.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 22 Czerwca 2008 No az takiej erotyki (w rozbieraniu KLIMY) nie ćwiczyłem, co by wymieniać panele i bawić się przewodami, więc już mi się pomysły skończyły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach