Skocz do zawartości
Koćko

[silnik] nagrzewnica, co zrobic przed wymiana?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy prosze znow o pomoc.Wymieniany mialem ostatnio termostat, mechanik powiedzial ze strasznie mialem weze zasyfione a plyn to jedno bloto.Teraz temperature trzyma 90, ale problem jest w tym ze mam strasznie slabe ogrzewanie wieje mocno lecz delikatnie cielpym powietrzem jak dam na maks ogrzewanie oczywiscie.Przerazony jestem ze to nagrzewnica, koszt czesci maly ale za wymiane 300 zl krzycza :o.Prosze pomozcie co moge sprawdzic i czego sprobowac przed ta kosztowna decyzja.Czytalem rady przeplukac nagrzewnice, odpowietrzyc nagrzewnice ale nie moge sie doczytac w wczesniejszych postach jak to zrobic.Mozecie mi napisac co i jak zrobic ?Stan plynu jest ok.Obydwa weze idace do nagrzewnicy gorace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw

Zmieniałęm nagrzewnice 2 dni temu. Nie ma sensu oddawać samochodu do mechanika. Potrzebujesz tylko śrubokręty płaski i gwiazdkowy, klucze nasadowe 8, 10 i 13

10 najlepiej dłuższe bo zruby od nagrzewnicy sa dosyc dlugie. Mi zajęło wszystko koło 3 godzin. Nie zdejmowałęm deski, tylko ją poluzowałem i podniosłem o 30 cm żeby wyjąć obudowę nagrzewnicy. Moja w stosunku do nowej była ok 7 razy cięższa... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak u mnie koles powiedzial ze przy wymianie termostau weze byly zasyfione to mam na dzieje ze moze sie da jakos przepukac i nie bede musial wymieniac tej nagrzewnicy.Tylko nie wiem jak.Jescze sie doczytal zeby linke sprawdzic moze spadla od pokretla.Jak to sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw

Jesli spadła Ci linka od pokrętła, to nie byłoby różnicy w temperaturze nadmuchu, a po drugie przy przekręcaniu obiegu z ciepłego na zimny, słychać przesuwanie sie tego mechanizmu. jeśli gość powiedział że węże były zasyfione, a Ty mówisz że przewodu wejścia i wyjścia z nagrzewnicy są gorące, to nawet jeśli teraz przepłuczesz układ, widać że nagrzewnica jest już na wyczerpaniu i w sumie lepiej wymienić ją za wczasu niż nagle podczas jazdy usłyszeć wybuch pod deska, a następnie ujrzeć białe kłęby dymu (pary wodnej). Ja to przeszedłem już 2 razy i nie polecam takich wrażeń jak nagle przy 100km/h przestajesz widzieć drogę.

 

Jak sam mówisz koszta nagrzewnicy jest niewielki ja dałem za swoją ok 40pln niemieckiej firmy, a wymiana jest możliwa tak naprawdę w pojedynkę. Czas wymiany nie powinien przekroczyć 5 godzin w sumie, jeśli będziesz miał wszystkie narzędzia i jakoś ogarniasz prace manualne. U mnie zajęło to ok 3 godzin. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jescze sie doczytal zeby linke sprawdzic moze spadla od pokretla.Jak to sprawdzic?

 

Przy pokrętle, to musisz odkręcić panel sterowania nawiewami i zobaczyć czy linki reagują na kręcenie. Jak bedzie ok, to wyciągnij półke na tunelu środkowym (pod deską) i zobacz od strony pedałów czy linki kręcą klapką nagrzewnicy i tym co rozdziela na nogi szybe itd...

Wymiana nagrzewnicy jest na tyle mało skomplikowana, że naprawde nie warto dawać za to 300zł moim zdaniem. A przy okazji poprawisz sobie ułożenie kabli (jak bedzie trzeba), pomyjesz wszystkie kurze i syfy, powyciągasz liście z dolotów powietrza, czego na warsztacie Ci nie zrobią. Trzeba tylko troche sprytu i pary kluczy :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm sam nie wiem juz co robic, troche sie boje poduszek przy tym demontau samemu :( kolega mi doradza aby wylac plyn choldniczy i wlac wode z octem pojezdzic z dwa dni a pozniej szlaufem przeczyscic, troche to mniej skomplikowane ale z drugiej strony ten wybuch podczas jazdy mi sie nie usmiecha, szczygiw kierownice sciagales?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw

Nie . Kiery nie musisz ruszać. Wystarczy odkręcić mocowanie deski i tylko ja odchylić do góry przy wyjmowaniu obudowy z nagrzewnica. Nie ma czego się bać, octem to możesz ogórki zalewać i je wykorzystać po wymianie nagrzewnicy razem ze pewnym bez kolorowym płynem...

 

Widzę że jesteś z Wrocławia. Ja właśnie siedzę w hotelu Wieniawa ;) mogę coś pomóc jeśli chcesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubus

nagrzewnice wymienialem 2x, jak masz czas i niechcesz czegos polamac to odkrec kierownice, deske rodzielcza i nagrzewnice masz jak na dłoni. proste jak konstrukcja cepa ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopie temat, w tamtym roku wymienilem nagrzewnice ale teraz zaczelo znowu slabo grzac, pomyslalem ze pewnie zapchana, oddalem samochod do warsztatu na przeczyszczenie ukladu chlodzenia, samochod odebralem powiedzili ze puscilo, dzisiaj bylem w trasie, jest lepiej ale to nie to co kiedys.Zauwazylem ze dolny waz po trasie 120 km jest zimny, gorny gorący.Na forum wszedzie "sprawdz weze czy gorace" ale nie ma co jak nie sa :)Czyli zapchana nagrzewnica dalej?

Temperature silnika trzyma, 90 w trasie, w miescie wzrasta na 93.

Macie jakies pomysly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefany

ja mialem cos takiego ze jak stalem na postoju to lecialo letnie powietrze jak dodalem gazu obroty na 3 tys to lecialo cieplejsze [ ale do goracego daleko ] jak odpuscilem gaz znowu po chwili letnie.

wymienione termostat,nagrzewnica,korek zbiorniczka,pompa wody.

niedawalo mi to spokoju z wlasnych doswiadczen z innymi samochodami dolozylem elektryczna pompke wody na wejsciu do nagrzewnicy taka jak montuje sie przy webasto no i szok czy stoje czy jade mam goraco w kabinie.

okazalo sie ze jak kupowalem pompe wody chcialem zaoszczedzic i kupilem podrobe krora miala mniejsze lopatki i niewystarczajaco tloczyla plyn w ukladzie

Edytowane przez stefany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cobra123

Witam wszystkich

mam ten sam problem z ogrzewaniem

termostat i nagrzewnica nowa przewody gorące wszystkie.

A ciepła nie ma

panel sterowania sprawdzony wszystkie linki też w należytym porządku

o co chodzi ?????

Co jeszcze można zrobić ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest wręcz niemożliwe. Skoro jest tak jak piszesz, to przecież ciepło lecieć poprostu MUSI.

Jeśli węże przed nagrzewnicą gorące oba, nagrzewnica jest nowa, klapka jest otwarta, a z nawiewów czuć że powietrze leci, to ono musi być gorące, wyjścia nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefany

ja mialem tak samo obydwa przewody nagrzewnicy byly gorace a i tak ogrzewanie bylo liche

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panel sterowania sprawdzony, ale co z klapkami ...

Sprawdź dokładnie tą pierwszą klapkę która reguluje ciepło/zimno. Może się zawiesiła, albo pianka na niej całkiem zmurszała i się wykruszyła ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cobra123

S E B A M POMÓŻ

 

ale jest jak pisze wszystko nowe klapki naprawione

nakleiłem taką pianke od paneli podłogowych (ten biały podkład )

nag nowa pompa nowa termo nowy płyn nowy

klapki chodzą jak marzenie

a ciepła jak nie ma tak nie ma

prosze ****** !!!!

pomysły mi sie kończą

1 delikatnie tylko tu leci cieplejsze powietrze

2 zaklejona klapka

klapka.jpg

Edytowane przez cobra123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cobra123 - wygląda na to że nie ma obiegu lub jest za słaby obieg w nagrzewnicy. Masz gaz? może parownik jest źle wpięty i "zabiera" trochę wody.

Próbowałeś przepłukać nagrzewnicę? Mimo to że jest nowa może się zapchała syfem... Jej konstrukcja przypomina odstojnik na wszystkie syfy w układzie chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z nawiewów czuć że powietrze leci

a naprawdę leci na 4 biegu dmuchawy? czy ino chucha jak pierd pedała?

Edytowane przez aardvark

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam ten sam problem z ogrzewaniem

termostat i nagrzewnica nowa przewody gorące wszystkie.

A ciepła nie ma

panel sterowania sprawdzony wszystkie linki też w należytym porządku

o co chodzi ?????

Co jeszcze można zrobić ????

Czy na wężach do nagrzewnicy masz "zawór" trójdrożny, wygląda jak trójnik. Jeśli tak to wywal to dziadostwo. Powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności