Gość moczul Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2007 W czasie jazdy po nierownosciach np. po bruku lub przejezdzie kolejowym kiedy kierownica jest puszczona zaczyna sie lekko poruszac w lewo i prawa strone. Prosze o pomoc czym moze byc to spowodowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2007 No chyba sobie teraz żartujesz...przecież przy jeździe po takiej nierównej nawierzchni normą jest, że czasami prawa lub lewa strona ucieka i tym samym puszczając kierownice możesz to zauważyć naocznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walter Zgłoś #3 Napisano 17 Listopada 2007 moczul, możesz być spokojny wszystko gra z Twoim Paskiem, każdy z nas ma identyczny obiaw natury się nie oszuka pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2010 Odgrzeje kotleta, mam ostatni jakies dziwne zachowanie kierownicy jak skrece w prawo albo w lewo podczas jazdy i prostuje kola to czuje na kierownicy takie lekkie skoki lzej ciezej spotkal sie ktos z takim czyms bo troche wkurzajace to jest .pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2010 Witam kolegę, u mnie zdarza się coś takiego, tylko wtedy gdy jadę po śniegu - to jest normalny objaw na śniegu, a czasami jeszcze na słabo ubitym lodzie. Jak tak jest u ciebie to nie ma się czym przejmować, normalny objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2010 Tylko ze u mnie wystepuje to na asfalcie wczesniej tego niemialem zaczelo sie to dziac po jezdzie po sniegu pare razy sie zakopalem auto na zimowkach jak to ma jakies znaczenie ,i tak jak wczesniej pisale podczas jazdy prostowanie kierownicy jak skrecam to te skoki nie wystepuja,kierownica chodzi normalnie bez zadnych oporow . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #7 Napisano 23 Stycznia 2010 Dzisiaj zamienilem kola z przodu dalem na tyl zeby sprawdzic czy moze nie jest ktoras felga krzywa ale to nic nie dalo dalej sa te poszarpywanie od 20km/h do 50km/ przy wiekszych predkosciach juz tego nie czuc ,nie mam zielonego pojecia co to moze byc czy cos sie dzieje z maglem czy cos z wachaczami nie halo, ogolnie nie ma zadnych stukow w zawieszeniu,jezeli ktorys z kolegow spotkal sie z takims czym prosil bym o jakas podpowiedz .pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #8 Napisano 23 Stycznia 2010 mam to samo-u mnie taki efekt daje luz na krzyzaku laczacym kierownice z maglem.Juz raz go wymienialem,ale znow to samo.W moim przypadku zrobil sie luz na maglownicy i automatycznie uderzenia przenoszone sa na krzyzak,on jest aluminiowy takze duzo niepotrzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #9 Napisano 23 Stycznia 2010 No ja tez mam luz na krzyzaku ale juz ponad rok ale wczesniej tego nie bylo ,moze tak jak napisales teraz dodatkowo doszedl luz na maglu i jest taki efekt . A gdzie kupiles krzyzaka i ile placiles ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia 2010 Jesli masz luz na krzyzaku to prawdopodobnie jest tez na maglu moim zdaniem 90procent.Ja za krzyzak zaplacilem 50zl,proces wmiany jest gdzies tu na forum razem z foto.Jesli wymienisz ten krzyzak to musisz na postoju poruszac szybko kierownica prawo lewo i jesli w okolicy podlogi -tam gdzie kiera wchodzi do magla uslyszysz jakies stuki lub inne dziwne dzwieki to albo regeneracja magla,albo proba skasowania luzu sroba do reg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #11 Napisano 24 Stycznia 2010 Jak zmienialem kola to zlapalem za kolo i ruszalem i bylo slychac wlasnie stuki .Krzyzaka kupiles uzywanego czy jakis po regeneracj ,a luz na maglu chlopaki odradzali kasowac ta sruba jeszcze poczytam ,a niewiesz czy by ten krzyzak podeszedl od audi a6 albo a4 bo w a6 jest ten sam magiel co w pasku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #12 Napisano 25 Stycznia 2010 Dokrecilem dzisiaj ta srube do kasowania luzu o jedna kreske i jest troche lepiej ale dalej czuc te szarpania przy odbijanu kierownica jutro sproboje jeszcze o jedna kreske Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #13 Napisano 26 Stycznia 2010 zanim dokrecisz te srobe to najpierw wymien krzyzak,te szarpanie i stuki sa przenoszone wlasnie z niego.Jesli idzie o regulacje magla to po to ta sroba jest.Trzeba umiec sie nia poslugiwac-nic sie napewno nie popsuje w najgorszym wypadku nie bedzie ci kiera odbijac przy skrecie,wtedy nalezy popuscic ta srobe troche. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #14 Napisano 26 Stycznia 2010 Ja za krzyzak zaplacilem 50zl,proces wmiany jest gdzies tu na forum razem z foto. kolego podarował byś linka jak gdzieś Ci się napatoczy bo nie mogę znaleść... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #15 Napisano 26 Stycznia 2010 prosze bardzo http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42465 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2010 Dzisiaj znowu dokrecile srube na magu o jedna kreske kierownica odbija normalnie,ale odkrylem jeszcze jedna rzecz poluzowala sie sruba od maglownicy ta po stronie pasazera co jest pod akumulatorem ale nie mialem klucza zeby ja dokrecic jutro kupie nasadke i podokrecam wszystkie ,jestem ciekaw czy cos pomoze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2010 jesli sie poluzowala to napewno pomoze,potraktuj ja klejem do gwintow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #18 Napisano 28 Stycznia 2010 (edytowane) Kolego, stuki i luzy na kierownicy mogą być wywołane w wielu miejscach... Należy wszystko sprawdzić począwszy od kół, przez magiel, aż po samą kierownicę. Począwszy od łożyska piasty, przez samo mocowanie piasty i wszystkie wahacze, luz podłużny i poprzeczny. Łatwo to sprawdzić, szarpiąc za koło. Luzy pojawiają się tez na końcówkach maglownicy (wybita guma lub wyrobiony przegub) lub na przegubach kulowych magla (są pod harmonijkami ochronnymi). Luz między zębowy maglownicy kasuj się sam, ponieważ pod tą śrubą jest całkiem mocna sprężyna. Kolejnym miejscem jest krzyżak, o którym wspomniano, dalej jest wielowpust do regulacji kierownicy 'przód/tył', a na końcu wielowpust, na którym mocuje się koło kierownicy. Do sprawdzania luzów przydają się dwie osoby, jedna kręci kierownicą, a druga obserwuje, czy zakres ruchów w wymienionych powyżej elementach jest taki sam... Maglownice się regeneruje gdy cieknie! Nie słyszałem, żeby się 'zużyła'! Pozdrawiam i powodzenia! Edit: Maglownica trzyma się na trzech śrubach, wiec jak jedna puściła, to nic się nie stanie. Dwie są od góry, pod aku i pod pompą hamulców. Trzecia od spodu, bardziej po stronie kierowcy, od strony przegrody. Da się wymacać 'od góry' po zdemontowaniu rury dolotowej powietrza. Edytowane 28 Stycznia 2010 przez HubeRRo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #19 Napisano 28 Stycznia 2010 edit:Maglownice się regeneruje gdy cieknie! Nie słyszałem, żeby się 'zużyła'! zgadzam sie choc maglownica zuzyta jest wtedy gdy wytrze sie listwa i regulacja juz nie pomaga-nie zawsze magiel cieknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #20 Napisano 28 Stycznia 2010 W sobote posprawdzam wszystko z bratem bo samemu troche kulawo,wczoraj dokrecilem srube na maglownicy ile bylo tylko mozna zeby kierownica mi odbijala i przy energicznych ruchach dalej cos puka wedlug mnie na 99% maglownica a pozatym jak szarpalem za kolo to na tylnim dolnym wachaczu byl luz w miejscu mocowania do sanek na tej tuleji gumowej reka probowalem go pokrecic to sie troche rusza chyba wiecie o co chodzi,na przegubach raczej nie ma luzu zawias nie puka ani nie stuka pozostale wachacze maja juz te tuleje gumowe takie popekane ze starosci jak by, bo zawias jest od nowosci ,auto ma nalatane 190 tys wiekszosc po wloskich drogach w polsce tylko na urlopie i juz wkurza mnie te szarpanie do 15km/h jest ok ale powyzej masakra dziwi mnie tylko to ze podczas skrecania jest wszystko dobrze a jak odkrecam kierownice to wraca skokami ,chyba zaczne od wymiany wszystkich wachaczy a jak nie bedzie poprawy to magiel do regeneracji . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach