Gość Ekimmu Zgłoś #1 Napisano 16 Kwietnia 2006 Witam. Mam problem z zamkiem centralnym. W momencie zamknięcia auta z pilota (Passat B5 kombi fabryczny alarm i zamek centralny) przy otwartej klapie tylnej sygnalizuje tak jak by było zamknięte całe auto czyli wszystkie strefy, łącznie z tylną klapą. Wcześniej tego nie było, przy otwartej klapie nie sygnalizował kierunkowskazami zamknięcia auta. Jeśli chodzi o drzwi wszystko jest ok. Tak samo się zachowuje w momencie otwarcia auta z pilota, po otwarciu tylnej klapy auto po 60 s zamyka się ponownie tak jakby system nie widział że została klapa otwarta. Niby nic a drażni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2 Napisano 17 Kwietnia 2006 to chyba raczej proste - padła sygnalizacja otwarcia klapy nie wiem jak jest w B5, ale w B3 wszystko było zespolone w zamku. spróbuj może go wyjąć i pogrzebać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #3 Napisano 17 Kwietnia 2006 O tylnej klapy idzie przewod od zamka do modulu komfortu pod nogami kierowcy. Rozbierz z obu stron i sprawdz czy jest caly ten przewod, "przedzwon" go miernikiem, moze gdzie przerwany jest? Aha a lampa tylna zapala ci sie? Bo jak dobrze pamietam lampka ta sterowana jest wlasnie poprzez ten wlacznik w zamku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #4 Napisano 17 Kwietnia 2006 ej a jak Ci chodzi spryskiwacz w wycieraczce tylnej? stoi w miejscu czy goni za wycieraczka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #5 Napisano 17 Kwietnia 2006 Jak dobrze pamietam to "sika" zawsze na srodek szyby, czyli stoi w miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #6 Napisano 17 Kwietnia 2006 Jeżeli stoi w miejscu to nie ma przynajmniej wycieku płynu do środka klapy. Jeżeli jednak zacznie ganiać wycieraczkę to znaczy że mechanizm zbliża się do końca swego życia. Wtedy na wszelki wypadek chyba lepiej zapomnieć o tylnym spryskiwaczu i zaślepić wężyk... Lepiej to jednak sprawdzić. Bo może otworzyć samochód samoczynnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #7 Napisano 17 Kwietnia 2006 czekajcie to jesli dobrze zrozumialem to spryskiwacz nie ma ganiac za wycieraczka z tylu? bo u mnie gania i wydaje mi sie to normalne i dosc logiczne (cala szybe mi spryska) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2006 Spryskiwacz ma gonić za wycieraczką bo jak nie goni to zapieczny jest HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2006 Spryskiwacz ma gonić za wycieraczką bo jak nie goni to zapieczny jest HHA w ktorym pasku ma gonic za wycieraczka? bo napewno nie w 3b... w 3b ma byc pod katem 90 stopni czyli sikac na wprost szyby. nie za ruchem wycieraczki tylko w miejscu... jezeli jest inaczej (a w 90% tak jest....vw dal tutaj plame) to najczesciej jest tak ze plyn leje sie do srodka klapy gnije zamek w zamku jest sterownik gasnie lampka zamek kaput nie da sie go otwierac z zewnatrz. Norma w pasku. jeszcze w golfie III byly zestawy naprawcze w passacie nie ma trzeba kupywac all....nieoplacalne!! sama wycieraczka to koszt 400 zlotych gdzie zamek i klapa? (zawsze mzona uzywane...) dzieje sie tak bo w czasie pracy wycieraczki wyriabia sie tulejka poprostu ona sie ukreca jest luz i leje sie plyn do srodka klapy. Pytalem w aso skoda i mechanika kumpla serwisanta z VW. mowi ze jest to nagminne. bendzie probowal mi to jakos przerobic... jak sie mu uda to opisze:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ekimmu Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2006 Dzięki za porady... Sprawa wygląda tak, napisaliście o spryskiwaczu, niedawno własnie zaczeła dysza gonić za wycieraczką, więc widocznie płyn sie gdzieś dostawał do środka i zalał silnik centralnego zamka. Co zrobiłem, wymieniłem silnik zamka klapy tylnej, wymieniłem silnik wycieraczki - jest to cały moduł razem ze spryskiwaczem i teraz dysza spryskuje na środek szyby. I tak jak rozebrałem stary silnik to już prawie nie było w nim szczotek - wytarły się , pewnie nie pociągnoł by długo. Ciekawe czy można takie szczotki wymienić ? Ale dalej co z zamkiem. Udało mi się przepiąć inny zamek, na próbe ale efekt ten sam, z tą różnicą że raz zadziałał poprawnie tzn. z otwartą klapą zamykając z pilota nie sygnalizowało zamknięcia kierunkami, ale przy ponownej próbie już było źle. Tak jakby coś nie kontaktowało - pewnie to te kable do modułu komfort pod siedzeniem. Hmm z tym to nie wiem czy sobie poradze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #11 Napisano 18 Kwietnia 2006 ekimmu a mozesz powiedziec ile zaplaciles za to? tzn te silniki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość _Marek_ Zgłoś #12 Napisano 18 Kwietnia 2006 Kurcze to u mnie też się psuje :615: Nie znam VW i sądziłem, że płyn goniący wycieraczkę to taki patent, że tak ma być. Zamek jeszcze działa, ale jeśli jest jak piszcie to pewnie kwestia czasu... Kurcze, muszę sprawdzić co dzieje się z płynem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #13 Napisano 18 Kwietnia 2006 Kurcze to u mnie też się psuje Nie znam VW i sądziłem, że płyn goniący wycieraczkę to taki patent, że tak ma być. Zamek jeszcze działa, ale jeśli jest jak piszcie to pewnie kwestia czasu... Kurcze, muszę sprawdzić co dzieje się z płynem. no spr. spr. a najlepiej nie uzywaj tylnego spryskiwacza juz... bo napewno gdzies plyn Ci leci... u mnie wlasnie przez to zgnil zamek i sa wykwity tzn. puchnie mi klapa tylna a dlugo nie wiedzialem czemu bo tam nie dostal dzwona na bank !! nie byla malowana a tutaj takie cos:| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ekimmu Zgłoś #14 Napisano 19 Kwietnia 2006 Za silnik do zamka centralnego tylna klapa nie zapłaciłem nic - dostałem od kumpla który ma warsztat i gdzieś akurat mu się pelętał. W ASO kosztyje ok 140 zł. Natomiast z silnikiem wycieraczki tył to już inna sprawa, ciężko dostać używki cena ok. 100 zł, właśnie udało się takie coś zakupić, natomiast w ASO to sobie krzyczą 440 zł :646: Jak ktoś kupuje używke tzn silnik wycieraczki to ważna sprawa żeby wiedzieć z jakiego rocznika, od 2003 mają ustawioną wycieraczkę na prawą stronę. Ramie ma wygięcie w inną stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #15 Napisano 6 Lipca 2006 Są reperaturki do tylnego spryskiwacza kosztuja około 150zł. Ja całe szczęście od razu jak zaczął ganiać za wycieraczką go rozegrałem i przesmarowałem. A dzisiaj mi sie rozsypał mechanizm ten co zamyka klape pękła sprężynka czy cuś zamówiłem nowy (75zł) ale bedzie dopiero w sobote. Narazie jeżdże z klapą na gumce :613: ,dobrze że stawiam na strzeżonym parkingu :614: . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jonasz Zgłoś #16 Napisano 7 Lipca 2006 Są reperaturki do tylnego spryskiwacza kosztuja około 150zł. A gdzie takie dostać można ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #17 Napisano 7 Lipca 2006 Nie wydawajcie 150 zł. Szkoda kasy. To można bardzo łatwo zrobić. Nawet jeśli rurka ukręciła sie w samym gnieździe złączki. Gdy rozkręcicie wycieraczke to sami stwierdzicie że nic strasznego. Na forum http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/wycieraczka-tyl-brak-reakcji-vt2888.htm kolega Gawronik i kolega Piernik super to przedstawili ze zdjęciami. Zaopatrzyć się trzeba tylko w kawałek starej anteny od samochodu lub radiomagnetofonu - takiej teleskopowej (ja zabrałem od starego ruskiego tranzystorka) i klej, najlepiej dwuskładnikowy poxipol. I oczywiście małe wiertło z wiertarką bo gniazdo będzie prawdopodobnie przerdzewiałe (to do którego dokręcana jest wycieraczka). Ja miałem ułamane w 1/3 długości. Pozostała częsć przeciąłem na pół i połączyłem na odpowiednią długośc za pomocą jednego z segmentów wspomnianej wyżej antenki i kleju. Otwór w prowadnicy jest wystarczająco szeroki. Proponuje tylko koniec prowadnicy (wycieraczki) rozwiercić (jest przewęcony aby rurka w srodku nie latała do góry i na dół), A zamiast tego na rureczke założyć kawałek wężyka (taka plastikowa tulejka) który spełni to zadanie a wtedy się nie ukręci, co najwyżej zetrze tulejeczka ze wspomnianego wężyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #18 Napisano 7 Lipca 2006 Są reperaturki do tylnego spryskiwacza kosztuja około 150zł. A gdzie takie dostać można ? Tu! Q-SERVICE BARTEX 58-506 Jelenia Góra ul.Grunwaldzka 29 tel./fax 0*75/754 26 26 tel.kom. 0*602 603 753 tel.kom. 0*603 506 602 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jonasz Zgłoś #19 Napisano 7 Lipca 2006 ach rozumiem faktycznie robisz im reklamę nie ma co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #20 Napisano 9 Lipca 2006 Może tak może nie ja nic z tego niemam,poprostu u nich można dostać wszystko. Okazało się że jestem w plecy bo dostałem nowy zamek dali mi klucz (takiego torxa nie miałem) i okazało sie że tylko sprężynka spadła z mocowania :613: Ale cóż nowy zamek przyszedł i trzeba było wziąść,jakby ktoś chciał to mam sprawny mechanizm zamykający do sprzedania :629: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach