Skocz do zawartości
katazipen

Spada temperatura silnika O CO CHODZI???

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem zresztą nie tylko ja bo i mechanicy rozkładają ręce !

Jak wskoczyły mrozy tj. max -3 stp. cencjusza to zauważyłem że spada mi temperatura nie wiedziałem za bardzo jak to się dzieje i dlaczego standartowo wymieniłem CZUJNIK i TERMOSTAT WSZYSTKO z serwisu! Zadowolony po wymianie TEST a tu du.. Postuj samochód pracuje utrzymuje się 90 stp. ale jak dam gazu na 4000obr/min , to spada na te trzy kreski ! Jadę np. 100km/h ok powyżej 130 spada temperatura !

Zauważyłem że górny przewód robi się ciepły ale chłodnica zimna!

O co chodzi dajcie jakieś podpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7

też wymienialem termostat tem na wskaźniku była ok 70C i niby cieplo- grzał ok ale zdecydowalem na zmianę termostatu przed zimą na zwykły .

Fatalny dostęp do temostatu (ale wprawny mechanik odkręci po odchyleniu lekko łap zasłaniajacych dostęp (zalecam póżniej przerobienie wkręty poprzez zrobienie nacięcia do śrubokręta.

Wydaje mi się że jednaj to trmostst chociaż mówisz że miałeś wymieniony na orginał .

po pierwsze primo jaki test ten co ci wymienial powinien po wymianie trwa to 30min

odpala silnik grzeje w miejscu czeka aż otworzy się termostat i puści na chłodnice gorącą wodę -powninna robiś od gory gorąca się gorąca . i dopiero mozna jechac do domu

mówisz że chodnica zimna od razu po wymianie tez tak było?

jezeli czały czs jest letnia to tak jak by wogole nie zamykał obwodu

ja bym zaczął jeszczeraz od termostatu

 

jeżeli będzie cały cza otwrty po nagrzaniu masz 90C jak przegazujesz spadlo do

jak jedziesz przy chlodzie też si obnizy

nie wiem ale wg mnie to termostat sprzawdz go jeszcze raz

napisz jak dlugo ci się nagrzewa po ruszeniu u mnie po ok 500-1km jest 90C

zró sam próbę odpal czekaj ąz się nagrzeje i kiedy póści termostat dynamicznie (jeżeli działa ) jeżeli nie clodnica będzie cały czs letnia i plynnie będzie rosla tem.

daj znać jak próby

 

jak masz inne pytannia pisz porozmawiamy dla mnie to najlepszy-najprostszy silnik chodzi bezproblemu na gazie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem że jestem załamany ale tak wkurw... że masakra , !

Po przejechaniu ok 7 km temperatura 70 stp. po 10 km 90 stp ale redukcja na 4 bieg prędkość obrotowa silnika około 3000 obr/min i spada w oczach .Dziś specjalnie do domu jechałem na 4 biegu za gościem prędkość ok 100km/h i temperatura max to 50-65 stp a chłodnica ciepła cała!

Dzwonię do goście że jest tak a on mówi że nie wie co jest grane!

Teraz już nie wiem co mam robić??????????????/

Kiedyś podobną sytuację w polo i sam zrobiłem kombinowałem z uszczelkami dobrałem taką w kształcie litery C i nałożułem na brzeg termostatu choć ciasno weszło i nie dokręciłem do końca króćca ale jak ręką odjął! Znacie kogoś w łódzkim kto to mi naprawi ??

A może sam tylko problem z kanałem!

A co do testu to jeżdziliśmy z 15km z mechanikiem i on to widział

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to na pewno termostat ja miałem kiedyś tak samo dopiero trzeci z kolei sie nadawał te termostaty są często walnięte już nowe . Niestety trzeba sie pobawić z wymianą aż znajdziesz dobry ja tak robiłem . :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co o Tym sądzić ale oryg. zły ????

Ja myślę że te plastiki nie dociskają termostatu i tam przechodzi woda, mechanik nawet na silikopn złożył!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7

ja założyłem termostat termostat polski producent Termot Stahlter (25zł)

chodzi idealnie jedyna jego wada że uszczelka w pudełku nie pasuje do ADP

Jak kupowałeś orginalny w ASO to był z uszczelką?

jak tak to po co jeszcze mechanik kładl ci silikon?

 

powinna byc taka uszczelka i nic więcej uszczelka jest okrągła- oring

http://moto.allegro.pl/item269523507_termostat_oryginalny_vw_seat_audi_skoda_a3_a4_golf.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

może to wcale nie termostat tylko czujnik temperatury, który źle odczytuje temperaturę

 

Postępuj według poniższej instrukcji gdy silnik, chłodnica oraz węże od chłodnicy są zimne:

1) zapal samochód

2) sprawdzaj co jakiś czas np: 0,4-1min czy wąż doprowadzający wodę do chłodnicy ma inną temperaturę niż wąż odprowadzający wodę (do chłodnicy zawsze idą 2 węże jednym woda wpływa, a drugim wypływa

3) jeżeli temperatury węży jest taka sama od samego początku to na pewno masz walnięty termostat i należy go wymienić idź do pkt 7

3) jeżeli temperatury węży jest różną to termostat jest zamknięty i woda krąży tylko po silniku powinno tak być aż do temp ok 85 stopni (tak mi się wydaje, nie wiem jak ma mieć Twój passek) lub powinno lecieć bardzo ciepłe powietrze z nawiewów

5) jeżeli powietrze leci zimne, a temperatura pokazuje np: 90stopni i węże (chłodnicy) mają różną temperaturę to masz walnięty czujnik temperatury

6) jeżeli leci ciepłe powietrze, węże mają bardzo podobną temperaturę, chłodnica jest ciepła temp. jest w granicach 90stopni to jest OK, szukaj przyczyny w c. temperatury bo termostat działa poprawnie

7) c. temperatury może wskazywać różne temperatury (jak jest walnięty)

8) KONIEC

 

Napisz co jest zgodne z instrukcją, a co nie, może coś jeszcze wymyśle

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem trochę inaczej jechałem na 4 biegu 3000 obr/min temperayura cały czas na tych pierwszych kreskach zatrzymałem się temp. 90 ruszyłem znowu tem na pierwszych kreskach a chłodnica cała ciepła!Postawięę go na wolnych obrotach to żeby doszło do 90 stp. 10-13 min a w jeździe około 15 min ale do prędkości max 60 km/h bo później spada!

 

 

Dodam że na postoju będę miał 90 stp. i daję gazu 20s na obroty 3000 i normalnie spada wskazówka odczuwalne chłodniejsze powietrze a w trasie bardziej odczuwalne chłodniejsz powietrze wewnątrz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

sprawdź termostat tak jak Ci opisałem, a bedzięmy wstanie może coś wtedy pomóc, a tak to lipa. Termostat jest bardzi istotnym elementem

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK!

Ale jutro!

Ale dodam Ci coś kolego miałem identyko w polówce tez rura u góry ciepła a nawet tak prawie gorąca a na dole lód i możesz wierzyć lub nie- wkładałem trzy termostaty 4 włożyłem oryg. i nic tak samo jak jechałem wolno to tem. spadała ale przy -15 stp. załażyłem tą uszczelkę i jak ręką odjął! Pomogło Po prostu w tych VW jest kich tylko w polo i passacie nie ma uszczelek na termostat w T4 już są i właśnie zakupiłe termostat od T4 żeby była ta właśnie uszczelka! W sobotę jadę do mechanika a jutro sprawdzę tak jak mówisz dam znać! Cze

 

DODAM że w vw to wymyśł dociskania termostatu porzez plastikowy kryciec bez uszczelki to głupota oring to tylko do uszczelnienia pompy i króćca ale nie termostatu!

Dla śmiechu powiem że w polówce z termostatem walczyłem 24 h z kilkanaście razy go wyciągałem i dopiero przez próby doszedłem do tego!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

to może teraz trochę się wygupię, ale troszkę silikonu mu dać niech się topi w silikonie jak jest taki wybredny, poprawnie działający termostat to klucz do sukcesu. Można go też sprawdzić w granku wody poprzez gotowanie, wtedy zobaczysz czy nie masz jakieś lipnej sztuki z made i ch......

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7

panowie i jakiej wy uszczelce rozmawiacie ?

katazipen

przecież sam sobie odpowiedzialeś w poprzednim poście że termostat prawdopodobnie jest otwarty dostałeś wszystkie rady ale starasz się jeszcze szukac innych sposobów nie sprawdzając żadnej z podanych

coś tu jest chyba nie tak, był orginalny termostat z ASO ?- mechanik nie wie co jest?- nie robil próby po wymianie?

nie ma co odkrywać Ameryki tylko wymienic ter i sie obaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biały23

witam!!ja mam podobny problem!!jak jadę to trzyma równo 90 stopni, a gdy zatrzymuje się na światłach to spada na 70, a gdy ruszę i troszeczkę ujadę to znowu 90.zauważyłem tez że cały czas chodzi mi wentylator, czy może to być przyczyna niskiej temperatury i czy czasem nie powinien być wyłączony kiedy jest niska temp??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie od zawsze po 10 minutach jazdy osiagal 90 stopni, po czym na 1minute temperatura spadala do 0 stopni i w kilak sekund robila sie znow 90 i tak bylo przez dalsza jazde.

Teraz jest inaczej potrafi w trakcie jazdy spasc do 0 stopni na 2-3 minuty ( spada w kilka sekund) po czym tez w kilka sekund pokazuje 90 stopni

gorny waz goracy dolny zimny, z ogrzewania leci gorace powietrze.

P.S wlaczenie goracego nadmuchu( myslem ze moze ze wzgldu na niska temp. na dworze obiera on temp. z silnika) nic nie zmienia jesli jest wtedy 90 stopni to nie spada.

tak samo wlaczenie najzimniejszego powietrza i wylacznie wentylatora nie powoduje ze z 0 od razu wzrasta na 90 stopni.

czy to realne zeby silnik ktory ma 90 stopni w ciagu 10 sekund temperatura spadla na minimum i odwrotnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeśli będziecie mieli taką samą lub podobną sytuację z termostatem jak ja to nie bierzcie w większej mierze nic na logikę ale to nic no może troszkę!Upierałem się że to termostatat bo podczas jazdy spadała wskazówka leciało chłodniejsze powietrze ale to ""logika"" jadąc 140 km/h tak mogło się dziać!Zre4sztą mogłło mi się wydawać! Uszczelki silikony kombinacje bo mi temp. spada a to czujnik do wymiany włożyłem stary i było OK!! Dlatego zawsze sprawdzajcie kilka rzeczy pompa czujnik termostat itp. !Teraz 3 km jazdy i upał około 3-5 min i już 90stp. Pozdrawiam i dzięki tym którzy pomogli!

Ja też pomogęęęęęęęęęę!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dostanę złotą łopate za odkopanie tematu sprzed kilku lat ale potrzebuje pomocy. Mam podobny problem jak kolega wyżej tj. mam problem z temperaturą przy minusowych temperaturach. Silnik BKC passat b6. Samochód wydaje mi się ciężko nagrzać do 90stopni, w mieście wręcz nie osiągalne. Na trasie się zagrzeje ale jak się zatrzymam czy to na światłach czy gdziekolwiek indziej to spada do 70 a nawet 50 stopni. Samochód grzeje w środku normalnie. Wymieniłem już termostat i czujniki w bloku silnika (nad skrzynią) oraz ten w króćcu od chłodnicy pod prawą lampą. Wymiana nie dała efektów. Czy są jeszcze gdzieś w moim modelu czujniki cieczy? Po podpięciu wagiem temperatury paliwa i cieczy są zbliżone, a po rozgrzaniu silnika na wyższych obrotach i pozostawieniu go na wolnych vag wskazuje ciągły spadek temperatury tak jak wskazówka. Czyjniki 2 pinowe szare z tego co pamiętam. Jakieś pomysły jeszcze macie bo mnie wqrw już bierze.

 

PS. Wąż od termostatu do chłodnicy robi się ciepły na odcinku max 20cm więc to chyba wyklucza wadliwy termostat, a może się mylę?

Edytowane przez maho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luźny wirnik pompy wody na ośce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Luźny wirnik pompy wody na ośce?

 

Też mi to chodzi po głowie, ale czy wtedy czasami nie przegrzewał by się zamiast nie dogrzewać? Wszak czujnik jest w bloku i wcale nie potrzebuje obiegu wody żeby łapać temperaturę. Może się myle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności